سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 7 Dec 2021
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
کد مطلب: 55518
۰

اینگونه به جنگ با افسردگی بروید!

اینگونه به جنگ با افسردگی بروید!
افسردگی یکی از بیماری های شایع عاطفی است که موجب عدم لذت بردن از زندگی می شود.

در واقع فرد افسرده دچار یک نوع عذاب روحی می شود که روابط اجتماعی وی را تحت تأثیر قرار می دهد و زمینه ی ابتلا به بیماری های روحی و جسمی زیادی را در او فراهم می کند.

محققان عوامل مختلفی را در ایجاد این اختلال مؤثر می دانند که می توان به عواملی چون فاصله گرفتن از اجتماع ، تنبلی ، پرداکنده کاری ، پرخوابی ، بیماری های مزمن جسمی و روحی ، نداشتن برنامه و.هدف برای زندگی ، مشکلات خانوادگی و....اشاره کرد.

افسردگی با علائم مختلفی همراه است.

بی حوصلگی ،شکایت از خود ، گریه زیاد ، خلق اندوهگین ، به فکر فرو رفتن ، دیدن خواب های آشفته ، بی اشتهایی یا پرخوری از مهم ترین علائمی هستند که در فرد افسرده دیده می شود.

راهکار های زیر به شما کمک می کند تا به جنگ با این اختلال بروید و سلامت روان خودرا بهبود بخشید:

_از افکار خود آگاه شوید وقتی افسرده هستید ، به افکار خود توجه کنید، بدون آنکه در مورد آن ها قضاوت کنید یا درمورد صحت آن ها نگران باشید. آگاه شدن از افکار منفی و مزاحم می تواند از میزان افسردگی تان بکاهد.

_با دیگران ارتباط برقرار کنید درکنار دیگران بودن توجه شمارا از افسردگی منحرف می کند. برای انجام کارهای لذت بخش حتما از افراد دیگر دعوت کنید . رفتن دسته جمعی به سینما، پارک.، تئاتر ، ورزشگاه و..لذت بیشتری به شما می دهد . ضمن اینکه ارتباط با اعضای خانواده و دوستان صمیمی نیز تأثیر بسزایی بر درمان افسردگی دارد.

_اطلاعات جمع آوری کنید هرچه راجع به افسردگی اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید.، کنترل آن نیز برای تان راحت تر خواهد بود.

_از یک روش منظم پیروی کنید برای انجام امور خود یک روش متناسب با خود پیدا کنید و.تا آن جا که می توانید به آن پایبند بمانید. پیروی از یک روش منظم می تواند ساعت طبیعی شمارا که اغلب به هنگام افسردگی مختل می شود ، دوباره منظم کند. زیرا طبیعت هر فردی متفاوت از دیگری است و قوای بدنی او نیز طوری طراحی شده است که در زمان خاصی خسته و گرسنه می شود و حتی آمادگی ذهنی او برای مطالعه و تفریح محدود به اوقات خاصی از شبانه روز است. این برنامه ی طبیعی را ساعت بیولوژیک می نامند که باید آن را شناخت و خودرا با آن تنظیم کرد.

_با خود مهربان باشید قبول کنید که افسردگی انرژی شمارا تحلیل می برد و از انجام دادن کارهایی که قبلا انجام می داده اید ، جلوگیری می کند.

_سعی کنید برای خود اهداف دشوار در نظر نگیرید و مسئولیت بیش از توان خود قبول نکنید. کارهای مهم خودرا به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و از سرزنش کردن خود بپرهیزید.

_به طور منظم ورزش کنید سی دقیقه تمرین و نرمش بدنی برای حداقل سه روز در هفته می تواند در عرض چند هفته حال شمارا بهبود بخشد.تمرین بدنی از استرس تان می کاهد ، تنش ماهیچه ای را از بین می برد و اغلب روحیه ی شمارا تقویت می کند. پزشکان براین باورند که ورزش کردن گردش خون را بهبود می دهد و ذخیره ی اکسیژن مغز را افزایش می دهد.

_ به خود فرصت دهید افسردگی ، بیماری سختی است که یک شبه بهبود نمی یابد و نیاز به زمان دارد.صبور باشید و به خود اطمینان دهید که بهبودی در راه است.
مرجع : خبرگزاری دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آیا اگر در مورد هدفت حرف بزنی به آن نخواهی رسید؟
خود تخریبی یا (impostor syndrome) چیست ؟
۵ گامِ علمی که هر عادتی را در شما نهادینه می‌کند
تاثیرات کتاب‌ در دوران کودکی بر مغز در پیری
چرا شادبودن برای برخی افراد سخت‌تر است؟
چگونه با احساس بی‌ارزشی مبارزه کنیم؟
نقش مشاور در روند تحصیلی دانش آموزان چیست؟
مشاوره پیش از ازدواج در تشخیص «ازدواج پرخطر» تا چه حد موثر است؟
علل تپش قلب، تشخیص آن
13 رفتاری که نشان می دهد مردی از شما متنفر است
راه‌های کنترل خشم در کودکان/ دستت را به من بده؛ حرفت را به من بگو!
تکنیک‌های مختلف درس خواندن و زمان استفاده از آن‌ها
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "