جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
کد مطلب: 56925
۳

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تعرفه مشاوره های روانشناسی در حال بررسی است

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تعرفه مشاوره های روانشناسی در حال بررسی است
به گزارش میگنا ولی اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با مشاوره های روانشناسی و هزینه های بالای آن که تحت پوشش بیمه نیز نمی باشد، بیان کرد: این یکی از مواردی است که در ستاد ملی کرونا بحث شده و با توجه به اینکه خودم پیشنهاد احیای کمیته اجتماعی پساکرونا را داده بودم، یکی از موضوعات مطرح بحث افسردگی افراد جامعه بود که با توجه به بیماری کرونا در حال افزایش است. این موضوع مطرح شد که میزان تعرفه ها را کاهش دهیم و هم اینکه بتوانیم به بحث بیمه هم کمک کنیم که آقای رئیس جمهور نیز دستور دادند که این موضوع در قالب کمیته اجتماعی پساکرونا پیگیری شود تا هم بتوانیم تعرفه ها را کاهش دهیم و هم اینکه این موضوع مشمول بیمه شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه سرانجام این مساله به کجا رسیده است را اطلاعی ندارم، اما پیشنهاد ما مشخصا این بود که با توجه به فوت حدود 130 هزار نفر بر اثر بیماری کرونا و حدود یک میلیون نفر از کسانی که عضوی از خانواده آنها فوت کرده و افزایش آمار در بحث افسردگی، تعرفه های درمانی روانشناسی را پایین تر بیاوریم و مشمول بیمه شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

اسماعیلی در رابطه با اینکه آیا کمیسیون اجتماعی به طور خاص به موضوع بالا بودن تعرفه مشاوره های روانشناسی ورود کرده است یا خیر، عنوان کرد: گزارشاتی در خصوص افزایش افسردگی در جامعه با توجه به شرایط کرونا در کشور به کمیسیون اجتماعی داده شده بود که خواستیم جداگانه به این موضوع رسیدگی کنیم، اما در ستاد ملی آن را پیشنهاد دادیم که در حال پیگیری است تا ان شاءالله به نتیجه برسیم.

وی گفت: آسیب های روانشناختی به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا مانند در خانه ماندن سالمندان، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و... جمع آوری شده که کمیته اجتماعی پساکرونا بررسی می کند که این موضوعات به بحث افسردگی در شرایط کرونا بر می گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .