پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 2 Dec 2021
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
کد مطلب: 55877
۶
۶

مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پروش شد+سوابق

مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پروش شد+سوابق
احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از معرفی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی در این باره اظهار داشت: پس از برگزاری جلسه رای اعتماد وزرای دولت سیزدهم و عدم توفیق باغگلی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش نهایتاً، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: قرار است برنامه های پیشنهادی و سوابق کاری و تحصیلی وی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

نادری عنوان کرد: همچنین کمیسیون آموزش بنا دارد پس از بررسی سوابق و برنامه‌های وی و برگزاری جلسه با این گزینه پیشنهادی، گزارش خود را در صحن مجلس قرائت کند.

چهارشنبه هفته آینده جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش برگزار خواهد شد.  
 
مسعود فیاضی در فضای سیاسی-اجتماعی کشور بیش از حسین باغگلی وزیر پیشنهادی پیشین دولت سیزدهم شناخته شده است اما چهره بودن فیاضی تا اینجا به دلیل هیاهوهایی بوده است که بیش از نفع برای او ضرر داشته است.


مسعود فیاضی کیست؟



 
بیوگرافی و سوابق
مسعود فیاضی متولد بهمن ماه 1354 در تهران است. او تحصیلات خود را در شهر تهران آغاز کرده و در سال 1373 وارد دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران در رشته عمران شده است. وی 7 سال معلم و مدیر امور پرورشی و فرهنگی در مدارس متوسطه دوم بوده است. فیاضی از سال دوم دانشگاه، دروس حوزوی را نیز آغاز کرده و 9 سال دوره سطح و 15 سال دوره خارج را طی نموده است. در سال 1396 از طریق کمیسیون نخبگان بدون ‌مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پس از قبولی در آزمون جامع و دفاع از رساله دکتری با نمره عالی، با درجه استادیاری و در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حوزه روش‌شناسی و منطق فهم دین شده است.
او اکنون در دانشگاه و حوزه تدریس می‌کند.

سوابق اجرایی
1. تدریس در دوره دبیرستان (متوسطه دوم) به مدت 4 سال
2. مدیر امور پرورشی و فرهنگی مجمتع آموزشی تهران (پیش از دبستان تا انتهای متوسطه دوم) (3 سال)
3.مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

 

اهم فعالیت‌ها:
- تشکیل و اداره شورای راهبری فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
- استقراء نظام مسائل آموزش و پرورش در فضای مجازی
- ساماندهی به کتاب‌ها و رسانه‌های کمک آموزشی و طراحی نحوه مشارکت بخش غیردولتی در تأمین نیازمندی‌های آموزشی مدارس
- تهیه نسخه الکترونیکی 80 کتاب درسی با فرمت Epub3 - طراحی پلت‌فرم رشد به مثابه زیست‌بوم آموزش مجازی دانش‌آموزان
- در این طرح برای مدرسه، معلم، دانش آموز و والدین جمعاً 74 خرده برنامه و خدمت پیش‌بینی شده بود. در این نقشه تولیدات کمک درسی مورد تائید بخش خصوصی به مخاطب با قیمت بسیار نازل به مخاطب ارائه می‌شد و قدم مهمی در راستای عدالت آموزشی برداشته می‌شد.
- برگزاری نهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی دانش‌آموزی
- اجرای دهمین دوره جشنواره ملی عکس دانش‌آموزی - تولید بیش از چهل فیلم آموزشی ناظر به محتویات کتاب‌های درسی
- برگزاری چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در وزارت آموزش و پرورش در تهران
- باز طـــراحی جشــــنواره فیلم رشد برای جانمایی فیلم آموزشی در بسته‌های یادگیـــری جهت بهره‌برداری در مدارس و کلاس‌های درس به عنوان مکملی بر کتاب‌های درسی
- برگزاری جشنواره‌های استانی فیلم رشد در 32 استان کشور

4. مدیر مسؤول 36 عنوان مجله رشد وزارت آموزش و پرورش
- افزدون دو نشریه مدرسه زندگی و رشد خانواده به نشریات رشد
- ایجاد شبکه ارزیابان برای مجلات رشد - فرآوری و دیجیتال‌سازی مجلات رشد
- نوسازی و جوان‌سازی تیم‌های تولید نشریات رشد
- ارتقای شبکه کشوری مجلات رشد در کشور

5. رئیس هیأت مدیره انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش
6. عضو هیأت مدیره شرکت افست (شرکت چاپ و توزیع‌کننده کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش)
7. مسؤول محتوایی بنیاد ICDL وابسته به وزارت آموزش و پرورش
8. دبیر علمی جشنواره کتاب رشد وزارت آموزش و پرورش
9. رئیس کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی آموزش و پرورش استان تهران در سال 1388
10. معاون مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس
 

