پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۰
کد مطلب: 56763
۲

بهترین و بدترین زمان برای خوردن سیب

بهترین و بدترین زمان برای خوردن سیب
سیب یکی از معروفترین و سالم‌ترین میوه‌های روی زمین محسوب می‌شود.

سیب حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر و اسیدهای طبیعی است که می‌تواند باعث بهبود هضم غذا و عملکرد روده‌ها شود. اما مصرف آن در هنگام عصر می‌تواند باعث بالا رفتن سطح اسیدی معده شود که خوشایند نیست.  
 
سیب حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر و اسیدهای طبیعی است که می‌تواند باعث بهبود هضم غذا و عملکرد روده‌ها شود.

مصرف این میوه در طول شب، به ایجاد نفخ در سیستم گوارش منتهی خواهد شد که دلیل آن کندبودن فرایند هضم در طول شب است و این که هضم شدن غذاها به مدت زمان بیشتری نسبت به روز نیاز دارد.

بهترین زمان برای مصرف سیب، صبحگاه است زیرا در این صورت باعث به ایجاد جریانات روده‌ای و تحریک عملکرد طبیعی آن‌ها پس از یک خواب طولانی می‌شوید.

خوردن سیب هنگام صبح، به ویژه زمانی که شب قبل دیر غذا خورده‌اید یا غذاهای ناسالم زیادی مصرف کرده‌اید بسیار توصیه می‌شود. خوردن حداقل روزانه یک سیب آن هم به صورت ناشتا، به پیشگیری از بیماری‌های متعدد کمک می‌کند.
 
 
خاصیت های سیب برای سلامتی و درمان بیماری‌ها

1. ضد سرطان
دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم موافق هستند که مصرف سیب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا ۲۳ درصد کاهش دهد.

2. ضد کلسترول
سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است. موقعی که ما سیب می خوریم، فیبرهای محلول با چربی‌های روده رقابت می‌کنند. این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاهش جذب (LDL) چگالی لیپوپروتئین و سطح کلسترول بد یا افزایش جذب (HDL)، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خوب می‌شود که این باعث تنظیم یا از بین رفتن کلسترول‌های مضر در بدن می‌شود.

3. تقویت ایمنی بدن
سیب دارای آنتی اکسیدان است که در سیب‌های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می‌شود. این آنتی اکسیدان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا دفاع طبیعی بدن را ایجاد کند. سایر مواد مغذی موجود در سیب، ویتامین c بوده که دارای خواص ضد التهابی هستند. به همین دلیل است که سیب به عنوان تقویت کننده‌های ایمنی بالا شناخته شده است.

4. جلوگیری از آلزایمر
در آلزایمر، سلول‌های عصبی مغز آسیب می‌بینند و آب سیب که حاوی فلاونوئیدها است، به بهبود سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. بنابراین، نوشیدن آب سیب می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد و می‌تواند در برابر کوچک شدن و نابودی مغز مبارزه کند.

5.  جلوگیری از آسم
فیتوکمیکال‌ها و پلی فنول‌ها، مواد شیمیایی‌ هستند که به سیب خواص درمانی می‌دهند و می‌توانند به بهبود آسم، مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد کلی ریه‌ها کمک کنند.

6. درمان دیابت
میزان بالای فیبر محلول، پکتین موجود در سیب، به وسیله انتقال قند به جریان خون به میزان کم، به کنترل قند خون کمک می‌کند.

7. جلوگیری از سنگ کیسه صفرا
برای جلوگیری از سنگ‌های صفراوی، پزشکان توصیه می‌کنند که، رژیم غذایی با فیبر زیاد داشته باشید، تا وزن و میزان کلسترول را کنترل کند. سیب، غنی از فیبر پکتین است که می‌تواند به کنترل سطح کلسترول در بدن کمک کند. فیبر این کار را با کمک به کاهش جذب LDL انجام می‌دهد.

8. سندرم روده تحریک‌پذیر
سندرم روده تحریک پذیر دارای یبوست، اسهال، و درد شکمی است. برای کنترل این علائم، پزشکان توصیه می‌کنند که از غذاهای لبنی و چربی پرهیز کنید و از خوراکی‌ها و غذاهای فیبر دار و سیب به شدت استفاده کنید.

9.  سم‌زدایی کبد
ما به طور مداوم سم مصرف می‌کنیم، چه از طریق نوشیدنی‌ها و چه از طریق غذاها، و کبد ما مسئول تخلیه این سموم از بدن است. یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید بخورید و به سم زدایی کبد شما کمک می‌کند، میوه‌هایی مانند سیب است که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرهای بالایی هستند.

10. کاهش وزن
فیبر موجود در میوه‌ها، معده را با کالری کمتری پر می‌کند. کاهش دریافت کالری همراه با از بین بردن حس گرسنگی. این موضوع اجازه می‌دهد تا چربی‌های انباشته شده بدن سوخته شوند، که باعث کاهش وزن می‌شود.

11. دندان‌های سفیدتر
گاز زدن و جویدن این میوه، باعث افزایش ترشح بزاق در دهان می‌شود که باعث دیرتر افتادن دندان‌ها می‌شود. این میوه، قطعا می‌تواند بازدید ناخوشایند به دندانپزشک را بسیار کمتر کند.

12. کمک به گردش خون

13.  آب‌رسانی به پوست

14. مزایای ویتامین C

مصرف سیب باعث افزایش دریافت ویتامین C یا اسید اسکوربیک می‌شود. این ویتامین، در تشکیل کلاژن دخالت دارد، پروتئینی که در پوست شما فراوان است. کلاژن یکی از اجزای سازنده ساختاری مهم پوست است که به حفظ موانع ضد آبی پوست کمک می‌کند. کمبود ویتامین C، منجر به تولید کم کلاژن می‌شود که در نهایت سبب باز شدن زخم‌های قدیمی و بریده شده پوست می‌شود.

15. تحریک رشد مو
سیب، متعلق به دسته‌ای از میوه‌هایی است که تقویت کننده‌های رشد مو هستند. این کیفیت را می‌توان به وجود مواد مغذی به نام بیوتین که به عنوان استروئیدهای رشد طبیعی مو و ناخن شناخته می‌شود، نسبت داد. مردم اغلب بیوتین را برای رفع ریزش مو توصیه می‌کنند.  

 
مضرات سیب
مصرف سیب هیچ عوارض جانبی جدی ندارد. مضرات سیب در صورت مصرف غیر اصولی و غیر معمول ایجاد می شود. دانه ی سیب دارای سیانید می باشد که یک سم قوی و کشنده است. مصرف بیش از حد و مداوم دانه سیب می تواند به طور بالقوه کشند باشد. در واقع اگر این دانه ها به مقدار زیاد و به صورت روزانه مصرف شوند شاید در طول مدت زیاد سم در بدن جمع شود و بتواند به حد کشنده ای رسیده و باعث مرگ شود.

خوردن سیب بدون مسواک زدن دردسر آفرین است. دانشمندان می گویند سیب تا نسبت زیادی اسیدی است. خوردن مداوم این میوه می تواند تا ۴ برابر مخرب تر از نوشیدنی های گاز دار به دندان ها آسیب برساند. درواقع خوردن هر روزه ی سیب باعث خرابی دندان شده و باید برای جلوگیری از این ضرر سیب بعد از مصرف دندان هایتان را مسواک بزنید تا رد اسید این میوه از دندان ها پاک شود.
مرجع : بهداشت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند