پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 2 Dec 2021
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۲
کد مطلب: 55570
۳

مدیریت استرس در هشت گام

مدیریت استرس در هشت گام

کنار آمدن با مشکلات شغلی گاهی اوقات بیش از حد سخت به ‌نظر می‌ رسد. استرسی که ما همراه خود به محل کار می‌بریم و حتی استرسی که در محل کار منتظر ماست، طغیان می‌ کند، سطح بهره ‌وری را کاهش داده و از لحاظ فیزیکی و روانی صدماتی به همراه دارد.
در این میان پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله با این میزان از استرس بسیار حائز اهمیت است و البته باید گفت خوشبختانه راه‌ های زیادی برای کاهش استرسی که در محیط کار منجر به کاهش بهره وری می شود، وجود دارد:
با خود مهربان باشید: مطمئنا هرآنچه احساس بهتری داشته باشیم نسبت به استرس و نتایج مخرب آن مقاوم ‌تر و انعطاف ‌پذیرتر خواهیم شد. لازم نیست تغییرات عمده‌ ای در زندگی ‌تان به‌ وجود آورید؛، حتی موارد ریز و کوچک نیز می ‌تواند در بهبود شرایط روحی شما بالقوه تاثیرگذار باشد. این را بدانید که با انتخاب نکات مثبت زندگی تغییر قابل توجهی در محیط کاری و محیط خانه پدید خواهد آمد.
پر جنب و جوش باشید: ورزش های ایروبیک یک روش ضداسترس است و منجر به افزایش انرژی، افزایش هوشیاری و تنش ‌زدایی از فکر و جسم می شود. حتی می‌توانید برای آرامش خاطر بیشتر هر روز به ‌مدت چند دقیقه به صدای آب گوش دهید.
مواظب وعده های غذایی تان باشید: حجم غذایی کم با افزایش وعده‌ های غذایی در طول روز می ‌تواند سطح قند خون بدن‌ تان را در حد مطلوبی نگاه دارد. قند خون پایین باعث تحریک ‌پذیری و اضطراب می ‌شود و از طرف دیگر پرخوری بیش از حد شما را سست و بی‌حال می ‌کند.
سیگار نکشید: استعمال دخانیات بخصوص زمانی که اضطراب و استرس دارید، اگرچه ممکن است احساس آرامش را به فرد تلقین کند اما نیکوتین موجود در سیگار یک ماده مخدر محرک است که خود مولد سطح بالایی از استرس محسوب می شود.
خوب بخوابید: بی‌ خوابی شما را مستعد استرس بیشتر می ‌کند. پس نباید فواید داشتن خوابی آرام و کافی را در حفظ تعادل روحی و روانی انکار کرد.
برنامه‌ریزی متعادلی داشته باشید: برنامه‌، مسئولیت‌ ها و وظایف روزانه‌ را تحلیل و بررسی کنید. کار مداوم و نداشتن تفریح صبر شما را در یک آن لبریز خواهد کرد. بین کار و زندگی خانوادگی‌، فعالیت‌ های اجتماعی و فردی خود تعادل برقرار کنید.
بیش از حد درگیر تعهدات کاری نشوید: اگر وظایف زیادی به گردن شما نهاده شده بین کارهای ضروری و غیر ضروری تفاوت قائل شوید. کارهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند باید در انتهای فهرست قرار گیرد و یا به کلی حذف شود.
استراحت کوتاه داشته باشید: لحظاتی را تدارک ببینید تا ذهن خود را نظم داده و به استراحت بپردازید. همچنین سعی کنید در صورت امکان در هنگام ناهار از پشت میز بیرون بیایید.
منبع:helpguide
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چه شوهرانی دست بزن دارند؟
آیا شاد بودن به ژنتیک وابسته است؟
چرا خواهر و برادرها کارد و پنیرند؟! راه حل چیست؟
آیا سفید کردن دندان ها کاری اشتباه است؟
درمان متمرکز بر هیجان (emotional focused therapy) چیست ؟
۵ فوبیای نادر بین افراد در جهان
چگونه تصمیماتی ماهرانه و سالم بگیریم؟
چهار دلیل برای اینکه همیشه گرسنه هستید
درون سازی و برون سازی از دیدگاه پیاژه
این موارد نشان می‌دهد شما افسرده‌اید
بحران ‌خاموش در بین مردان!
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.