کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیشترین جستجو و بزرگترین گرایش سال 2021 در گوگل

ایندیپندنت , 28 دی 1400 ساعت 8:03

از خودگویی های مثبت تا پول و موفقیت گرفته و یا سلامتی و عشق،در کدام کشور دنیا بیشتر از از هر زمان دیگری جستجو شده است


در سال ۲۰۲۱ یا ما با خودمان به مهر رفتار کرده یا به قعر سقوط کرده‌ایم – دست‌کم این چیزی است که گزارش جدید «جستجوی سالانه» گوگل به ما می‌گوید.
گزارش سالانه این غول جستجوی اینترنتی با تحلیل آنچه مردم در سراسر جهان در گوگل جستجو کرده‌اند، به بزرگ‌ترین گرایش‌های سال می‌نگرد گوگل افشا کرده است که در سال جاری یکی از پرجستجوترین کلمات مرتبط با سلامتی، واژه «عبارت‌های تاکیدی مثبت» (affirmations) بوده است. یک «عبارت تاکیدی» به معنای تایید واقعیت چیزی و اقدامی در جهت حمایت، تقویت مثبت و «توانمندسازی شخصی» است. 
برای نمونه، عبارات «من مسئول خوشبختی خودم هستم» و «من برای هرروز [زندگی] سپاسگزارم» در میان «عبارت‌های تاکیدی» معمول قرار دارند.
گوگل می‌گوید: «از پول و موفقیت گرفته تا سلامتی و عشق، «عبارت‌های تاکیدی» در سراسر جهان اما بیشتر از همه در قزاقستان در سال جاری بیش از هر زمان دیگری جستجو شده است.» 
خودگویی گفتگوی درونی شماست. تحت تأثیر ضمیر ناخودآگاه شما قرار می گیرد و افکار، باورها، سؤالات و ایده های شما را آشکار می کند. خودگویی می تواند هم منفی و هم مثبت باشد. ... اگر خوش بین هستید، ممکن است خودگویی شما امیدوارتر و مثبت تر باشد
 
«دوم اسکرولینگ» یا اضطراب ناشی از اخبار منفی (Doomscrolling) [واژه جدیدی که اخیرا به فرهنگ اینترنتی افزوده شده است] عادتی است که فرد را در اوقات ناراحتی و استرس به جستجو و خواندن اخبار منفی در شبکه‌های اجتماعی وا‌دار می‌کند‌. این عبارت نیز در فهرست گزارش سالیانه جستجوهای سال [گوگل] درج‌ شده است.
این واژه نسبتا جدید نخستین بار در سال ۲۰۱۸ مشاهده شد، اما امسال بیشتر از هر زمان در مورد آن جستجو شده است که اوج آن در ژانویه سال ۲۰۲۱ بود.
این‌که «دوم اسکرولینگ» اوقات ما را تا این اندازه تلخ می‌کند، دلیل دارد. یک پژوهش در سال ۲۰۲۰ نتیجه‌گیری کرد که دنبال کردن بیش‌ازحد رسانه‌های مرتبط به همه‌گیری می‌تواند به عوارض اضطراب و افسردگی روانی دامن بزند. 
واژه‌های دیگری که بیش از گذشته مورداستفاده قرار گرفته‌، شامل «دوست همرنگ»، «ماموگرافی»، «احترام و علاقه به شکل بدن [بی‌توجه به استانداردهای معمول زشتی و زیبایی]»، «واپس‌گرا» و «راه حفظ سلامت روان» بوده است. 
اضطرار اقلیمی نیز در صدر افکار مردم در سال ۲۰۲۱ بوده است و جستجو برای عبارت «راه حفظ و نگاهداری» در کنار واژه‌های «پایداری» و «پیامد اقلیمی» به بالاترین سطح خود رسید.
در اکتبر سال جاری، به دنبال اجلاس سران «جی ۲۰» در رم و پیش از برگزاری اجلاس «کاپ ۲۶» در گلاسگو، بریتانیا شاهد جهش موارد جستجوی اینترنتی با عبارات «تغییرات اقلیمی ناشی از بشر» و «چگونه کاهش مصرف گوشت به [اجتناب] از تغییرات اقلیمی کمک می‌کند» بود.‌
 


کد مطلب: 57116

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57116/بیشترین-جستجو-بزرگترین-گرایش-سال-2021-گوگل

میگنا
  https://www.migna.ir