جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۷
کد مطلب: 56998
۰

ضرورت علم روانشناسی در جامعه

ضرورت علم روانشناسی در جامعه
به گزارش میگنا زهرا شایان فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان گفت: آدمی در هر حال در چرخه احساس افکار و رفتار درگیر است و درهر لحظه در این چرخه در گردش است. احساس درست، نتیجه افکار درست است و بازتاب آن رفتار شایسته می باشد.
 
وی بیان داشت: علم روانشناسی به انسان کمک می کند تا با شناسایی خویشتن خویش افکار سالم را از افکار ناسالم و ناکارآمد تشخیص بدهد و در لوای آن بتواند احساسات را به خوبی  تشخیص دهد ودر خود تجربه کند و البته که به بهترین شکل بروز دهد و دست به رفتارهای کارآمد بزند و حتی توان قدرت تصمیم گیری را در خود بالا ببرد.

شایان فر ادامه داد: علم روانشناسی کمک می کند تا ارتباطات سالمی را انسان ها در کنار هم تجربه کنند؛ ارتباطاتی که به دور از خطاهای شناختی و بر مبنای اصول ارتباط موثر باشد و  نیازهای اساسی انسان در آن مورد توجه قرار گیرد و ارزش های وجودی هر شخص خدشه دار نشود.

این مشاور خانواده اظهار داشت: علم روانشناسی، کمک می کند تا انسان ها بتوانند در کنار هم بهتر زندگی کنند ؛ همدیگر را بهتر بپذیرند و یکدیگر را با تمام خصایصی که دارند پذیرا باشند و محترم بشمارند.

شایان فر گفت: علم روانشناسی سعی دارد به انسان ها کمک کند به جای اینکه یکدیگر را قضاوت کنیم ، شماتت کنیم، تنبیه کنیم، یا مجازات کنیم، پذیرنده های خوبی باشیم و با یکدیگر همدلی کنیم و سعی کنیم در هر شرایطی خود را در جایگاه شخص مقابل زندگی کنیم.

وی افزود: این علم آسودگی خیال را برای ما به همراه می آورد زیرا به من و تمام انسان ها این پیام را مخابره می کند که ما نمی‌توانیم دیگران را کنترل کنیم، یا دیگری را تغییر دهیم و تنها می توانیم روی خودمان کنترل داشته باشیم پس ما مسئول زندگی خودمان هستیم.

 کارشناس ارشد مشاوره خانواده توضیح داد: هر آنچه بر ما می گذرد، هر اتفاقی که برای ما روی می‌دهد، یا خودم در آن نقش دارم و یا اجازه داده ام که بر من اتفاق بیفتد؛ یا کمک کرده ام که این اتفاق بر من بگذرد؛ این بزرگترین دستاورد علم روانشناسی است که انسانها را واقعیت پذیر و مسئولیت پذیر می کند.

زهرا شایان فر با بیان اینکه بزرگترین داشته یک جامعه‌ فرهیخته این است که افراد آن بدانند پیامد رفتاری هر موضوعی چیست، گفت: امیدوارم که بتوان از علم روانشناسی به بهترین شکل در جامعه استفاده کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.