کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کورتون و رمدسیویر جایی در درمان سرپایی ندارد

خبرگزاری صدا و سیما , 18 مهر 1400 ساعت 16:19

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی : کورتون و رمدسیویر جایی در درمان سرپایی کرونا ندارد و مربوط به بیماران بستری و در موارد تنفسی است.


دکتر قاسم جان بابایی در جلسه هفتگی کمیته کشوری مقابله با کرونا افزود: خوشبختانه موارد ابتلا و بستری سیر نزولی دارد و اثر واکسیناسیون به خوبی در این موارد مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در کمیته ملی مقابله با کرونا در این هفته به نباید‌های دارویی درمان این بیماری اشاره شد، زیرا موارد سرپایی کرونا درمان دارویی نیاز ندارد و حتی آزمایش و سی تی اسکن هم در موارد سرپایی لازم نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در بیماران سرپایی اولویت رعایت فاصله گذاری و جداشدن از سایر افراد به منظور جلوگیری از انتقال بیماری است و درمان دارویی با کورتون با رمدسیویر در درمان خانگی جایی ندارد.

استفاده از کورتون در مطب یا کلینیک‌ها جز نبایدهاست و هر نوع بی توجهی به این موضوع به شیوع عفونت‌های قارچی می‌انجامد.

وی با بیان اینکه مؤثرترین اقدام حمایتی برای بیماران استفاده از اکسیژن است ادامه داد: استفاده از اکسیژن در حد مطلوب می‌تواند مرگ و میر را به صفر برساند.

جان بابایی گفت: شیوه نامه‌های دارویی درمان کرونا در کشور مطابق با تحقیقات جهانی است و کمبودی در زمینه دارو‌های درمان کرونا نداریم.


کد مطلب: 55435

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55435/کورتون-رمدسیویر-جایی-درمان-سرپایی-ندارد

میگنا
  https://www.migna.ir