پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۲
کد مطلب: 55417
۸
۶

پاسخ اسنپ‌ به گزارش «ارائه خدمات روانشناسی توسط "اسنپ" غیرقانونی است»

پاسخ اسنپ‌ به گزارش «ارائه خدمات روانشناسی توسط "اسنپ" غیرقانونی است»
پیرو انتشار گزارش «ارائه خدمات روانشناسی توسط "اسنپ" غیرقانونی است» در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۰، روابط عمومی اسنپ‌دکتر به منظور تنویر افکار عمومی توضیحات زیر را منتشر می‌کند:

تمام روانشناسان و مشاوران همکار اسنپ‌دکتر دارای مجوزهای لازم برای فعالیت هستند و صحت مدارک آن‌ها پیش از شروع به کار بررسی شده است. در حال حاضر حدود 3000 پزشک و مشاور در اپلیکیشن اسنپ‌دکتر در حال فعالیت هستند که شامل فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد به بالا می‌شوند.

تمام روانشناسان و مشاوران اسنپ‌دکتر مجوزهای لازم برای فعالیت را دارند. همچنین این مشاوران و روانشناسان در زمان ثبت نام مدارک خود را به اسنپ‌دکتر ارائه کرده‌اند و فعالیت آنها بعد از بررسی صحت این مدارک آغاز شده است. همچنین اکثر روانشناسان و مشاوران اسنپ‌دکتر تجربه‌ فعالیت چند ساله دارند، برخی استاد دانشگاه هستند و همزمان در مراکز تحت نظر سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی مشاوره‌ روانشناسی ارائه می‌دهند؛ مستندات این فعالیت‌ها نیز موجود است.

از سوی دیگر، نظارت اسنپ‌دکتر به بررسی مدارک اولیه محدود نمی‌شود، مشاوران پیش از شروع به کار در اپلیکیشن اسنپ‌دکتر توافق‌نامه‌ای برای رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی امضا و در جلسات آموزشی شرکت می‌کنند.

همچنین پس از هر مشاوره، کیفیت‌سنجی صورت می‌گیرد و نظر کاربران درباره‌ مشاوره‌ای که داشته‌اند ثبت و در پروفایل مشاور نمایش داده می‌شود. در مواردی که عملکرد مشاوران ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، حتی با وجود داشتن پروانه‌ فعالیت، همکاری با این مشاوران متوقف می‌شود.

سیستم نظردهی کاربران پس از هر مشاوره امکان بررسی دقیق‌تر عملکرد متخصصان را فراهم کرده است و شفافیت بیشتری را ایجاد کرده است.

از سوی دیگر سازمان نظام روانشناسی باید به این نکته واقف باشد که به دلیل طولانی بودن روند دریافت پروانه و شماره‌ نظام روانشناسی بسیاری از روانشناسان و مشاوران امکان دریافت پروانه‌ فعالیت ندارد. روند دریافت پروانه نظام روانشناسی بسیار طولانی، طاقت فرسا و پیچیده است. بسیاری از مشاوران و روانشناسان بیش از دو سال است که در صف مصاحبه‌ کمیسیون‌های تخصصی منتظر دریافت پروانه‌ فعالیت هستند و این مسئله شکایت بسیاری از روانشناسان را در پی داشته است. با وجود اینکه روند این مصاحبه‌ها با شروع همه‌گیری کرونا آنلاین شده، اما تغییری در زمان انتظار برای پروانه حاصل نشده است. این انتظار وجود دارد که مسئولین سازمان نظام روانشناسی به این روند بررسی سرعت ببخشند.

اسنپ‌دکتر از زمان شروع فعالیت خود به هزاران نفر مشاوره‌ روانشناسی ارائه داده و نقشی مهم در تسهیل دسترسی مردم به خدمات روانشناسی و ارائه‌ خدمات مشاوره داشته و محدودیت‌های جغرافیایی موجود در مسیر دسترسی به خدمات مشاوره‌ روانشناسی با کیفیت را از میان برداشته است و تلاش می‌کند تا نقشی اساسی در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه داشته باشد.

در پایان، در پاسخ به ابهامات مطرح شده در خصوص قانونی نبودن فعالیت اسنپ‌دکتر باید اشاره کرد که اسنپ‌دکتر دارای مجوز فعالیت از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی است و آمادگی همکاری‌های لازم با سازما‌ن‌های مرتبط را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
خب مساله مهمتر فاش شدن اسرار مراجعین و حریم شخصی مردم در یک اپلکیشین خصوصی و شنود حرف ها و رصد محل زندگی و یا شماره تلفن آسیب دیدگان و امکان سودجویی مالی و سوءاستفاده توسط پسران شاغل در اسنپ بعنوان اپراتور است.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز حال شما خوبه ؟؟؟ شما قطعا چییزی از حفظ حریم خصوصی نمیدونی
Iran, Islamic Republic of
بنده یک سال هست در کمیسیون کودک منتظر هستم تا کی باید آقایون افتخار بدند که مصاحبه سلیقه ای خودشون رو اجرا کنن از بلاتکلیفی دربیایم ..خسته شدیم دیگه همه چیو گرفتن دست خودشون نمی‌خوان به جوونا ارزش بدند .
India
بیش از دو سال از اعتبار قانونی شورای مرکزی و شوراهای استانی می گذرد ولی چون به نفعشان نیست همگی سکوت کرده اند
United States
سازمان نظام به جای اینکه دست گروه‌هایی مثل اسنپ را ببوسه که اشتغال زایی کردند کاری که وظیفه ی خودشان بوده، چوب هم لای چرخ می‌گذارد! یکی نیست بگه چه گلی به سر نظام دار ها زده اید؟ لااقل سازمان نظام مهندسی خودش کار هم ارجاع می‌دهد شما چه کرده اید؟
چه تسهیلاتی داده اید؟ اگر این قشر نیاز به تایید شما با 4 سوال کنکوری داشته اند چطوری در همین دانشگاه ها که خود شما اساتید آن هستید قبول شده اند و دروس را پاس کرده اند؟
ما در علم روانشناسی می‌گوییم حتی مراجع را با تست و مصاحبه نمی‌توان با یک یا دو جلسه تشخیص گذاری کرد بعد چگونه است که شما یک روانشناس را با 4 تا سوال در مورد رویکرد و دی اس ام توانمند یا غیر توانمند تشخیص می‌دهید؟
چطور است یکبار یک گفتگوی آزاد با دانشجو های خودتان در رسانه ها داشته باشید تا به شما نشان بدهند چقدر کم سواد هستید؟!
مهدی
Romania
این پاسخ را مشخص هست که یه روان شناس کله گنده و مخالف سازمان نظام و واقف به امور داخلی ش نوشته. خیییلی تابلو هست.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "