کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت و حفظ دوستان دوران کودکی

6 دی 1400 ساعت 18:38

در پسرانی که در دوران کودکی زمان بیشتری را با دوستان خود می‌گذرانیدند، زمانی که در اوایل سی سالگی مورد بررسی قرار گرفتند، فشار خون و BMI پایین‌تری داشتند


سارا حق بین
اهمیت دوستان دوران کودکی


برخی از افراد از دوران کودکی، دوستان و دوستی‌های خود را حفظ می‌کنند. این پیوند خاص فواید بسیاری را به همراه دارد. به هر حال، شما همدیگر را در طول همه دوره‌های رو به رشد زندگی و در طول سال‌های شکل‌گیری شخصیتی می‌شناختید.
شما هر دو هم‌کلاسی بودن، هم‌بازی بودن و شرکت در فعالیت‌های ورزشی و علمی را با هم تجربه کرده‌اید. بنابراین این دوست خاص، شخصیت اصلی شما را کاملاً می‌شناسد. اگر بتوانید در بزرگسالی هم روابط خود را حفظ کنید، یک امتیاز بزرگ در زندگی به دست آورده‌اید.

جنبه های مثبت حفظ دوستی های دوران کودکی:
داشتن دوستانی که شما را قبل از تبدیل شدن به یک بزرگسال موفق می‌شناختند، مزایای متعددی برای سلامت روان دارد. همسالان شما به شکل‌گیری شخصیت شما کمک کرده‌اند. ممکن است خاطراتی از استخر رفتن، رفتن به سینما، کلاس ریاضی و فارغ‌التحصیلی از دبیرستان را با هم به اشتراک بگذارید.
این دوستان می‌دانند که شما چه زمانی خوشحال و چه زمانی خسته هستید. شاید شما به دوستتان کمک کردید که چگونه رانندگی کند. این خاطرات احتمالاً بخش بزرگی از شخصیت شما را تشکیل می‌دهند، زیرا هر دو زمان شاد و غمگین بودن را با هم و در کنار یکدیگر تجربه کرده‌اید. شما رویدادهای مهم زندگی‌تان را با هم به اشتراک گذاشته‌اید. حتی ممکن است قول داده باشید که برای همیشه دوست باشید، مهم نیست چه اتفاقی افتاده است. دوستی دوران کودکی اگر دوام بیاورد عالی است، زیرا دوست شما بیشتر از بسیاری از مردم در مورد شما می‌داند. ساراحق بین
در مطالعه‌ای در سال 2021 روی 323200 نفر از 99 کشور مختلف در سراسر جهان، ارزش‌گذاری دوستی با سلامتی بهتر، شادی بیشتر و سطح بالاتری از رفاه ذهنی در فرهنگ‌ها رابطه مستقیم داشت. همچنین، طبق یافته‌های منتشر شده در پسرانی که در دوران کودکی زمان بیشتری را با دوستان خود می‌گذرانیدند، زمانی که در اوایل سی سالگی مورد بررسی قرار گرفتند، فشار خون و BMI پایین‌تری داشتند.

دوستان دوران کودکی «محافظ و نگهبان» ما هستند. دوستی دوران کودکی که تا بزرگسالی ادامه دارد، امتحان خود را پس داده است. دوستان مادام‌العمری که از دوران کودکی تا به امروز ریشه دوانیده‌اند، حتی در مواقعی که شما آسیب‌پذیرترین هستید، به شما اهمیت می دهند. آنها با شما صادق هستند و آنچه را که می‌خواهید بشنوید به شما نمی‌گویند، بلکه آنچه را که باید بشنوید به شما خواهند گفت.
خوشحال‌ کننده است که بدانید این نوع دوست، همیشه و همه جا پشت شماست. این سطح از اعتماد قیمتی ندارد. دوستان دوران کودکی را که زندگی سالم و پرنشاطی دارند و به شیوه‎ای مثبت و متعادل از شما حمایت می‌کنند، گرامی بدارید و حفظ کنید.
 

ترجمه سارا حق بین از اینجا


کد مطلب: 56702

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56702/اهمیت-حفظ-دوستان-دوران-کودکی

میگنا
  https://www.migna.ir