جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۲
کد مطلب: 55630
۶

ده چیزی که به یک ارتباط خوب منجر می شود !

ده چیزی که به یک ارتباط خوب منجر می شود !
شروع یک با کسی که از بودن با وی لذت می برید و شاد می شوید، هیجان انگیز و آرامش بخش است. با این حال بدون توجه به این که شما چگونه موفق به تکمیل و بهبود یکدیگر می شوید یا این که احساساتتان چقدر عمیق خواهد بود، یک ارتباط می تواند یکنواخت، کسالت آور و ناراحت کننده شود و گاهی اوقات با خصوصیات، شخصیت و نیازهای شخصی شما متضاد باشد.
در واقع حالت ابتدایی خوشبختی و سعادت در هر ارتباط تازه، آن را پیچیده می کند به طوری که عمداً شور و شوق نوآوری تعیین کنندۀ آن می شود. شما شروع به شناخت یکدیگر به شکل عمیقی در جنبه های متفاوت زندگی یا شرایط مختلف می کنید. شما دوستان و خانواده های یکدیگر را ملاقات و شروع به تبادل نظر و شناخت سرگرمی های یکدیگر خواهید کرد که اساساً هر دو طرف ارتباط را به ترسیم یک آیندۀ روشن وا می دارد.
هیچ کس نمی تواند قدرت و هیجان شناخت شخصی دیگر را به یک شکل عمیق روحی نادیده انگارد و در عین حال کشف خود را در یک ارتباط نو انکار کند. با این وجود، زمان در بیشتر اوقات چیزهایی در زندگی بوجود می آورد که می تواند احساسات و علایق شما را شدیداً تحت اثر قرار دهد و سطح ارتباط و نگرش شما نسبت به یکدیگر و همچنین تمایلات و ارادۀ شما برای نگه داشتن یکدیگر را تغییر دهد.
ارتباط زوج های عاقل، آنهایی که اکثر مردم می گویند برای هم خلق شده اند، کهنه ولی با این حال هر روز بهتر می شود در حالی که بسیاری از ارتباطات دیگر، پس از اتمام مرحلۀ هیجان، از بین می رود و از یکدیگر جدا می شوند.
 

