کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرکت برای استخوانهای سالم

عفت حیدری

24 مهر 1400 ساعت 12:16

هر حرکتی فشار زیادی بر ماهیچه های شما وارد می کند و تاندونهای شما استخوانهای تان را به روشهای مختلف تقویت می کند.


هر حرکتی فشار زیادی بر ماهیچه های شما وارد می کند و تاندونهای شما استخوانهای تان را به روشهای مختلف تقویت می کند. پیلاتس استخوانهای شما را به شیوه صحیح منسجم می کند و دو جلسه چهل دقیقه ای ورزش وزنه برداری در یک هفته می توانداز پوکی استخوان جلوگیری کند. به این دلیل که به استخوانهایتان نیرو وارد می کند.

دکتر میریام نلسون مدیر مرک تحقیقات جان هانکوک در زمینه فعالیت فیزیکی و تغذیه و جلوگیری از چاقی در دانشگاه تافتس و نویسنده کتاب زنان قوی، استخوانهای قوی می گوید که ورزش آیروبیک باعث سلامت استخوانها می شود و البته این حرکات را به صورت متعادل انجام دهید. به استخوانها و مفاصل و لیگمانهای خود گوش بدهید.

سعی نکنید به بدن تان غلبه کنید و آنرا مجبور به ورزش های سنگین کنید و یا اینکه خود را مجبور به پیاده روی نکنید، اگر پاهایتان درد می گیرد، با بدن تان هماهنگ باشید. برای هیچ ورزشی پیر نیستید، فقط باید با بدن تان هماهنگ باشید و بدانید که چه می گوید. وقتی بدن تان می گوید که دیگر کافی است من نیاز به استراحت دارم، دست نگه دارید. پیر شدن به معنای تخریب نیست، بلکه به معنای آن است که به عقل و خرد بدن و بافتهای تان گوش بدهید نه الگوهای از پیش تعیین شده ای که بدنتان باید در سن خاصی کار کند. استخوانها طراحی شده اند که در طول زندگی انعطاف پذیر باشند و یادتان باشد که هر ساختاری در بدنتان تحت تاثیر نیروی جاذبه قرار دارد تا به خوبی کار کند. دیگر نشستن بس است. در یک جا ننشینید،مرتب بایستید و انجام کارهای خانه به شما کمک می کند که مزایای فوق العاده ایی داشته باشید.

حالا که از استخوانها حرف می زنیم یادتان باشد که همه ما در معرض خطر کمبود کلیسیم قرار داریم. کمبود کلسیم بدن ما به این علت است که در رژیم غذایی خود از مواد مغذی که کلیسم دارند، استفاده نمی کنیم. مرتب با نمکهای اپسوم که دارای سولفات منگنز یا مکمل منگنز هستند، حمام بگیرید. یکی از مکمل های مورد علاقه من مکمل منگنز کالم است که نوعی نوشیدنی حاوی سیترات منگنز است. کلسیم و منگنز لازم است در مقادیری متعادل باشند. قویا توصیه می کنم از داروهایی که باعث پوکی استخوان می شوند، بپرهیزید، داروهایی مثل فوساماکس. آن ها منجر به پوکی استخوان می شود که بسیار فشرده و شکننده است، طوری که خون دیگر نمی تواند در آنها نفوذ کند و دوباره آنها را بسازد.بنابراین زنان با مصرف این داروها خطر شکستگی لگن و روت کانال را افزایش می دهند. استخوانها و بافتهای مرتبط اسکلت ما را تشکیل می دهند، اما هر یک از ما ساختار و اسکلت سلولی داریم که از طریق بافت ماهیچه ای، جایی که سیم پیچی سیستم ثانویه ما شکل می گیرد، کنترل می شود و هر نصف النهار انرژی که در بافت ماهیچه ای ما کنترل می شود به سیستم اصلی اعضای ما مرتبط است. وقتی که با ماهیچه ها و بافتهای مرتبط کار می کنید تا روی انرژی آن حوزه تاثیر بگذارید، انرژی و سلامتی را به سیستم های بدنی مرتبط می آورید. بر اساس طب چینی سلامت استخوانها تحت تاثیر کلیه هاست که در آنجا انرژی چی ذخیره می شود.کلیه ها خون شما را تمیز کرده و استخوانهای شما را سالم نگه می دارند. وقتی که بافت ماهیچه ایی شما به خوبی آبرسانی شود و کشش لازم را که روی کلیه اثر می گذارد، انجام می دهید، این کار به شما کمک می کند تا استخوانهای تان سالم بمانند. یادتان باشد که وقتی سعی می کنید، انعطاف پذیر باشید، می توانید روی یک ماهیچه خاص تمرکز کنید، بدون اینکه همزمان ماهیچه های مربوط به آن را به کار بگیرید، در این صورت فشار زیادی روی مفاصل وارد می کنید، اگر درد ماهیچه ایی را در بدن تان حس می کنید، به گروه ماهیچه هایی که در آنها درد را حس می کنید، توجه کنید.

