جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
کد مطلب: 56618
۳
معرفی کتاب

کتاب این دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه الزهرا برگزیده شد

کتاب این دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه الزهرا برگزیده شد
کتاب «خشم و مدیریت آن» به یکی از هیجان‌های مخل امر تعلیم و تربیت پرداخته است. خشم جزو هیجان‌هایی است که ممکن است به علل مختلف بروز کند. آنچه در هنگام جوشش هیجان خشم مهم است، کنترل و مدیریت آن است. نویسندگان کوشیده‌اند در شش فصل با بیان مباحث تئوریک و همچنین ارائه راهکارهای عملی، موضوع خشم را تبیین کنند و روش‌های مدیریت آن را در اختیار خواننده بگذارند.
 
خشم از راه‌های مختلف ایجاد شده و می‌تواند تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم فراوانی بر ابعاد گوناگون روانی و جسمی افراد داشته باشد.

در این کتاب با خشم، رویکردهای نظری آن و نیز راهبردهایی برای مدیریت خشم بزرگسالان آشنا می‌شوید و راهکارهایی با استفاده از فعالیت‌های مختلف مانند بازی، داستان، نمایش و...، ارائه می‌شود که به والدین و مربیان کمک می‌کند تا به کودکان و نوجوانان، مدیریت خشم را آموزش دهند.
 
 مخاطب این کتاب والدین، معلمان، دانشجو معلمان، هنرآموان  و دانش آموزان هستند و برای دوره ها ابتدایی، تفکر و پژوهش، فنی و حرفه ای و کار و دانش، مهارت های زندگی، متوسطه اول، تفکر و سبک زندگی، متوسطه دوم (نظری) مورد استفاده است.
 
این کتاب در شش فصل به چاپ رسیده است، فصل اول، نگاهی گذرا به رویکردهای نظری مرتبط با هیجان، به ویژه هیجان خشم است که مطالب تخصصی، بر اساس پژوهش‌های نظری و تجربی پیرامون هیجانات و به طور خاص، هیجان خشم، بیان شده که دید کلی به مخاطب درباره ماهیت هیجان و اهمیت آن و... می دهد.

فصل دوم، به مبانی نظری مدیریت خشم در بزرگسال پرداخته و پس از بررسی انواع مدل‌های مدیریت خشم و درمان های مختلف و مقایسه آنها، پروتکلی طی ۱۰ جلسه، برای آموزش مدیریت خشم به بزرگسالان ارائه می دهد، چرا که یک بزرگسال، در نقش والد یا معلم، زمانی می تواند مدیریت خشم را به کودک و نوجوان آموزش دهد، که خود در این توانمند شده باشد.

فصل سوم کتاب، پس از تبیین مدل شناختی_رفتاری مدیریت خشم، پروتکل ۱۰ جلسه ای آموزش مدیریت خشم به کودکان، بر اساس فعالیت، بازی، کاربرگ، داستان و افسانه های پندآموز، استعاره و... را ارائه می دهد.

در فصل چهارم، پروتکل مدیریت خشم، ویژه نوجوانان، بر اساس رویکردهای مختلف شناختی_رفتاری، هنردرمانی و... ارائه می شود. در فصل پنجم و ششم، به ترتیب، شرح فعالیت ها و بازی های مرتبط با مدیریت خشم، ویژه کودکان و نوجوانان آمده است.

لازم به ذکر است که در این کتاب، تمامی داستان ها و مثال های نقل شده از زبان کودکان و نوجوانان، واقعی بوده و فقط اسامی آنها تغییر کرده است. در ضمن، ان بخش از بازی ها و فعالیت هایی که برگرفته از کتب خارجی هستند، متناسب با نیازهای کودک و نوجوان ایرانی، بومی سازی گردیده اند. در تألیف این کتاب، از ترجمه بیش از ۱۰۰ کتاب و مقاله مختلف و نیز کتب و مقالات داخلی استفاده شده است. 

کتاب خشم و مدیریت آن ،با ویراستاری ندا اسدی  تألیف لیلا کبیری و حسین پورشهریار که توسط انتشارات انجمن اولیا و مربیان  و در چاپ نخست با شمارگان 500 نسخه منتشر شده است.
 
سال چاپ: 1399
ناشر: انجمن اولیا و مربیان
مؤلف: کبیری، لیلا پورشهریار، حسین
قطع کتاب: وزیری
نوع کتاب: کمک آموزشی
مجموع صفحات: 402ص.
شابک: 9789644513671
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين