شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
کد مطلب: 56906
۹
رایزنی برای ایجاد شعب رسیدگی به تخلفات «روانشناس‌نماها» در فضای مجازی

بیشترین تخلفات روانشناس‌نماها مربوط به کدام استان‌ها هستند؟

بیشترین تخلفات روانشناس‌نماها مربوط به کدام استان‌ها هستند؟
به گزارش میگنا دکتر محمد حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افسار گسیختگی ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در فضای مجازی و به ویژه در دوران پاندمی کووید ۱۹، اظهار کرد: اکنون در فضای مجازی روانشناس‌نماها و روانشناسان زرد جولان می‌دهند و در عین حال سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز امکانات لازم برای مقابله با این افراد را ندارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه مطابق با قانون این سازمان می‌تواند اعضای خود و دارندگان پروانه حرفه‌ای از سازمان نظام رونشناسی و مشاوره کشور را به دلیل انجام تخلفات مورد بازخواست قرار دهد و احکامی را برای آنها در نظر گیرد، افزود: با این حال بیشترین تخلفات انجام شده در حوزه ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره مربوط به روانشناس نماهایی است که عضو سازمان نیستند و از این رو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تنها می‌تواند این افراد را به دادگاه صالحه معرفی کند.

حاتمی با اشاره به مکاتبه این سازمان با قوه قضائیه در راستای فعالیت "روانشناس‌نماها"، ادامه داد: این امر را به عنوان یک معضل مهم با رئیس قوه قضائیه مطرح و صراحتا عنوان کردیم که فعالیت این افراد در فضای مجازی به خانواده‌ها آسیب می‌رساند و بعضا علیرغم معرفی آنها به دادگاه یا دادستانی نیز این افراد منع تعقیب می‌خورند. از این رو از آقای اژه‌ای درخواست کردیم که شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلفات روانشناس نماها در فضای مجازی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مقابله با فعالیت "روانشناس‌نماها" امری تخصصی است و دامنه آن نیز هر روز وسیع‌تر می‌شود، تاکید کرد: نهایتا رئیس قوه قضاییه نامه ما را به معاون اول ارجاع داده و معاون اول نیز به ادارات کل استان‌ها ارجاع داده و گفته‌اند که در صورت ضرورت با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در این راستا همکاری شود. با این حال تا کنون پاسخ درستی به ما داده نشده است. باید در این راستا با روسای دادگستری استان‌ها مکاتبه کرده و آنها را توجیه کنیم که نیاز است یک شعبه تخصصی در هر استانی برای رسیدگی به این تخلفات وجود داشته باشد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین این را هم گفت که با توجه به دامنه بالای تخلفات روانشناس‌نماها در فضای مجازی، تشکیل این شعب تخصصی در کلان شهرها بسیار مورد نیاز است چراکه بیشترین تخلفات روانشناس‌نماها مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و آذربایجان شرقی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...