کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سارا حق بین

فراز و فرود زندگی و افزایش تاب آوری / سارا حق بین

باشگاه تاب آوری

28 آبان 1400 ساعت 8:00

می‌دانیم که افراد به طرق مختلف با ناملایمات برخورد می‌کنند و رویکردها و راهبردهای مختلفی که آنها بکار می‌بندند توسط فرهنگ، جامعه و سیستم‌های خانواده‌ای که در آن بزرگ شده‌اند و بخشی از آن هستند، آموخته و شکل گرفته است.


به هر روی، همه ما چه در حال کنار آمدن با ناملایمات باشیم، چه در حال عقب‌نشینی از شکست‌ها یا احساس خشم از دنیای نامطمئن امروزی، همگی این تجربیات، ما را قوی‌تر می کنند.
ما می‌توانیم این طور به ماجرا نگاه کنیم: وقتی به چالشی برمی‌خوریم، توانایی‌های پنهان خود را آشکار می‌کنیم و  ظرفیت خود را برای رنج بردن از شکست‌ها و ساختن شخصیت قوی‌تر تقویت می‌کنیم. سختی‌ها و انعطاف پذیری که در مقابل آنها از خود نشان می‌دهیم ما را حساس‌تر و همدل‌تر می‌کند و در برابر چالش‌ها سخت‌روتر می‌شویم. دشواری‌ها راهی برای تغییر اولویت‌ها و دیدگاه‌های ما بوده و به نوعی زنگ بیدارباش. داستان‌های تلخ و شیرین زندگی، عاملی برای افزایش تاب‌آوری در ماست. تاب‌آوری را می‎توان آموخت. مغز یاد می‌گیرد که با قرار گرفتن مکرر در شرایط سخت یا بحران‌ها سازگار شود. مطالعات نشان داده‌اند که تاب‌آوری را می‌توان آموخت و مانند یک ماهیچه، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی‌تر می‌شود. حتی اگر سخت به نظر می‌رسد، آن را امتحان کنید.

خوشبختانه گام های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانیم برای کاهش اضطراب، افزایش استقامت و بهبود تاب‌آوری آنها را دنبال کنیم.

 
 ترجمه ساراحق بین
 


کد مطلب: 56032

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56032/فراز-فرود-زندگی-افزایش-تاب-آوری-سارا-حق-بین

میگنا
  https://www.migna.ir