شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
کد مطلب: 55755
۰
بصورت برخط به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد

نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی

نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی
پنل تخصصی کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی روانشناسی نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی به‌صورت برخط و با سخنرانی معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از کرمانشاه، پنل تخصصی کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی روانشناسی نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی به‌صورت برخط و با سخنرانی معاون علوم انسانی و هنردانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

فرهاد گل‌محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد کرمانشاه در پنل تخصصی کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی روانشناسی نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی که از سوی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد، گفت: علاقه‌مند بودیم میزبان این همایش به صورت حضوری باشیم و از فضای فرهنگی و تاریخی شهر کرمانشاه نیز استفاده شود که امیدواریم در آینده نزدیک پذیرای دانشجو، استاد و همکاران از سراسر کشور باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم مقالات ارائه شده در این همایش مفید واقع شود و بتوانیم از این جلسات بهره کافی ببریم و از تجربیات و تحقیقات استفاده کنیم.
رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: ویژگی‌های انسانی زیبایی توسط خداوند در وجود انسان‌ها به ودیعه گذاشته که می‌تواند اثرهای ماندگاری داشته باشد و انسان‌ها را به هم نزدیک کند، در مورد حکمت اسلامی و تعالی روان‌شناسی نیز این دو از هم جدا نیستند؛ بلکه لازم و ملزوم هم محسوب می‌شوند و می‌توانند باعث و بانی ارتباط منطقی تمام دنیا شوند.
حسن امیری گفت: در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و به دین باور و اعتقاد داریم و دین باعث آرامش انسان‌هاست و غرب و شرق هم به این باور رسیده‌اند.

وی افزود: مبانی دینی و اسلامی انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند؛ زیرا در تعالی انسان نخستین موضوع بحث روان است، روان‌شناسی یعنی اینکه انسان‌هایی در کنار خود ببینیم که نگاه آنان به هم‌نوعان مثبت و اثرگذار باشد؛ اما اگر این نگاه منفی باشد، باعث دوری می‌شود.
رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی ایران شاهدیم که علم روانشناسی نگاه خاصی به انسان‌ها، کشور و جهان دارد؛ زیرا بر اساس ایده نزدیک‌سازی انسان‌ها به هم با مهر و محبت صفا در خانواده‌ها شکل گرفته است؛ اما آرمش از چه راهی به دست می‌آید؟ بدون شک از طریق نگاه خوب به انسان‌های دیگر و باور آنان و باید به همنوعان خود نگاه مثبت داشته باشیم و مسئله بعدی خدامحور بودن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت