کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمام کردن در بخار چه خطراتی دارد؟

باشگاه خبرنگاران , 28 دی 1400 ساعت 7:30

بخار به نوبه خود فواید سلامتی زیادی مانند بهبود وضعیت دوره قاعدگی و کاهش استرس دارد؛ اما با این وجود با خطراتی نیز همراه است.


این امکان وجود دارد که بخار ناشی از باز ماندن آب داغ در حمام، باعث احساس سردرد و سرگیجه شود که این احساس می‌تواند نشانه این باشد که فشار خون کاهش پیدا کرده است.
 
وقتی در معرض بخار زیاد قرار می‌گیریم، رگ‌های خونی گشاد و از وضعیت عادی خود خارج می‌شوند که این باعث می‌شود تا خون با فشار کمتری پمپاژ شود. علاوه بر سرگیجه و سردرد، استفراغ نیز می‌تواند نشانه کاهش فشار خون باشد.

طبق گزارش مؤسسه «مایو کلینیک»، کاهش شدید فشار خون پیامد‌های بدی دارد و می‌تواند باعث کاهش سطح اکسیژن خون و در نتیجه آسیب به قلب و مغز شود.

بهترین شیوه برای حمام کردن
دلایلی وجود دارند که استحمام با آب سرد را تایید می‌کنند. پژوهش‌های منتشر شده در مجله «پلاس وان» نشان داده اند که استحمام با آب سرد می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌ها کمک کند.

هدف از این پژوهش‌ها مشخص کردن تاثیر استحمام با آب سرد بر بیماری ها، کیفیت زندگی و بهبود کار بوده است. برای این منظور، روز‌های بیماری و غیبت بیماران در کار ثبت و کیفیت زندگی، نگرانی، احساس گرما و واکنش‌های منفی آن‌ها رصد شد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که استحمام روتین (دوش گرفتن با آب گرم و سپس با آب سرد) باعث کاهش غیبت بیماران در محل کار می شود.

آثار سوء استحمام روزانه
پوست طبیعی و سالم حاوی لایه‌ای از روغن و تعادل باکتریایی خوب است که شست‌وشو و مالش زیاد، این لایه و آن باکتری‌ها را از بین می‌برد، به ویژه اگر آب داغ باشد؛ بنابراین ممکن است پوست شما خشک، تحریک پذیر و یا دچار خارش شود. پوست خشک ممکن است به باکتری‌ها و مواد حساسیت زا اجازه نفوذ به عمق پوست شما را بدهد که این خود باعث بروز التهاب و واکنش‌های آلرژیک می‌شود.


کد مطلب: 57113

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57113/حمام-کردن-بخار-خطراتی

میگنا
  https://www.migna.ir