جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
کد مطلب: 55411
۶
۲

واکنش سازمان نظام روانشناسی به ارائه خدمات روانشناسی توسط اسنپ | غیرقانونی است

به دادگاه شکایت می‌کنیم
واکنش سازمان نظام روانشناسی به ارائه خدمات روانشناسی توسط اسنپ | غیرقانونی است
به گزارش ایسنا، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در حالی اپلیکیشن اسنپ مدعی است از روانشناسان پروانه‌دار برای ارائه مشاوره روانشناسی به مردم استفاده می‌کند که در عمل این‌گونه نیست.

به گفته وی افرادی در این پلتفرم‌ خدمات مشاوره روانشناسی ارائه می‌دهند که حتی روانشناس نیستند و این موضوع تخلف است.
 
حاتمی اظهار کرد: برخی پلتفرم‌ها مانند اسنپ مدعی هستند که برای خدمات مشاوره روانشناسی که ارائه می‌دهند از روانشناسان پروانه دار استفاده می‌کنند اما در عمل اینگونه نیست و بعضا افرادی که در این پلتفرم‌ها ارائه خدمات می‌دهند، حتی روانشناس نیستند. چه برسد به اینکه پروانه داشته باشند. درواقع اینها در حال تخلفند.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به طور مشخص در خصوص خدمات مشاوره روانشناسی که اپلیکیشن اسنپ ارائه می‌دهد، به شرکت مخابرات نامه نوشته و شکایت کرده است تا جلوی کار آنها گرفته شود. امکان نظارت بر کار اینها وجود ندارد و تحت نظارت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور فعالیت نمی‌کنند و از نظر ما کار اینها مورد تایید نیست.

حاتمی با بیان اینکه اقدام اپلیکیشن یادشده در خصوص ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به دلیل آنچه استفاده از افراد بدون تخصص خواند، غیرقانونی است، تصریح کرد: ما به طور مشخص در خصوص اپلیکیشن اسنپ به شرکت مخابرات نامه نوشتیم و اعلام کردیم که کار آنها غیر قانونی است. اما نماینده حقوقی اسنپ مدعی شد که این اپلیکیشن افرادی را به کار می‌گیرد که پروانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دارند. این در حالی است که بررسی‌های ما و شکایاتی که به سازمان واصل شده، نشان می‌دهد کاملا خلاف آنچه نماینده حقوقی اسنپ ادعا کرده، این اپلیکیشن از افرادی استفاده می‌کند که اصلا روانشناس نیستند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تبعات حاصل از ارائه خدمات روانشناسی از سوی غیر متخصصان گفت: افزایش آسیب‌های روانی و اجتماعی از جمله تبعات ارائه خدمات روانشناسی از سوی افرادی است که تخصص و صلاحیت ندارند و در کاری مداخله می‌کنند. ما از شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات تقاضا داریم جلوی ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره از سوی اپلیکیشن اسنپ و امثال آن را  بگیرد. ما نیز به نوع خود در این راستا به دادگاه شکایت خواهیم کرد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
ایشون از کدام قانون حرف می زنه؟ مگه فعالیت شورای مرکزی و استانهای همین سازمان قانونیه؟ اعتبار دوره فعالیت اعضای شورای مرکزی و استانها چند سال بود؟
وزیری
Iran, Islamic Republic of
آقای اسنپ ضمن تشکر از خدمات دیگر شما اصلا گیریم همه ادعاهای شما درست باشد . اما مهندسین و اپراتورها و پشتیبانهای اسنپ که روانشناس نیستند . یک مشت جوان بیکار آمدند جذب شرکت شدند و خب امکان شیطنت و باج گیری هم دارند. بنظرم حفظ آبروی مردم خیلی مهم تر است. بخطر افتادن رازداری و اسرار خانواده های زخم خورده ،افشای اطلاعات زنان و دختران، انگ بیماری به مراجعان و حتی پخش شدن صدا و تصویر و رازهای مردم در شبکه های اجتماعی مهمترین مشکل اینگونه پلتفرم ها است و بنظرم سازمان نظام روانشناسی ورود خوبی کرده و اقدام اسنپ غیرقانونی است. اسنپ بهتر است همان تاکسی اینترنتی بماند و یا با اسنپ فود به شکم مردم برسد بهتر است. مساله اعصاب و روان مردم را بسپارید به اهلش
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .