جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
کد مطلب: 55412
۸
دیگر تاسف نخور

از افراد سمی دوری کنید و دوستهای خوب را نگه دارید

عفت حیدری
از افراد سمی دوری کنید و دوستهای خوب را نگه دارید
آنها کسانی هستند که سریعا از ما انتقاد می کنند و پشت سر ما حرف می زنند. آنها عاشق آن هستند که به بی کفایتی های ما اشاره و شکستهای ما را یاد آوری کنند. آنها دوست دارند که ما را شکار کنند، درست وقتی که بسیار آسیب پذیر هستیم و عاشق آن هستند که به ما شکستهای مان را یادآوری و وقتی افسرده هستیم ما را تحقیر کنند.

به علاوه آنها به دنبال لحظاتی هستند که ما بیشترین آسیب پذیری را نشان دهیم و از هر فرصتی برای در هم کوبیدن ما اسفتاده می کنند.

آنها از درون، افراد نا امن و بدبختی هستند که متوجه می شوند هر بار که دیگران احساس بدی دارند، احساس خوبی پیدا می کنند. اخطار این است که از این افراد دوری کنید. آنها به دنبال منفی گرایی هستند. در عوض خود را با افراد مثبت و حمایتگر محاصره کنید، افرادی که شما را تشویق می کنند و به شما باور دارند.

آنها افرادی هستند که زیاد لبخند می زنند، عاشق خندیدن هستند و همیشه شما خوشحال می کنند. آنها توان بالقوه شما را می بینند، حتی اگر شما آنرا نشان ندهید و همیشه به دنبال فرصتی هستند تا کاری بزرگ برای شما انجام دهند. آنها کسانی هستند که وقتی با چالشی سروکار دارید، اعتماد به نفس شما را تقویت می کنند و روحیه شما را بالا می برند.

وقتی که در دامی گرفتار می شوید، افراد خوشبین ابدی هستند و شما را مورد حمایت قرار می دهند.

احمد نایب رئیس ارشد منابع انسانی شرکتی بزرگ که من با وی کار می کردم، فردی مثبت و حمایتگر نبود. او در حوزه همکاران به بدجنسی معروف بود و زبانی تلخ و گزنده داشت و پشت سر همکارانش حرف می زد. شغل وی به وی قدرت می داد و موقعیت وی برایش فرصتی برای آزار دیگران فراهم آورده بود. غیر معمول نبود که کارمندی به اتاق او برود و با چشمانی اشکبار از آن بیرون بیاید. هر ماه هم منشی عوض می کرد. دو نفر از آنها به خاطر همین رفتار او شرکت را ترک کرده بودند. وقتی می خواستم آنجا را ترک کنم، با رئیس آنجا ملاقات کردم . او از من سوال کرد چرا دارم می روم. واکنش من این بود که اگر یک روز دیگر بمانم، تاسف می خورم. فکر کنم می دانید چرا خیلی ها دارند از این جا می روند. چند ماه بعد تلفنی از یکی از همکاران سابقم داشتم که به من گفت احمد آبرویش رفته و گرفتاری اخلاقی پیدا کرده است. به هرحال عدالت جاری شد، ولی جبران مافات نمی شد.

تا جایی که ممکن است از افراد سمی دوری کنید.در عوض خود را با افراد مثبت محاصره کنید. فقط دورو بر افراد مثبت بودن باعث می شود که شما پر انرژی، با انگیزه، خوشحال و سرزنده باشید.


برعکس سعی کنید که با دوستان مثبت خود در ارتباط باشید. با وجود اینکه در عصری زندگی می کنیم که حفظ دوستیها سخت و سختتر می شود، چه دوست داشته باشید و چه نه ما همه مشغول می شویم و وقت نداریم که به همه چیز و همه کس برسیم.قبل از اینکه بدانیم، ممکن است شروع به دوری از افرادی کنیم که زمانی با آنها نزدیک بودیم و نهایتا در زندگی آنها را از دست بدهیم. بدون تکرار تماس، دوستی های ما از هم می پاشد و رنگ می بازد و به خاطر این ممکن است احساس تاسف کنیم.

برای آنکه دوستی های خود را زنده نگه دارید، به خصوص دوست های خوب را باید برای در تماس بودن وقت بگذارید. این کار نیازمند تلاشی جدی است و همیشه کار آسانی نیست. و اصولا به معنای آن است که یک تماس گیرنده خوب بوده و یاد بگیرید که اینطوری باشید.

به عبارت دیگر باید بفهمیم که در زندگی دیگران چه می گذرد و به آنها اجازه دهیم بدانند که در زندگی ما چه رخ می دهد. حقیقت این است که زندگی ما خیلی شلوغ است و نیازمند خلاقیتی است که با هم در تماس باشیم.



برگرفته از کتاب: دیگر تاسف نخور

 
کتاب دیگر تاسف نخور (30 روش برای آفرینش خوشبختی و معنا در زندگی تان)، اثر مارک موچینک، با ترجمه عفت حیدری، در بازار نشر ایران، توزیع شده است. این کتاب توسط انتشارات بهار سبز، به چاپ رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!