پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
کد مطلب: 55825
۳۵

روز جهانی افراد دارای معلولیت و بحران جهانی کووید-19

روز جهانی افراد دارای معلولیت  و بحران جهانی کووید-19
مهدی بصیرزاده عضو هیئت علمی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم پرواز در گفتگویی اختصاصی به میگنا با اشاره به شعار سال 2021 در روزحهانی افراد دارای معلولیت: "رهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت به سوی جهانی فراگیر، در دسترس و پایدار پس از کووید-19." گفت: داده‌های «گزارش جهانی در مورد معلولیت» نشان می‌دهد که 50 درصد از افراد دارای معلولیت نمی‌توانند هزینه مراقبت‌های بهداشتی را بپردازند و با چالش‌هایی مواجه هستند که دسترسی آنها به این خدمات را مختل می‌کند.

با گسترش کووید-19.، بسیار مهم است که همه، از جمله افراد دارای معلولیت، اقدامات اساسی را برای محافظت از خود و دیگران از ابتلا به این ویروس دنبال کنند. فاصله گذاری اجتماعی و خود انزوایی در این امر مهم است اما برای برخی از افراد دارای معلولیت می تواند بسیار دشوار باشد.

وی  از همه ارائه دهندگان خدمات درخواست کرد تا  اطمینان حاصل کنند که افراد دارای معلولیت در طول شیوع کووید-19 پشت سر نمانند و با احترام، عزت و بدون تبعیض با آنها رفتار شود.

اقدامات خاصی باید توسط گروه های مختلف انجام شود تا اطمینان حاصل شود که افراد دارای معلولیت به اطلاعات، خدمات مراقبت های بهداشتی و حمایتی که برای سالم ماندن و ایمن بودن نیاز دارند دسترسی برابر داشته باشند.

عضو هیئت علمی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم پرواز افزود که تعهد به احقاق حقوق افراد دارای معلولیت فقط یک امر عدالتخواهی نیست.، بلکه یک سرمایه گذاری برای آینده مشترک است در بحران جهانی کووید-19 افراد دارای معلولیت یکی از محروم‌ترین گروه‌های جامعه ما هستند و ممکن است از نظر تلفات جانی هم در این بحران بیشترین آسیب را دیده‌ باشند. حتی در شرایط عادی، افراد دارای معلولیت کمتر به مراقبت های بهداشتی، آموزش، اشتغال و مشارکتهای اجتماعی دسترسی دارند.

یک رویکرد یکپارچه مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که افراد دارای معلولیت از خدمات و مراقبت های مناسب برخوردار هستند. روز جهانی افراد دارای معلولیت ، روزی است که به همه کمک می کند تا نسبت به چالش های پیش روی افراد دارای معلولیت مسئولانه تر رفتار کنند.لازم به ذکر است که در ایران نیز همگام با سراسر جهان پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز  با محوریت توانمندی‌های افراد دارای معلولیت از دهم تا دوازدهم آذر ماه  با مشارکت بیش از ۱۰۰ کشور و ارسال بیش از ۱۷۰۰ فیلم کوتاه شامل فیلم های داستانی و تجربی، مستند و انیمیشن و همچنین فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره در تهران برگزار خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند