کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورزش در فضای باز موجب کاهش اضطراب و افسردگی دوران قرنطینه می شود

خبرگزاری مهر , 28 آبان 1400 ساعت 12:30

ورزش در فضای باز موجب کاهش اضطراب و افسردگی دوران قرنطینه می شود


به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان دریافتند افرادی که در دوران قرنطینه بیشتر ورزش می‌کردند نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کردند اضطراب و افسردگی کمتری داشتند.

آنها همچنین دریافتند افرادی که زمان بیشتری را در خارج از منزل می‌گذرانند نسبت به افرادی که در خانه می‌مانند، سطح اضطراب و افسردگی کمتری دارند.

میزان قرنطینه، مقررات منع آمد و شد، و اقدامات کاهش بیماری همه گیر در بین کشورها در طول سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ متفاوت بوده است. به عنوان مثال، در طول قرنطینه اولیه در مارس ۲۰۲۰، بریتانیا تنها یک جلسه ورزش به عنوان مثال پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری را در روز مجاز کرد.

در همین حال، ترکیه برای ورزش در فضای باز استثنا قائل نشد و فقط به مردم اجازه داد تا خانه‌های خود را برای خرید مایحتاج اولیه ترک کنند. آنها دریافتند که فعالیت بدنی و زمان سپری شده در فضای باز در طول مدت پاندمی با سلامت روانی بهتر مرتبط است.

محققان بیش از ۲۰ هزار نفر را در آوریل ۲۰۲۰ و حداقل سه بار دیگر تا ژوئیه ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان که همگی در طرح مؤسسه تحقیقاتی کیسر کالیفرنیا ثبت نام کرده بودند، به سؤالاتی در مورد سبک زندگی خود پاسخ دادند، پرونده سلامت الکترونیکی خود را به اشتراک گذاشتند.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، محققان دریافتند کسانی که ورزش کرده یا زمان بیشتری را در فضای باز سپری کرده بودند، در زمینه اضطراب و افسردگی نمرات کمتری داشتند.


کد مطلب: 56041

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56041/ورزش-فضای-باز-موجب-کاهش-اضطراب-افسردگی-دوران-قرنطینه-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir