جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۰
کد مطلب: 56270
۷
۹

وجود یک روان شناس در مدارس الزامی است

وجود یک روان شناس در مدارس الزامی است
به گزارش میگنا دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی مدارس و در معرض ویروس کرونا بودن دانش آموزان، گفت: کودکان نزدیک به ۲ سال می شود که در قرنطینه خانگی بوده اند، لذا ممکن است با ورود به مدارس آنها با مشکلات و آسیب های روحی و روانی رو به رو شوند. به همین منظور و طی جلساتی با وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده شد در هر مدرسه یک روانشناس و یا مشاور حضور داشته باشد تا علاوه بر ایجاد انگیزه و روحیه در میان دانش آموزان به معلمین نیز کمک کرده تا در ساعات حضور در مدارس مشکلات به وجود امده را تا حدودی فراموش کرده و با ذهن آزاد به دانش آموزان آموزش دهند.

حاتمی ادامه داد: حضور مشاوران و روان شناسان در مدارس در حال حاضر می تواند توقف ۲ ساله قرنطینه خانگی را هم برای معلمان و هم دانش آموزان به نحوی جبران کند، بنابراین حضور یک روان شناس به نوعی می توان گفت در مدارس الزامی است که هم دانش آموزان را غربالگری کرده و هم در کار آنها مداخله کرده تا مشکلات روحی و روانی آنها را تهدید نکند.

رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره کشور بیان کرد: حضور یک روان شناس حتی برای جلسات اولیا و مربیان حائز اهمیت است زیرا با آموزش مشاوران و روان شناسان میزان سواد سلامت والدین نیز بالا رفته و آنها در محیط خانه نیز می توانند ذهن کودکان را از هرگونه آسیب روانی دور کرده و برای آنها ایجاد انگیزه کند.

او اظهار کرد: در حال حاضر در کشور نزدیک به ۱۲۰ هزار مدرسه وجود دارد اما در وزارت آموزش و پرورش حدود ۲۰ هزار روان شناس و مشاور دارد، بنابراین این تعداد روان شناس برای تمامی مدارس سراسر کشور کم است و توصیه می شود در همه مدارس کشور باید یک روان شناس و یک مشاور وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
همچنانکه زیست شناس پزشک نیست روانشناس هم مشاور رواندرمانگر نیست مگراینکه دانشگاه مدرک دهذ
باقری
Iran, Islamic Republic of
کمی مطالعه کنی برات بد نیست. در جهان فقط روانشاسان بویژه گرایش های بالینی خط اول سلامت روان برای ارائه مشاوره روانشناسی به مردم هستند و در کنار روانپزشک در ارتقای بهداشت روان جامعه تلاش می کنند . اما در ایران رشته های فرعی و علوم تربیتی مثل جنابعالی که دست پیش گرفتی پس نیفتی از حسادت و نبود نظارت میرن مشاوره میدهند و گند میزنن به مرزبندی های علمی
علی
Iran, Islamic Republic of
بچه بیا پایین سرمون درد گرفت. چی می بافی واس خودت!!!

ابزار یک روانشناس برای تشخیص و حل مشکل یا بیماری عبارتست از: مشاهده،،مصاحبه بالینی ،تست های روانی در نهایت ارائه مشاوره و یا رواندرمانی است.

بنابراین اگر به قول شما یک روانشناس نباید مشاوره بدهد آیا یک درمانگر غیر مرتبط با علم روانشناسی مثل مشاور شغلی می تواند؟ لطفا بیخود به فتواهای بعضی از اساتید متعصب جاهل از گروههای مشاوره دانشگاهها توجه نکنید. آنها کار اصلی شون ارائه راهنمایی و مشاوره برای رشد فرد و پیشگیری از اختلالات است اما مد شده است خودشون را متصل کردند به مسائل بالینی و درمانی. که بله ما هم هستیم . بقول دوستمان در دنیا این مسائل حل شده است
Iran, Islamic Republic of
فعلا که حوزویا به اسم مشاور دارن اضافه میشن
Italy
متاسفانه همین الان کلی از مشاورای مدارس علوم حوزوی خوندن
درست از زمان وزارت حاج بابایی
Italy
هیج فایده ای نداره
رضا
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته ولی روانشناس باید باتجربه و خوب باشه من خانم دکتر حقیقی رو به شما معرفی میکنم در کلینیک شیوا ابتدای گیشا
Italy
کمکی نمیتونه بکنه
Iran, Islamic Republic of
بنظرم فایده ای نداره
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند