کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عکس پروفایل و تنفر از لبخند خویشتن

خبرگزاری سینا پرس , 26 دی 1400 ساعت 22:26

در زیست و شبکه های مجازی این عکس پروفایل است که شما را توصیف می کند تصویر پروفایل اولین برداشت شما از جهان را ارایه میکند به همین دلیل مهم است که عکس پروفایل شما گویا و متمایز باشد


انسان به طرز حیرت انگیزی در مورد خود سختگیر است و همانطور که انسان ها از صدای خودشان ناخشنود هستند، مطالعات جدید محققان نشان می دهد از هر پنج نفر، سه نفر از لبخندشان در عکس ها متنفرند.
بنا به همین گزارش در نظرسنجی اخیر از ۲ هزار آمریکایی مشخص شد که اکثر مردم اولین برداشت از شخص دیگری را بر اساس لبخند (۷۶ درصد) یا چشمانشان (۶۹ درصد) به دست می آورند و در مرحله بعد نوع لباس (۵۶ درصد) یا حضور در رسانه های اجتماعی (۲۷ درصد) قرار دارد.با این حال، حضور آنلاین افراد می تواند بر درک دیگران از آنها تأثیر بگذارد.

نتایج تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که نحوه نگاه افراد در عکس‌ها و ویدیوهای (۵۲ درصد)، املا و دستور زبان (۴۹ درصد) و نوع محتوایی که پست کرده و به اشتراک می‌ گذارند (۴۸ درصد)، بر برداشت اولیه مخاطبین تاثیر می‌ گذارد.

مردم از مزایای بیرونی و درونی لبخند آگاهی دارند. از هر ده نفر، هفت نفر می دانند که لبخند زدن باعث می شود کمتر در طول روز احساس استرس کنند و  شاید چیزی که همه ما برای تقویت اعتماد به نفس بیشتر به آن نیاز داریم این باشد که لبخندهایمان را بیشتر با دنیا به اشتراک بگذاریم

تحقیقات آماری نشان داد با توجه به بسیاری از برداشت های اولیه که به صورت دیجیتالی اتفاق می افتد، ۵۷ درصد کاربران صفحات مجازی، عکس های قدیمی خود را حذف می کنند. همچنین طبق این مطالعات، میانگین عمر عکس پروفایل توییتر یا اینستاگرام شش سال است.
این نظرسنجی که توسط OnePoll انجام شد، نشان داد که بیش از دو سوم کاربران به عکس پروفایل خود در صفحات مجازی علاقه دارند و  ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان این عکس را ترجیح می دهند، زیرا احساس می کنند که درآن شکل بهتری دارند.جالب است بدانید که از هر چهار نفر سه نفر اغلب در عکس ها لبخند نمی زنند.
همچنین۴۶ درصد از افراد به جای لبخند، چهره بی تفاوتی به خود می گیرند، ۴۳ درصد دهان خود را می پوشانند و ۴۳ درصد حالت تعجب به خود می گیرند. ۴۲ درصد مردان بیشتر ترجیح می ‌دهند که عکس ‌های پروفایل خود را از کمر به بالا بگیرند در حالی که ۳۸ درصد خانم‌ها فقط با نمای نزدیک از صورت خود راحت هستند.
به گزارش خبرگزاری سینا، بخشی از فشاری که برای لبخند زدن در عکس‌ها احساس می ‌کنیم ناشی از احساس دیگران نسبت به لبخند زدن است. داده ‌ها نشان می ‌دهد که بیش از دو سوم مردم فکر می‌ کنند کسانی که لبخند می ‌زنند قابل اعتماد تر، مطمئن‌ تر و دست یافتنی تر هستند.

به گفته محققین، حالت لبخند چهره می تواند نقش بزرگی در حوزه دوستیابی نیز داشته باشد. هنگام استفاده از یک برنامه دوستیابی، اولین چیزی که اکثر پاسخ دهندگان در مورد عکس پروفایل متوجه می شوند، لبخند شخص است. در واقع، این موضوع بیش از دو برابر توجه اولیه به نوع و وضعیت بدن فرد است.
در مورد ویژگی‌هایی که کمتر به چشم می ‌آیند، پاسخ‌ دهندگان می ‌گویند که توجه کمی به پس ‌زمینه که می تواند مکان آن تصویر، وجود وسیله نقلیه و لباس فرد باشد را می بینند.
مردم از مزایای بیرونی و درونی لبخند آگاهی دارند. از هر ده نفر، هفت نفر می دانند که لبخند زدن باعث می شود کمتر در طول روز احساس استرس کنند. در حالی که بسیاری از ما برای انتخاب لباس و مراقبت از موی خود وقت می گذاریم اما شاید چیزی که همه ما برای تقویت اعتماد به نفس بیشتر به آن نیاز داریم این باشد که لبخندهایمان را بیشتر با دنیا به اشتراک بگذاریم.

مترجم: فاطمه امینی


کد مطلب: 57090

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57090/عکس-پروفایل-تنفر-لبخند-خویشتن

میگنا
  https://www.migna.ir