ماهیچه های اطراف ستون فقرات معمولا در افراد پشت میزنشین باعث قوز کردن شانه ها و پشت درد و درد گردن می شود. شما باید روی هر دو ماهیچه کار کنید.عضلات سینه ای و ماهیچه ای. برای سی سال من احساس ناراحتی و درد را در سمت راست لگنم تجربه می کردم، به ویژه وقتی که مدتهای طولانی می نشستم.وقتی شروع به ورزش پیلاتس کردم، دردم کمتر شد.در حقیقت، بدون پیلاتس کردم، دردم کمتر شد. در حقیقت، بدون پیلاتس ممکن بود که ناگزیر به عمل جراحی شوم. سمت راست لگنم کاملا خوب شد و بعد از سه چهار جلسه ورزش کردن به وضعیت عادی برگشتم.مخصوصا وقتی که ورزشهای باب کولی را انجام دادم.باب کولی خاطر نشان می کند که پشت درد و درد دیسک به دلیل عدم توانایی ماهیچه های همسترینگ و کوتاه شدن آنها به دلیل بافت ماهیچه ای فشرده است. کشش ماهیچه های همسترینگ مانع از مشکلات جدی می شود و درد را از ستون فقرات بر می دارد.

اگر از اینکه برای کم کردن وزنتان ورزش کافی نمی کنید و ناراحت هستید، برای آن است که با بدن تان آشتی نکرده اید، حالا وقت آن است که این قدر وسواس نداشته باشید.آن قدر عاشق بدن تان باشید که بتوانید آنرا حرکت دهید.سعی نکنید که بدنتان را تحت فشار قرار دهید تا موفق شوید به اندامی که در هفده سالگی داشتید، برسید. همه در باشگاه بوده ایم و دیده ایم که زنان چطور روی تردمیل ها عرق می ریزند یا برنامه ورزشی سخت را انجام می دهند، اما لاغر هم نمی شوند.اگر رژیم غذایی تان را عوض کنید و سطوح هورمون کورتیزول تان را تحت کنترل در نیاورید، هیچ ورزشی به شما کمک نمی کند که وزن کم کنید و اگر بیشتر اوقات رژیم می گیرید، بدن تان به شما می گوید بسه دیگه من که کارم را انجام داده ام.

در گذشته من چند بار رژیم پانصد کالری در ماه گرفتم و یکی دو کیلو کم کردم. من این بار سعی کردم که برای بار چهارم این کار بدهم و بدنم را وادار به تسلیم کنم. باورم نمی شد که این قدر غذایم را محدود کنم و هیچ نتیجه ای هم نبینم. همانطوری که سطح هورمونهای استرس شما بالا می ماند و متابولیسم شما عوض می شود، وزن شما اضافه می شود.البته شما می توانید با ورزش و رژیم گرفتن، متابولیسم بدنتان را بالا ببرید. یکی از دوستانم که دکترای تربیت بدنی دارد، مثل من این رژیم سخت گیرانه را گرفت و هیچ نتیجه ایی هم نگرفت. او چند ماهی خانه و زندگی و بچه هایش را گذاشت و به مسافرتی که سالها می خواست رفت و طی این مسافرت دوازده کیلو کم کرد.اگر غم و غصه ایی را که دائم با خود دارید، رها کنید، می توانید یک شبه دو کیلو کم کنید.کلید کار این است که به بدن تان عشق بورزید. و این شامل عوض کردن الگوهای دردناک در بدن تان است.وقتی نوبت به پذیرفتن وزنم شد، آخرین بخش پازل من استفاده از فنون رهایی از افکار قدیمی بود. این فن به من کمک کرد تا از عقاید کهنه در مورد بدنم و ورزش و رژیم غذایی دست بردارم. آن را امتحان کنید شاید به دردتان بخورد.


 
الهه ها هرگز پیر نمی شوند؛
اثری است از دکتر کریستین نورتراپ به ترجمه عفت حیدری و چاپ انتشارات بهار سبز.
کتاب پیش رو مناسب برای زنان در هر سنی می باشد و قرار است آموزش بدهد که چگونه روال زندگی خود را برای داشتن سلامت جسمی، روحی و ذهنی تغییر دهید. اگر به دنبال خوشبختی، سرزندگی و تبدیل شدن به الهه ای قوی، بارور، جذاب و بی سن و سال هستید، «الهه ها هرگز پیر نمی شوند» کتابی مناسب برای رساندن شما به این جایگاه می باشد.


کد مطلب: 55502

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55502/حرکت-استخوانهای-سالم

میگنا
  https://www.migna.ir