اگر می خواهید ارتباطاتتان به صورتی شایسته طولانی شود، نگاهی به ادامۀ این مقاله و ده چیزی که به یک ارتباط خوب منجر می شود بیاندازید:
یک- به زندگی نگرشی مثبت داشته باشید
همۀ مردم جذب شخص شادی می شوند که از هر لحظه بهترین را می سازد و از هر چیزی بهترین استفاده را می کند. ابراز مداوم نارضایتی، شکایت و نگرانی منجر به ایجاد احساسات منفی در بین مردم و تولید یک ارتباط نامناسب می کند.
دو- خودتان را دوست بدارید
شریک زندگی شما نمی خواهد یک قربانی برای اهدافتان باشد بلکه او می خواهد شما با او شاد و خوشبخت باشید و همچنین او از با شما بودن، احساس رضایت و خوب داشته باشد.
سه- به خواسته ها و نیازهای شریک زندگیتان توجه کنید
زن ها و مردها متفاوتند و از برقراری ارتباط با یکدیگر و آنچه آنان را خوشحال می کند، دیدگاه های متفاوتی دارند. تلاش برای کنترل و عوض کردن زوجتان به سوی آنچه شما می خواهید و انجام می دهید، یک عامل عمده برای برگشت وی از شما خواهد بود و در نتیجه ارتباط مابین شما، کسل کننده و مملو از مشکلات می شود. شما باید این موضوع را درک کنید که شریک زندگیتان یک بازتاب وفاداری و جزو مایملکت شما نیست. طبیعی است که نیمه دوم شما چیزهای متفاوتی بخواهد و انجام دهد و نیازهای جداگانه ای نسبت به شما داشته باشد.
چهار- تحسین و قدردانی از خود نشان دهید
اگر شما با کسی ارتباط برقرار می کنید، این ارتباط بدون تردید می تواند مجموعه ای از کیفیت ها، نحوه برخوردها با یکدیگر، چگونگی عواطف نسبت به یکدیگر و همچنین همراه با تحسین و قدردانی باشد. کلید موفقیت یک ارتباط این است که شما همواره شریک زندگیتان را، نسبت به آنچه او برای شما انجام می دهد، تحسین کنید و قدردانش باشید.
پنج- مراقب کلام خود باشد
"زخم واژه ها از زخم شمشیر عمیق تر است" نه تنها بیش از یک اصطلاح بلکه یک واقعیت معتبر جهانی بشمار می رود. شما هرگز نمی توانید یک جرم، توهین، تحقیر، دروغ یا هرگونه سوءتفسیری را پاک سازید یا از میان ببرید. مهم نیست که پس از طوفان، چه مقدار خودتان را ببخشید. این موضوع برگشت ناپذیرست و زخمی است که شما بوسیلۀ ابراز نظرتان بر عواطف شریک زندگیتان وارد آورده اید.
شش- احترام بگذارید
هر رابطۀ سالمی به طور حتم بر اساس احترام متقابل بنا شده است. احترام دارای سطوح متفاوت می باشد که نشان دهندۀ معنا و ارزش فرد متقابل برای وجود و اهدافش است.
هفت- دلسوز و همدل باشید
همۀ ما دوران سخت، پرفشار، روزهای بد و یا لحظات تنبلی و عوامل مختلفی که بر روح و ارزش های ما تاثیر منفی گذاشته، داشته و خواهیم داشت. داشتن کسی در کنارتان که نه تنها تسلی بخش شما نباشد بلکه بجای بهبود باعث خراب تر شدن اوضاع شود، بسیار بدتر خواهد بود.
هشت- با یکدیگر خاطرات بسازید
هیچ چیزی برای نزدیک شدن یک زوج به هم، بهتر از تجربیات شاد، پرماجرا و لذتبخش که با یکدیگر می سازند، نیست. سفر رفتن، کلاس های متفاوت مانند رقص یا انجام هر کاری که با یکدیگر باعث ایجاد هیجان و سرگرمی شود مانند غواصی، کمپینگ، شرکت در مسابقات یا هر کار سرگرم کنندۀ دیگری که با هم انجام دهید می تواند عالی باشد. از کسب تجربیات با یکدیگر عکس بگیرید و سوغاتی را فراموش نکنید تا زمان های خوبتان را در هنگامی که همه چیز خسته کننده و کسالت آمیز می شود، به یاد آورید.
نه- از عادات جاری و روتین بپرهیزید
گاهی اوقات زندگی به نظر می رسد که بیش از حد سخت گیر می شود. در این هنگام برای مبارزه در برابر با روال روزمره باید زمان و صبر یافت. همانطور که پیش از این گفته شد، خاطرات می تواند ارتباط شما را عمیق تر و معنادار تر کند. نشستن در برابر تلویزیون در تمام اوقات و سفارش دادن شام در هر شب، تجارب خوبی به همراه نخواهد داشت.
شما باید از منابع شخصی و خارجی خود برای ایجاد کیفیت و تنوع در زندگی و ارتباطتان استفاده کنید. سعی کنید که شریک زندگی خود را با چیزهای کوچک و ساده و به طور منظم شگفت زده کنید.
ده- زندگی عشقیتان را داغ کنید
روتین یا یکنواختی یک نقطۀ انحراف و متضاد با نزدیکی و مانوس شدن با یکدیگر است. ماجراجویی و تلاش برای بدست آوردن روش های تازه می تواند تفاوت عظیمی در ارتباط زوجین ایجاد کند. شما باید به طور مداوم تلاش کنید تا راه های جدیدی برای شریک زندگیتان و خواسته ها و نیازهایش بیابید.
از تصورات فانتزی یکدیگر و تغییر خود نترسید. شخصی شوید که هرگز نبوده اید و چیزی شوید که او هرگز ترکتان نکند.


 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!