ساخت سیستمهای آموزشی تابآور در همهگیری کووید ۱۹
کتاب ساخت سیستمهای آموزشی تابآور در همهگیری کووید منتشر شد به گزارش میگنا محمدرضا مقدسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب گزارشی است که توسط دفتر اروبایی و آسیای مرکزی یونیسف منتشر شده است و در نظر دارد از دولت ها و مقامات فرهنگی و تصمیم گیرندگان دیگر در سطح ملی، دولت های محلی و مدارس بخواهد تا برای بهبود آموزش و عادی سازی شرایط بعد از تعطیلی گسترده مدارس برای تاب آوری مدارس، آشفتگی ها و مشکلات آموزشی برنامه ریزی کنند.
وی افزود: هدف این است که سیستم های آموزشی تاب آور در اروپا و آسیای مرکزی بتوانند تأثیرات همه گیری کووید ۱۹ بر یادگیری و تعلیم و تربیت را به حداقل رسانده و آمادگی بیشتری در برابر بحران های احتمالی آتی ایجاد کنند و به بهبود و جامعیت سیستم های آموزشی برای همۀ دختران و پسران در این مناطق کمک کنند.
این مترجم کرمانشاهی با اشاره به اینکه کرونا منجر به رعایت نشدن عدالت آموزشی در بخش های مختلف جامعه جهانی شده است، اظهار کرد: کودکان خانواده های کم درآمد، فرزندانی که در مناطق روستایی با زیرساخت های فقیرانه زندگی می کنند، کودکانی از اقلیت های قومی و زبانی، کودکان معلول، مهاجر و پناهنده، کودکانی که با مشکلات قانونی دست ونجه نرم میکنند و کودکان و جوانانی که در شرایط دشوار یا خانواده های آشفته زندگی میکنند، با موانع و دشواری های بسیاری برای شرکت در امر آموزش و یادگیری مواجه هستند.
این کودکان بیشتر از همسالان خود با پیامدهای فراوانی از جمله آموزش با کیفیت پایین و پیامدهای اجتماعی روبرو میشوند که برنامه ریزی برای آنها اجتناب ناپذیر است.
مقدسی در مورد بخشهای مختلف این کتاب هم یادآور شد: ملاحظاتی برای برنامه ریزی در زمان نبود قطعیت، ملاحظاتی برای تضمین دسترسی به آموزش، برای همۀ کودکان و نوجوانان، ملاحظاتی برای تضمین آموزش جامع و کیفی برای همۀ کودکان و نوجوانان، ملاحظاتی برای تضمین بهزیستی همۀ کودکان، نوجوانان، معلمان و والدین و ملاحظاتی برای مدارس ایمن برای کودکان و نوجوانان، پنج فصل این کتاب است.
دانلود کتاب ساخت سیستمهای آموزشی تابآور در همهگیری کووید
وی افزود: هدف این است که سیستم های آموزشی تاب آور در اروپا و آسیای مرکزی بتوانند تأثیرات همه گیری کووید ۱۹ بر یادگیری و تعلیم و تربیت را به حداقل رسانده و آمادگی بیشتری در برابر بحران های احتمالی آتی ایجاد کنند و به بهبود و جامعیت سیستم های آموزشی برای همۀ دختران و پسران در این مناطق کمک کنند.
این مترجم کرمانشاهی با اشاره به اینکه کرونا منجر به رعایت نشدن عدالت آموزشی در بخش های مختلف جامعه جهانی شده است، اظهار کرد: کودکان خانواده های کم درآمد، فرزندانی که در مناطق روستایی با زیرساخت های فقیرانه زندگی می کنند، کودکانی از اقلیت های قومی و زبانی، کودکان معلول، مهاجر و پناهنده، کودکانی که با مشکلات قانونی دست ونجه نرم میکنند و کودکان و جوانانی که در شرایط دشوار یا خانواده های آشفته زندگی میکنند، با موانع و دشواری های بسیاری برای شرکت در امر آموزش و یادگیری مواجه هستند.
این کودکان بیشتر از همسالان خود با پیامدهای فراوانی از جمله آموزش با کیفیت پایین و پیامدهای اجتماعی روبرو میشوند که برنامه ریزی برای آنها اجتناب ناپذیر است.
مقدسی در مورد بخشهای مختلف این کتاب هم یادآور شد: ملاحظاتی برای برنامه ریزی در زمان نبود قطعیت، ملاحظاتی برای تضمین دسترسی به آموزش، برای همۀ کودکان و نوجوانان، ملاحظاتی برای تضمین آموزش جامع و کیفی برای همۀ کودکان و نوجوانان، ملاحظاتی برای تضمین بهزیستی همۀ کودکان، نوجوانان، معلمان و والدین و ملاحظاتی برای مدارس ایمن برای کودکان و نوجوانان، پنج فصل این کتاب است.
دانلود کتاب ساخت سیستمهای آموزشی تابآور در همهگیری کووید
مرجع : خبرگزاری ایرنا