چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - 25 May 2022
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۰
کد مطلب: 56960
۱

بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سلامت روان ۲۰۲۲

بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سلامت روان ۲۰۲۲
ما پیش از این برخی از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی تناسب اندام را برای شما معرفی کرده بودیم، اما اکنون احساس کردیم که بهتر است به جنبه دیگری از سلامتی شما یعنی «روان» نیز بپردازیم و بهترین اپلیکیشن‌های جدید در این زمینه را در پیش روی چشم شما قرار دهیم.

۱. اپلیکیشن Calm
اپلیکیشن Calm به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین برنامه مدیتیشن در جهان شناخته می‌شود و حتی بیشتر از رقیب مستقیم خود Headspace طرفدار دارد. برای بحث در مورد Calm، باید بدانید که این برنامه تعداد زیادی خدمات مختلف مراقبه هدایت شده را ارائه می‌دهد که شما می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها از لحاظ زمان و خواسته‌های خود، را انتخاب کنید. برنامه‌هایی برای آرامش، خواب بهتر، تنش زدایی، آرامش بخشیدن به اضطراب، تمرکز حواس، عزت نفس و بسیاری موارد دیگر، در این اپلیکیشن وجود دارد. می‌توانید صدا‌ها و صحنه‌های مختلفی را برای تقویت مراقبه، یوگا یا تلاش برای به خواب رفتن، از این برنامه دریافت کنید.

۲. اپلیکیشن ?What's Up
اپلیکیشن ?What's Up یک برنامه سلامت روان عمومی است که تکنیک‌هایی را از درمان شناختی رفتاری (CBT) و درمان تعهد پذیرش (ACT) وام گرفته است. به این معنی که به شما کمک می‌کند تا با افسردگی، اضطراب، استرس، مشکلات خشم و حملات پانیک کنار بیایید. این برنامه شامل یک ردیاب عادت برای تقویت عادات خوب و حذف عادات بد، یک دفترچه خاطرات برای ردیابی علائم، یک بازی متشکل از ۱۰۰ سوال برای باثبات نگه داشتن شما، تکنیک‌های تنفس و بسیاری موارد دیگر است. این برنامه یک نقطه شروع واقعا عالی برای هر کسی است که می‌خواهد کمی از خود خارج شود تا دیدگاه جدیدی در مورد چیز‌ها به دست آورد.

۳. اپلیکیشن notOK
خودکشی یک مشکل جدی در جوامع مدرن است، بنابراین ما از هر چیزی که بتواند مانع آن شود استقبال می‌کنیم. اپلیکیشن notOK در واقع برای نوجوانانی که با افکار تاریک دست به گریبان هستند طراحی شده هرچند که بزرگسالان نیز می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند. این برنامه به عنوان یک سیستم هشدار وحشت عمل می‌کند و به مخاطبین نزدیک شما هشدار می‌دهد که در واقع خوب نیستید. شما می‌توانید تا پنج نفر را به عنوان شبکه پشتیبانی خود از داخل برنامه انتخاب کنید. سپس برنامه پیامی برای آن‌ها ارسال می‌کند و می‌گوید که شما خوب نیستید و به کمک نیاز دارید. این برنامه همچنین مختصات GPS فرد را ارسال می‌کند تا شبکه پشتیبانی بتواند راحت‌تر فرد را پیدا کند.

۴. اپلیکیشن stoic
نرم افزار stoic یک برنامه آموزشی بهداشت روان است که یک گزینه فوق العاده برای کسانی است که سعی می‌کنند در مورد نگرانی‌های سلامت روان خود بیشتر بیاموزند. در این برنامه، شما با راه کار‌ها و ترفند‌هایی برای صبح و بعد از ظهر مواجه می‌شوید که باعث می‌شود روز را با ذهنی روشن شروع کنید و قبل از رفتن به رختخواب آرامش داشته باشید. همچنین در طول روز، می‌توانید یک سری تمرینات از جمله تمرینات مدیتیشن و تنفسی را برای کمک به پاکسازی ذهن خود انجام دهید. این برنامه همچنین نوشتن رویداد‌های روزانه را برای شما آسان می‌کند، که می‌تواند به خودی خود در بهبود سلامت روان شما کمک زیادی کند. اینکه بتوانید نحوه پیشرفت خود را تجسم کنید، تشخیص اینکه چه زمانی اوضاع خراب است و اینکه آیا فعالیت‌های خاصی بیشتر از سایرین به شما کمک می‌کند، آسان‌تر می‌شود.

۵. اپلیکیشن Finch
در نگاه اول، فینچ شبیه یک اپلیکیشن تاماگوچی به نظر می‌رسد که در آن از حیوان خانگی مستقیماً روی گوشی خود مراقبت می‌کنید. با این حال، هر چه بیشتر از حیوان خانگی مراقبت کنید، بیشتر متوجه می‌شوید که واقعاً در مراقبت از خود گام بر می‌دارید. در طول روز، از شما خواسته می‌شود که کار‌های مختلفی را انجام دهید که به فینچ انرژی می‌دهد و هر کار مقادیر متفاوتی انرژی را ارائه می‌کند. با Finch چیز‌های زیادی برای کاوش وجود دارد، زیرا می‌توانید از این برنامه برای انجام تمرینات تنفسی، نوشتن رویداد‌های روزانه و حتی کمک به تمرکز بر روی مناظر صوتی مختلف استفاده کنید. این برنامه نه تنها برای کمک به مراقبت بهتر از سلامت روان طراحی شده، بلکه می‌تواند به عنوان یک ردیاب عادت نیز استفاده شود و آزمون‌هایی ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند بهتر بفهمید چه اتفاقی در درون شما رخ داده است.

