جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۱
کد مطلب: 56626
۰
قوی نگه داشتن بدن ممکن است ذهن را نیز قوی نگه دارد

مطالعات دیگری هم تایید کرد که عقل سالم در بدن سالم است

مطالعات دیگری هم تایید کرد که عقل سالم  در بدن سالم است
نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که قوی نگه داشتن بدن ممکن است ذهن را نیز قوی نگه دارد. کشفیات جدید محققین از بسیاری جهات، عبارت عقل سالم در بدن سالم است را در میان ۱۷۶۲ سالمند و به مدت ده سال تجزیه و تحلیل می کند.
گفتنی است که این تیم بین المللی از محققان دریافتند که ضعف بدنی به شدت با خطر زوال عقل مرتبط است.
در این رابطه محققان متوجه شدند که در افراد بالای ۶۰ سال که از ضعیف شدن بدن خود با انتخاب سبک زندگی سالم و ورزش جلوگیری می کنند، با افزایش سن، خطرات مرتبط با افزایش سن و زوال عقل کاهش می یابد.

محققان در این رابطه اعلام کردند که افرادی که ضعیف ‌تر هستند، رفتارهای سبک زندگی ناسالم بیشتری را گزارش می‌ کنند و خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می ‌دهند. بر این اساس برای حمایت از راهبردهای پیشگیری از زوال عقل، باید روابط پیچیده بین رفتارهای سبک زندگی، ضعف و ژنتیک را درک کنیم.

دکتر وارد (Ward) پزشک بخش سالمندان دانشگاه دالهوسی که این تحقیقات را با همکارانش انجام داده اضافه کرد: وقتی نوبت به کاهش خطر زوال عقل می ‌رسد، سبک زندگی سالم که ضعف را کاهش می‌ دهند، مزایای محافظتی بسیاری دارد ، حتی اگر فردی استعداد ژنتیکی برای ابتلا به زوال عقل داشته باشد، قوی ماندن و ضعیف نشدن خطر زوال عقل را کاهش می دهد. برعکس، ضعیف‌ ترین شرکت ‌کنندگان در این مطالعه، بدون در نظر گرفتن ژن ‌هایشان، با افزایش سن، بالاترین خطر ابتلا به زوال عقل را داشتند.

دکتر وارد در انتهای توصیحات خود گفت: ما دریافتیم که انجام اقدامات معنادار در طول زندگی می تواند به طور قابل توجهی خطر زوال عقل را کاهش دهد. تحقیقات ما گام بزرگی در درک اینکه چگونه کاهش ضعف می تواند به بهبود چشمگیر افراد برای اجتناب از زوال عقل کمک کند، محسوب می شود. در این میان باید در نظر داشت که علل زمینه ای ضعف عقل به خودی خود قابل پیشگیری هستند.

بر اساس آخرین یافته‌ های این مطالعات ده ساله، محققان به این نتیجه رسیدند که ضعف بدنی باید یک عامل مهم قابل اصلاح برای زوال عقل در نظر گرفته شود. علاوه بر این، عادات سبک زندگی که آمادگی جسمانی را تقویت می ‌کند می تواند یک استراتژی موثر، حتی در میان افرادی که در معرض خطر ژنتیکی بالاتر قرار دارند، برای مبارزه با زوال عقل در پیری باشند


 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم