سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۵
کد مطلب: 56678
۷

بوت کمپ چیست؟

بوت کمپ چیست؟
در این مقاله ما به توضیح تاریخچه و معنی و مفهوم بوت کمپ پرداختیم. تا اگر از این به بعد این عبارت به گوشتون خورد، هدف و تمایزش رو با سایر دوره‌ها بدونید.

به گزارش میگنا بوت کمپ(Boot camp)، نوعی فعالیت گروهی است که در حوزه های متفاوت شغلی وجود دارد و معمولا در غالب کارگاه هایی با ظرفیت های متفاوت تشکیل میشود.

بوت کمپ ها دوره های فشرده ای هستند که شما را برای ورود به بازارکار آماده میکنند. دوره هایی جدی و پر از چالش های متفاوت برای اینکه بتوانید توانایی خود را در حوزه کاریتان بالا ببرید.

میتوان به این موضوع تاکید کرد که بوت کمپ ها برای اکثر افراد جزو بهترین کارگاه های زندگیشان محسوب میشوند البته تعداد افرادی هم که قدر آنها را نمیدانند کم نیست!

بوت کمپ؛ یک دوره کوتاه، فشرده و دقیق از آموزش است، که در حوزه‌های متفاوتی مثل؛ آموزش و ورزش و… انجام می‌گیرد. امروزه عبارت بوت کمپ برای دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای، استفاده می‌شود در این بوت کمپ‌ ها دوره های آموزشی فشرده در یک بازه زمانی مشخص به همراه نظارت برگزار می‌شود. این دوره ها معمولا توسط سازمان ‌ها و شرکت ‌ها با هدف پرورش نیروی خبره در تخصص مورد نظر، برگزار می‌شوند، تا نهایتا افراد مورد نیاز، پرورش و جذب و استخدام شوند.


بوت کمپ، فعالیتی گروهی که در حوزه‌های متفاوتی همچون آموزشی و ورزشی انجام می‌گیرد. در ابتدا این واژه در سال ۱۸۸۸ توسط ارتش آمریکا برای کمپ‌های آموزشی سخت فشرده بوجود آمد که در انتهای این دوره نیروهای پرتلاش و کارآمد به استخدام ارتش در می‌آمدند و محوریت آن تناسب اندام و رژیم غذایی مناسب بود.

به مرور زمان، بوت کمپ در قالب دوره های آموزشی  برای نوجوانانی که مرتکب خلاف شده بودند و به زندان افتاده بودند، با هدف بازپروری، تغییر شکل داد. آنها در این دوره آموزش های کاربردی می‌دیدند و دوره زندانی‌شان را سپری می‌کردند. پس از گذر زمان کاربرد این عبارت به برگزاری تمرینات ورزشی فشرده و کوتاه مدت با نظارت سخت‌گیرانه
مربی، تغییر شکل داد.

امروزه عبارت بوت کمپ برای دوره‌های آموزشی در هر زمینه که بیشتر تا کنون در حوزه برنامه نویسی اجرا شده، استفاده می‌شود. در این بوت کمپ‌ها دوره های آموزشی فشرده در یک بازه زمانی به همراه نظارت برگزار می‌شود. این چنین دوره ها معمولا توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها با هدف پرورش نیروی خبره در تخصص مورد نظر، برگزار می‌شوند. تا نهایتا افراد مورد نیاز پرورش و جذب شوند.

در بوت کمپ شما در کنار یادگیری تئوریک، به کار عملی می‌پردازید که با تلفیق دانش و تجربه می‌توانید از هر آنچه در این دوره ها می‌آموزید، استفاده کنید این دوره‌ها در واقع کارگاه‌های آموزشی فشرده‌ای هستند که در تعریف آن، اهداف آموزشی و کاربردی زیادی دنبال می‌­شود.


مزایای دوره های بوت کمپ چیست؟
۱.صرفه جویی در وقت خود
مهارتی که یک فراگیر در مدت کم در بوت کمپ میاموزد، در حالت عادی به زمان بسیار زیادی نیاز دارد. با شرکت در بوت کمپ در زمان صرفه جویی زیادی میشود و میتوان زودتر وارد بازار کار شد.

۲.صرفه جویی درهزینه
شرکت در بوت کمپ هزینه بسیار کمی نسبت به دوره های طولانی مدت برای فراگیران دارد.( حتی در بعضی از موارد رایگان است.)

۳. باعث ایجاد تقویت روحیه تیمی
بوت کمپ به دلیل شرایط برنامه ها و کارهای تیمی باعث میشود فراگیران در زمینه ی کارهای تیمی پیشرفت کنند.

فرق بین بوت کمپ وکارآموزی چیست؟
در کارآموزی معمولا شرکت‌ ها و یا سازمان ها قسمتی از پروژه‌ها و برنامه ‌های خود را به شما میدهند و انتظار دارند بخشی از این پروژه یا برنامه را انجام و تحویل دهید. ممکن است  چون بخشی از پروژه حقیقی را انجام می دهید برایتان جالب و جذاب باشد؛ اما در پایان کارآموزی خود چه مهارتی کسب کرده اید؟

در بوت کمپ پروژه‌ای تعریف میشود که هدف آن آموزش است و باعث می شود مهارت های افراد به بهترین شکل ممکن رشد کند و وقتی از شرکت یا سازمان برگزار کننده خارج شوند، آماده انجام کار در بسیاری از شرکت‌ ها و سازمان ها هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.