۶. اپلیکیشن NOCD
همانطور که حدس زده اید NOCD برای افرادی است که از اختلال وسواس فکری-اجباری رنج می‌برند. وسواس فکری (OCD) که اغلب توسط عموم مردم اشتباه گرفته می‌شود، در برخی موارد ناتوان کننده است. این برنامه توسط افرادی که از این اختلال رنج می‌برند همراه با متخصصانی که آن را درمان می‌کنند طراحی شده است. NOCD شما را با یک درمانگر OCD دارای مجوز مرتبط می‌کند. با استفاده از این تله‌درمانی چهره به چهره در ترکیب با تکنیک‌های پیشگیری از مواجهه و پاسخ، این برنامه به شما امکان می‌دهد تا یک برنامه درمانی سفارشی برای اختلال خود ایجاد کنید. البته به خاطر داشته باشید که NOCD جایگزین درمان‌های دیگر شما نیست. با این حال، می‌تواند شما را در کاهش شدت علائم یاری رساند.

۷. اپلیکیشن PTSD Coach
اختلال استرس پس از سانحه، یک بیماری شدید برای کسانی است که نوعی ضربه را تجربه کرده اند. اگرچه این اختلال بیشتر در جانبازان جنگی و قربانیان سوء استفاده و تجاوز جنسی مشاهده می‌شود، اماممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اینجاست که PTSD Coach وارد می‌شود، اپلیکیشنی که می‌تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا: الف) باید در مورد احتمال PTSD به یک درمانگر مراجعه کنید، و ب) علائم خود را مدیریت کرده و در طول زمان بهبود بخشید. مربی PTSD یک ارزیابی بر اساس ۲۰ سؤال ارائه می‌دهد که در مورد علائم رایج PTSD می‌باشد. بسته به نحوه پاسخگویی، برنامه به شما امتیاز می‌دهد و در مورد نحوه ادامه برنامه، توصیه‌هایی می‌کند. از آن زمان به بعد، شما را تشویق می‌کند که یک بار در ماه ارزیابی را مجدد انجام دهید تا میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. این برنامه همچنین ابزار‌های دیگری مانند تصاویر و صدا‌های آرامش بخش را برای آرام کردن شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید در صورت بروز مشکل، مستقیماً از داخل برنامه برای دریافت پشتیبانی و کمک، با مخاطبین خود تماس بگیرید.

۸. اپلیکیشن eMoods
اختلال دوقطبی بر تعداد شگفت انگیزی از افراد تأثیر می‌گذارد و eMoods دقیقاً برنامه‌ای است که به ویژه برای افراد مبتلا به BD طراحی شده است. در ظاهر، eMoods یک برنامه ساده ردیابی خلق و خو است که به شما امکان می‌دهد شدت علائم شیدایی، افسردگی، تحریک پذیری و اضطراب خود را ردیابی کنید. همچنین می‌توانید به آن بگویید که آیا در آن روز خاص، علائم روان پریشی داشته اید یا خیر.

۹. اپلیکیشن DBT Coach
رفتار درمانی دیالکتیکی یا DBT مشتق شده از درمان شناختی رفتاری است که برای افرادی که از سوء مصرف مواد یا اختلالات شخصیتی، افکار خودکشی و ... رنج می‌برند، استفاده می‌شود. برنامه DBT Coach از طریق آموزش مهارت‌ها و تکنیک ها، امیدوار است که آگاهی ذهنی شما را بهبود بخشد. شما درس‌های مختلفی را در این برنامه یاد می‌گیرید، تمرین‌هایی شبیه به برگه‌های DBT را تکمیل می‌کنید و مدیتیشن انجام می‌دهید.

۱۰. اپلیکیشن Youper
این یک اپلیکیشن عاطفی درمانی است که از قدرت هوش مصنوعی برای کمک به شما برای مقابله با استرس، اضطراب یا احساس غرق شدن عاطفی استفاده می‌کند. این برنامه شامل عناصری از درمان شناختی رفتاری، درمان پذیرش و تعهد، و ذهن آگاهی است تا به شما کمک کند انگیزه داشته باشید، با آنچه شما را آزار می‌دهد کنار بیایید یا عزت نفس خود را بهبود بخشید.



منبع: androidcentral
ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

در تایید اقدام سازمان نظام در معرفی روانشناسان فاقد مجوز
اعلام اسامی روانشناس نماهای فاقد مجوز
چرخهٔ پُرخوری‌های هیجانی را بشناسید
روانشناسی انتقام
آشنایی با گروه درمانی و مزایای آن
گربه‌های هم‌خانه یکدیگر را به نام می‌شناسند!
چرا نداشتن شریک زندگی باعث قضاوت زودهنگام مردم می‌شود؟!
۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت
بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت روان
۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند
علائم شخصیت ضد اجتماعی
.افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در اینستاگرام پست می‌گذارند
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