نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه نظام رتبهبندی معلمان، با تصویب ماده 3 این لایحه، عناوین پنجگانه رتبهبندی معلمان را تعیین کردند. بر اساس این ماده که با 117 رأی موافق، 86 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، عناوین رتبهبندی معلمان به این شرح تعیین میشود؛ «معلمان براساس شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب:
آموزش یار معلم،
مربی معلم،
استادیار معلم،
دانشیار معلم و
استاد معلم قرار میگیرند.
شرایط جذب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه در آییننام رتبهبندی و ارتقاء معلمان تعیین میشود».
همچنین بر اساس تبصره این ماده «وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون، آییننامه رتبهبندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند».