کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چاشنی‌های موثر در کاهش فشار خون

فشارخون و ادویه ( تاثیر 7 نوع ادویه در کاهش فشار خون )

خبرگزاری آلمان , 27 آبان 1400 ساعت 5:50


به‌گزارش میگنا به نقل از  Healthline؛ مطالعات مختلف، تاثیر ۷ نوع ادویه را در کاهش فشار خون ثابت کرده‌اند:

ریحان: ریحان سرشار از اوژنول است. تحقیقات، نقش این آنتی‌اکسیدان گیاهی را در کاهش فشار خون ثابت کرده است. مطالعات نشان می‌دهد که اوژنول ممکن است با عمل به عنوان یک مسدود‌کننده طبیعی کانال کلسیم به کاهش فشار خون کمک کند. مسدودکننده‌های کانال کلسیم از حرکت کلسیم به قلب و سلول‌های شریانی جلوگیری می‌کنند و به رگ‌های خونی اجازه آرامش می‌دهند.
جعفری: این گیاه بومی مدیترانه حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و کاروتنوئیدها است که ممکن است فشار خون را کاهش دهد. چندین مطالعه نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئیدی فشار خون و کلسترول بد (LDL) را که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، کاهش می‌دهند. جعفری با عمل کردن مانند یک مسدودکننده کانال کلسیم، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می‌دهد.
دانه کرفس: دانه‌های کرفس یک ادویه همه‌کاره مملو از مواد مغذی مختلفی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم و فیبر است. یک مطالعه روی موش‌ها اثرات عصاره دانه کرفس را بر روی فشار خون بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که عصاره دانه کرفس فشار خون را در موش‌هایی با فشار خون بالا کاهش می‌دهد.
سیر: به‌طور خاص، سیر حاوی ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که ممکن است به افزایش جریان خون و شل‌شدن عروق خونی کمک کند. در مجموع، این عوامل به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. بررسی ۱۲ مطالعه روی بیش از ۵۵۰ فرد مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که مصرف سیر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به ترتیب به‌طور متوسط ۸.۳ میلی‌متر جیوه و ۵.۵ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد. این اثر مشابه اثرات داروهای فشار خون است.



آویشن: آویشن یک گیاه معطر و دارای ترکیبات سالم متعددی از جمله اسید رزمارینیک است. مصرف اسید رزمارینیک با مهار آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) به‌طور قابل‌توجهی به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می‌کند. ACE مولکولی است که عروق خونی را باریک می‌کند و فشار خون را افزایش می‌دهد.
دارچین: در حالی که به‌‌طور کامل مشخص نشده است که چگونه دارچین فشار خون را کاهش می‌دهد، تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند به گشاد شدن و شل شدن رگ‌های خونی کمک کند. بررسی ۹ مطالعه شامل ۶۴۱ شرکت‌کننده نشان داده که مصرف دارچین فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به ترتیب به‌طور متوسط ۶.۲ و ۳.۹ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد.
هل: هل یک ادویه خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای بر روی ۲۰ بزرگسال که به‌تازگی مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شده بودند، نشان داد که مصرف روزانه ۳ گرم پودر هل به‌طور قابل‌توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد و آن را نزدیک به محدوده طبیعی می‌رساند.


کد مطلب: 56019

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56019/فشارخون-ادویه-تاثیر-7-نوع-کاهش-فشار-خون

میگنا
  https://www.migna.ir