کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به گزارش میگنا به نقل از اکونومیست

سلامت روان و خود مراقبتی برای کار آفرینان

6 آبان 1400 ساعت 17:09

مطالعات نشان می دهد 72 درصد از کارآفرینان، درباره سلامت روان خود احساس نگرانی می کنند. افسردگی، اختلالات خلقی از جمله دوقطبی، مصرف مواد و اختلال در توجه و بیش فعالی از مشکلات روانی است که بسیاری از کارآفرینان آن را تجربه کرده اند


سلامت روان کارآفرین ممکن است با شنیدن توصیه های اشتباه از آدم های اشتباه از بین برود و این آغاز فرسودگی است. بنابراین مهم است که به طور مداوم، به حفظ آن فکر کنید.

کارآفرینی، از دور پرزرق و برق به نظر می رسد. بسیاری از مردم جذب سبک زندگی و آزادی می شوند که تصویر برساخته شبکه های اجتماعی از زندگی کارآفرینانه است. اما مردم از یک نکته غافلند. تعداد کمی از کارآفرینان و به طور تقریبی، بیشتر آنان، به آن نقطه از موفقیتی که می بینیم، نمی رسند، مگر با سال ها درگیری و چالش با دشواری های مختلف از جمله مشکلات مالی. از آن گذشته، آنچه در شبکه های اجتماعی می بینیم، همیشه منعکس کننده زندگی واقعی یک فرد نیست.

کارآفرین بودن، به معنای بیدار شدن در یک جزیره دورافتاده، فرستادن چند ایمیل و سوار شدن به جت شخصی برای رفتن به ایتالیا نیست. یک کسب و کار، مثل آسیاب عمل می کند که سنگ زیرین در آن، همان کارآفرین است. این قاعده حتی برای کارآفرینان موفقی که شرکت آن ها به ماشین پولسازی تبدیل شده هم، صادق است.
 
راه انداختن یک کسب وکار، ساده نیست. مطالعات نشان می دهد 72 درصد از کارآفرینان، درباره سلامت روان خود احساس نگرانی می کنند. افسردگی، اختلالات خلقی از جمله دوقطبی، مصرف مواد و اختلال در توجه و بیش فعالی از مشکلات روانی است که بسیاری از کارآفرینان آن را تجربه کرده اند.کسب وکارهای نوپا رشد نمی کنند و به مرحله درآمدزایی نمی رسند، مگر با تلاش شبانه روزی موسسان آن ها. موسسانی که برای ادامه مسیر کار و زندگی به روان سالم نیاز دارند. جاناتان بروکس، نویسنده و کارآفرین در سایت کارآفرین به چند نکته کاربردی برای سلامت روان کارآفرینان در سفر پرفراز ونشیب زندگی شان اشاره کرده است.
 
1. مراقب مسائل مالی باش
مثل دیگر بخش های زندگی، مسائل مالی، نخستین عامل استرس زا و دلیل اصلی اضطراب در کارآفرینان است. بعضی از مردم پس انداز همه عمرشان را برای راه اندازی استارتاپ سرمایه گذاری می کنند. استارتاپی که شکست می خورد و عاید آن ها هیچ است.

براساس گزارش سایت اسمال بیزنس جینیس، 39 درصد از موسسان کسب وکارهای کوچک از سرمایه شخصی برای راه اندازی استفاده می کنند، روشی که برای تعدادی کمی از آن ها جواب می دهد، به همه توصیه نمی شود، و می تواند فرد را در شرایط سختی قرار دهد. استارتاپ زدن به اندازه کافی استرس زا هست، چه برسد به اینکه همه پس انداز خود را در سبدی سرمایه گذاری کنیم که احتمال ریزش 90 درصدی آن وجود دارد.
این کار هوشمندانه نیست. کارآفرین باید مطمئن شود ضمانت مالی برای گذران زندگی، دست کم برای شش ماه وجود دارد. اگر امکان دارد، یک شغل پاره وقت با ساعت های کاری منعطف پیدا کند. ایده دیگر این است که از یک منبع درآمد جداگانه مثل اجاره شرکت یا سود سرمایه گذاری های پیشین استفاده کند.

2. از واگذاری کارها نترس
یکی از دلایلی که سطح استرس را برای کارآفرینان بالا می برد، انجام همه کار توسط خودشان است. حتی زمانی که استارتاپ، به مرحله ای نرسیده که کارمند تمام وقت استخدام کند، منابع زیادی برای کمک به کسب وکارها برای محول کردن وظایف وجود دارد.

محول کردن کارها به دیگران بسیار مهم است چراکه فرسودگی در زمان ساختن یک کسب وکار، خیلی زود خودش را نشان می دهد. فرسودگی زمانی سرعت بیشتری می گیرد که کارآفرین به انجام همه کارها توسط خودش اصرار کند. یک راه خوب برای کاستن از استرس این است که کسب وکار را با کمک یک شریک راه اندازی کنید. به طور معمول هر کسی، در یک زمینه متخصص است. حضور افراد دیگر به عنوان شریک می تواند به پیشرفت کار کمک کند و سنگینی بار کار بر دوش یک نفر بکاهد.

3. با آدم های درست بچرخ
زمانی که یک کارآفرین، کارش را آغاز می کند، باید دور خودش را با آدم های مثبت و اثرگذار پر کند. این نکته برای حفظ سلامت روان او بسیار مهم است. دوستان،خانواده و آشنایان کارآفرینان که به زندگی با درآمد تضمین شده و مسیر مشخص باور دارند، درباره تصمیم کارآفرینان می پرسند. به طور معمول این افراد از سر دلسوزی و عشق، تصمیم های کارآفرینان را مورد تردید قرار می دهند اما نکته مهم این است که آن ها کارآفرین نیستند. اگر مسیر کارآفرینی را آغاز می کنید، باید با کارآفرینان موفق بیشتر معاشرت کنید. از آن ها درباره مسیری که طی کرده اند بپرسید و به توصیه هایشان گوش کنید. تلاش کنید شبکه ارتباطات را با حرفه ای ها در زمینه کسب وکار خود تقویت کنید.

سلامت روان کارآفرین ممکن است با شنیدن توصیه های اشتباه از آدم های اشتباه از بین برود و این آغاز فرسودگی است. بنابراین مهم است که به طور مداوم، به حفظ آن فکر کنید.

مرجع : عصر ایران
 


کد مطلب: 55684

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55684/سلامت-روان-خود-مراقبتی-کار-آفرینان

میگنا
  https://www.migna.ir