اهم فعالیت‌ها:
طراحی و نظارت علمی بر ده‌ها گزارش‌ سیاستی در مورد مسائل مختلف وزارت آموزش و پرورش از جمله:
- مطالعات تمهیدی در مورد طراحی و اجرای مؤثر طرح رتبه‌بندی معلمان
- تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش
- بسته پیشنهادی درخصوص تأمین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش
- کارشناسی مسائل پیرامون مدیریت مهدکودک‌ها - ضرورت تأمین تبلت دانش‌آموزی برای آموزش مجازی - ضرورت بازنگری در تقویم آموزش مدارس
- تحلیل و بررسی آئین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش
- آسیب‌شناسی برنامه‌های توسعه پنج‌ساله در حوزه آموزش و پرورش
- بررسی کارشناسی بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش 11. معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج
- طراحی و ایجاد 19 اندیشکده در حوزه‌های مختلف حکمرانی و راهبری محتوایی آنها
- تدوین 13 جلد نظام مسائل جمهوری اسلامی

12. تأسیس مرکز پژوهش‌های جوان ذیل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و تشکیل 7 گروه علمی و تولید بیش از 200 کتاب در حوزه‌های مورد نیاز جوانان و دانش‌آموزان
13. مدیر مسؤول نشریه «زمانه» با موضوع تاریخ معاصر
14. سردبیر نشریه حوزوی «حاشیه»
15. مدیر عامل کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
- تولید، چاپ و عرضه بیش از 300 جلد کتاب با کمک حدود 200 محقق برای جوانان و دانش‌آموزان
- برگزاری بیش از 300 نشست علمی در دانشگاه‌ها
- بازطراحی سایت «باشگاه اندیشه» (bashgah.net) و کسب رتبه اول سایت‌های فکری کشوردر جشنواره رسانه‌های دیجیتال در سال 1386
- ارتقای جایگاه سایت «کانون» (canoon.org) و کسب رتبه دومین سایت تولید کننده محتوای دینی در جشنواره رسانه‌های دیجیتال در سال 1387
- طراحی و تولید نرم‌افزار «سایه روشن زمانه» در موضوع تاریخ معاصر و کسب رتبه سوم در بین نرم‌افزارهای اندیشه‌ای در جشنواره رسانه‌های دیجیتال سال 1388
- مدیریت پروژه تولید و چاپ 32 جلد از کتاب مشق آزاد برای توزیع در دانشگاه‌ها و مدارس در سال تحصیلی 1388- 1387
- مدیریت پروژه تولید و چاپ 15 جلد کتاب در خصوص مهارت فعالیت فرهنگی برای توزیع در مدارس و دانشگاه‌ها
16. مدرِّس سطوح عالی در حوزه علمیه قم
17. مدرِّس دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در دروه کارشناسی ارشد و دکتری
 

سوابق علمی و پژوهشی
1. تألیف کتاب اصول فقه و نقد هرمنوتیک فلسفی
2. تألیف کتاب اصول فقه و هرمنوتیک روش‌شناختی
3. تألیف کتاب جریان‌شناسی فقهی با معیار تمدن‌سازی
4. تألیف کتاب پیرامون فلسفه اصول فقه
5. تألیف 15 مقاله علمی پژوهشی چاپ شده در نشریات معتبر کشور
6. برگزار کننده چندین کرسی ترویجی
7. ارزیاب 5 مجله علمی پژوهشی و ارزیابی بیش از 70 مقاله علمی و پژوهشی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سعید
Iran, Islamic Republic of
این همه مدیر در بدنه آموزش و پرورش چه لزومی دارد به مدیر تازه وارد و ناآگاه !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
گزینه خوبیه هم کار ستادی کردی و هم آموزشی کار کرده جوان هم هستند
Iran, Islamic Republic of
لابد امثال آقای فانی خوب هستند که معلم بودند و 20 سال هم وزارت کار کردند ولی اصلا در دوران او فقط مدارس غیرانتفاعی رشد کردند چون خودش ذینفع بوده اما به معلم بدبخت اصلا کمک معیشتی و منزلتی نکردند. بذارین یک نیروی بیرونی ارزشی بیاد راس کار بعدش قضاوت کنید
بابک
Iran, Islamic Republic of
لطفااااا کنکورو بردارین نظام اموزشی ما خیلی فرسودس
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله که موفق باشند و سطح علمی و آموزشی و معیشتی فرهنگیان را ارتقای خوبی بدهند
Iran, Islamic Republic of
مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس رای اعتماد کسب کند.
تکنیک‌های مختلف درس خواندن و زمان استفاده از آن‌ها
چه شوهرانی دست بزن دارند؟
آیا شاد بودن به ژنتیک وابسته است؟
چرا خواهر و برادرها کارد و پنیرند؟! راه حل چیست؟
آیا سفید کردن دندان ها کاری اشتباه است؟
درمان متمرکز بر هیجان (emotional focused therapy) چیست ؟
۵ فوبیای نادر بین افراد در جهان
چگونه تصمیماتی ماهرانه و سالم بگیریم؟
چهار دلیل برای اینکه همیشه گرسنه هستید
درون سازی و برون سازی از دیدگاه پیاژه
این موارد نشان می‌دهد شما افسرده‌اید
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن