کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر این ۴ ویژگی را در خودتان می‌بینید شما یک فرد باهوش هستید

21 دی 1400 ساعت 19:21

هاچ و گاردنر از بزرگ‌ترین روانشناسان دنیا معتقدند که اگر شخصی چهار خصوصیت را داشته باشد، صاحب هوش بالایی است.


همانطور که می‌دانید هوش انسان تنها محدود به یک حوزه نیست و دارای جنبه‌های مختلفی است برخی از افراد که در زندگی اجتماعی خود دارای روابط گسترده و فعال هستند و عمدتا جزو افراد موفق نیز به حساب می‌آیند دارای هوش اجتماعی هستند.
 
هاچ و گاردنر از بزرگ‌ترین روانشناسان دنیا معتقدند که اگر شخصی چهار خصوصیت زیر را داشته باشد، صاحب هوش بین افراد است:

۱. سازماندهی گروه
داشتن ابتکار عمل برای هماهنگ کردن فعالیت‌های عده‌ای از افراد. این استعداد‌ها را می‌توان در کارگردانان تئاتر، افسران ارتش و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مشاهده کرد. در کودکی، این گونه افراد در زمین بازی، کاپیتان تیم هستند و درباره نحو‌ه بازی تصمیم‌گیری می‌کنند.

۲. مذاکره برای حل مسائل
استعداد میانجی‌گری، جلوگیری از بروز اختلاف، حل و فصل دادن به مشکلات. افرادی که از این خصوصیت برخوردارند برای داوری کردن در مشاجرات مناسب هستند و نقش میانجی را خیلی خوب بازی می‌کنند. برای مشاغل سیاسی و حقوقی عالی هستند. در کودکی همان کسانی هستند که بحث و جدل در زمین بازی را فرو می‌نشانند.

۳. روابط شخصی
استعداد همدردی و دلجویی از دیگران. کسی که دارای این ویژگی باشد، خیلی راحت با دیگران روبرو می‌شود و در قبال احساسات دیگران احساس مسئولیت می‌کند. همچنین افرادی که هنر ایجاد رابطه را دارند می‌توانند همسران قابل اعتماد، رفقای صمیمی، شرکای تجاری مناسب و بازیکنان تیمی خوبی باشند. در دنیای تجارت می‌توانند مامور فروش یا مدیران شایسته‌ای باشند. برای شغل معلمی عالی هستند.

۴. تجزیه و تحلیل اجتماعی
شناخت و بصیرت درونی راجع به عواطف، انگیزه‌ها و علایق دیگران. این گونه افراد به راحتی می‌توانند با دیگران رابطه صمیمی برقرار کنند. آن‌ها با این توانایی خود می‌توانند مشاور یا روان‌درمانگر خوبی باشند و اگر کمی بر طبع ادبی خود نیز بیفزایند، رمان نویسان خوبی از آب درمی‌آیند.


منبع: سایت طلا


کد مطلب: 56997

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56997/اگر-این-۴-ویژگی-خودتان-می-بینید-یک-فرد-باهوش-هستید

میگنا
  https://www.migna.ir