پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - 9 Dec 2021
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
کد مطلب: 55375
۳

ساعت طلایی خوابیدن

ساعت طلایی خوابیدن
لحظات گرانبهای قبل از ساعت ۱۲، بسیار با ارزش هستند، زیرا همه مربوط به نحوه واکنش بدن ما به تغییر سطح نور در عصر و غروب است.

یک متخصص خواب و نویسنده کتاب خواب ابزار توضیح می دهد که هر سلول بدن با حرکات زمین و ماه مرتبط است. چرا که این یک علم است.

نقطه ای در مغز به نام تایمر شبانه روزی وجود دارد که به همگام سازی حرکت و عملکرد هر سلول بدن با سطح نور و تاریکی محیط کمک می کند بنابراین، وقتی سطح نور از حد مشخصی پایین می آید، از طریق چشم پیامی را به غده «pineal» ارسال می کند، و سپس هر سلول بدن شروع به تنظیم عملکردهای خود می کند.

به عبارت دیگر، ریتم شبانه روزی ما برای تنظیم بدن از جمله فشار خون، دمای بدن و تولید هورمون ضروری است.

میزان مطلوب خواب باید قبل از نیمه شب اتفاق بیفتد تا شخص احساس آرامش و طراوت کند.

در واقع مرحله ۹۰ دقیقه قبل از نیمه شب یکی از قوی ترین مراحل خواب است، زیرا دوره ای است که بدن دوباره پر می شود. در هر سطح جوانسازی می شود از نظر جسمی، روحی، عاطفی و همچنین از نظر معنوی. باید بدانیم که در خواب شفابخشی زیادی وجود دارد.

خواب قبل از نیمه شب برای سازماندهی مجدد مغز و کاهش سطح آدرنالین مهم است، که این احساس تازگی و طراوت در صورت احساس استرس بسیار مهم و تاثیر گذار است.


منبع: بهداشت نیوز
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چگونه درمورد مرگ با کودک صحبت کنیم؟
راهکارهایی برای دیدن نیمه پر لیوان!
آیا اگر در مورد هدفت حرف بزنی به آن نخواهی رسید؟
خود تخریبی یا (impostor syndrome) چیست ؟
۵ گامِ علمی که هر عادتی را در شما نهادینه می‌کند
تاثیرات کتاب‌ در دوران کودکی بر مغز در پیری
چرا شادبودن برای برخی افراد سخت‌تر است؟
چگونه با احساس بی‌ارزشی مبارزه کنیم؟
نقش مشاور در روند تحصیلی دانش آموزان چیست؟
مشاوره پیش از ازدواج در تشخیص «ازدواج پرخطر» تا چه حد موثر است؟
علل تپش قلب، تشخیص آن
13 رفتاری که نشان می دهد مردی از شما متنفر است
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .