پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 2 Dec 2021
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۹
کد مطلب: 55493
۱

رابطه روده تحریک پذیر و وسواس فکری

رابطه روده تحریک پذیر و وسواس فکری
سندرم روده تحریک پذیر یکی از بیماری‌های شایع بوده که ممکن است بسیاری از افراد را درگیر کرده و مشکلات آزاردهنده‌ای در شکم، معده و دستگاه گوارش ایجاد کند.
 
علائم سندرم روده تحریک پذیر
۱- گرفتگی و درد‌های معده، این گرفتگی‌ها معمولا بعد از خوردن غذا بدتر می‌شود و بعد از اجابت مزاج بهبود می‌یابد.
۲- نفخ، سندرم روده تحریک پذیر ممکن است باعث شود احساس ناراحتی سیری و تورم در ناحیه شکم داشته باشید.
۳- اسهال، ممکن است مدفوع مایع داشته باشید و عارضه روده تحریک پذیر باعث شود به طور ناگهانی احساس دفع کنید.
۴- یبوست، هنگام دفع مدفوع، ممکن است فرد احساس کند نمی‌تواند روده خود را به طور کامل خالی کند و احساس یبوست کند.

رابطه روده تحریک پذیر با وسواس
محققان دریافتند که بین روده تحریک پذیر و بیماری‌های روانی ارتباط معنی داری وجود دارد و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به OCD مبتلا به IBS مزمن هستند.
سندرم روده تحریک پذیر در مراحل پیشرفته خود مشکلات و تنش‌های روانی زیادی را ایجاد می‌کند. بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر باید آن را پیگیری و درمان کنند.  

راه‌هایی برای از بین بردن روده تحریک پذیر با نوشیدنی‌های طبیعی
۱- نعناع:
نعنا یکی از گیاهانی است که اغلب برای تسکین مشکلات گوارشی به طور کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین باعث آرامش روده‌ها و تسکین درد‌های شکمی می‌شود همچنین نفخ را کاهش می‌دهد بنابراین یک درمان موثر برای سندرم روده تحریک پذیر است.

۲- انیسون:
از انیسون در طب سنتی قدیم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی استفاده می‌شد و این گیاه برای تنظیم هضم و آرام کردن معده عمل می‌کند همچنین یبوست را درمان می‌کند، زیرا دارای اثر ملین و خواص ضد درد و ضد التهابی است.
 
۳- رازیانه:
رازیانه برای تسکین گاز، نفخ و اسپاسم روده استفاده می‌شود و به  آرامش ماهیچه‌های روده کمک می‌کند بنابراین یبوست را تا حد زیادی برطرف می‌کند. رازیانه با دانه‌های زیره و نعناع یکی از درمان‌های موثر سندرم روده تحریک پذیر است.

۴- بابونه
این یک داروی گیاهی محبوب است، زیرا دارای خواص ضد التهابی زیادی است، بابونه به تسکین اسپاسم ماهیچه‌ها و شل شدن آن‌ها کمک می‌کند و نفخ معده را از بین می‌برد.

نکاتی برای غلبه بر سندرم روده تحریک پذیر
سعی کنید فعالیت بدنی خود را افزایش دهید؛ فعالیت بدنی انقباضات روده را تنظیم می‌کند و یبوست را برطرف می‌کند، بنابراین می‌توانید حداقل ۳۰ دقیقه ۳ بار در هفته ورزش کنید.
هر روز به طور همزمان غذا بخورید تا عملکرد روده را تنظیم کنید.
در مورد غذا‌هایی که می‌خورید یک دفتر یادداشت داشته باشید تا بتوانید غذا‌هایی که باعث تحریک روده بزرگ می‌شوند را شناسایی کنید.

شما باید فیبر بدن  خود را برای کمک به رفع یبوست افزایش دهید، اما نه بیش از حد، زیرا می‌تواند باعث اسهال شود.
افزایش باکتری‌های خوب در سیستم گوارش، که برای تسکین علائم IBS مفید است و پروبیوتیک‌ها را می‌توان به عنوان مکمل مصرف یا در ماست اضافه کرد.
برای تسکین گرفتگی معده چای نعناع بنوشید یا مکمل نعناع مصرف کنید.

نحوه مدیریت استرس را با تمرین یوگا یا مدیتیشن که اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد بیاموزید.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چه شوهرانی دست بزن دارند؟
آیا شاد بودن به ژنتیک وابسته است؟
چرا خواهر و برادرها کارد و پنیرند؟! راه حل چیست؟
آیا سفید کردن دندان ها کاری اشتباه است؟
درمان متمرکز بر هیجان (emotional focused therapy) چیست ؟
۵ فوبیای نادر بین افراد در جهان
چگونه تصمیماتی ماهرانه و سالم بگیریم؟
چهار دلیل برای اینکه همیشه گرسنه هستید
درون سازی و برون سازی از دیدگاه پیاژه
این موارد نشان می‌دهد شما افسرده‌اید
بحران ‌خاموش در بین مردان!
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!