کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم تکریم و الگو سازی از دکتر مصطفی تبریزی-روانشناس+تصاویر

بنیاد نخبگان , 14 دی 1400 ساعت 9:17

مصطفی تبریزی (متولد ۱۳۲۴ در بجنورد) سرآمد حوزه روانشناسی می‌باشد. او استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مرکز مشاوره روزبه می‌باشد. همچنین وی اولین نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی بوده است.


به گزارش میگنا در ادامه برگزاری برنامه‌های نخبگان و با هدف اشاعه فرهنگ نخبگی و الگوسازی از مفاخر بومی، مراسم تکریم و بزرگداشت دکتر مصطفی تبریزی؛ استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی و سرآمد حوزه روانشناسی و مشاوره به همت بنیاد نخبگان خراسان‌ شمالی برگزار شد.

بزرگداشت چهره‌های شاخص علمی و خیرین نیازی است که به وضوح در جامعه احساس می‌شود؛ این مفاخر نیازی به تکریم ندارند اما تکریم آنان سبب الگوسازی برای نسل‌های بعد و البته گسترش فرهنگ قدرشناسی می‌شود.

در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم هدایت نیات خیر و ظرفیت‌های وقف به سمت حوزه‌های علمی و دانش‌آموزی عنوان شد: بزرگداشت چهره‌های شاخص علمی و خیرین نیازی است که به وضوح در جامعه احساس می‌شود؛ این مفاخر نیازی به تکریم ندارند اما تکریم آنان سبب الگوسازی برای نسل‌های بعد و البته گسترش فرهنگ قدرشناسی می‌شود. استاد تبریزی علاوه بر چهره‌ شاخص علمی کشور و استان، از خیران بنام نیز هست و در بسیاری از زمینه‌ها خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه داده است.

در بخش دیگری از این مراسم گزارشی از آئین‌نامه تکریم از سرآمدان و نحوه انتخاب سرآمدان تکریم شده ارائه و ضمن تعریف سرآمد از دیدگاه بنیاد ملی نخبگان، بیان شد: هدف از برگزاری چنین مراسمی، معرفی و الگوسازی از نخبگان و مفاخر بومی برای نسل جوان و مستعد است که این مهم یکی از تأکیدات سند راهبردی کشور نیز هست و از دیگر اهداف برگزاری مراسم تکریم، ترویج فرهنگ قدرشناسی است.
 

در بخشی از این مراسم بخشی، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی ضمن تعریف فعالیت‌های نخبگانی و گروه‌های نخبگان و مستعدان‌برتر، تسهیلات و حمایت‌های اعطایی بنیاد را تشریح کرد و با اشاره به طرح احمدی روشن، اظهار داشت: این طرح دانشجویان را با مسائل و مشکلات واقعی علمی کشور آشنا و آنان را برای حل آنها توانمند می‌کند.
 
همچنین مراسم تجلیل از دکتر مصطفی تبریزی و تقدیر از مساعدتهای ایشان در حوزه آموزش و پرورش استان و مدرسه سازی در منطقه راز و جرگلان صورت گرفت و در ادامه از دانش آموزان مقام آور المپیاد سال ۹۹و جشنواره جوان خوارزمی سال ۱۴۰۰در مراسمی که توسط بنیاد ملی نخبگان استان خراسان شمالی روز چهارشنبه ۸دیماه ۱۴۰۰برگزار گردید توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسولین استانی و شهرستانی تجلیل بعمل آمد.

 

 



کد مطلب: 56848

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56848/مراسم-تکریم-الگو-سازی-دکتر-مصطفی-تبریزی-روانشناس-تصاویر

میگنا
  https://www.migna.ir