کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکترمحمدحاتمی :

بیش از دو هزارنفر روان شناس و مشاور با نیروی انتظامی همکاری می کنند

30 دی 1400 ساعت 15:37

دکترمحمدحاتمی گفت: ۸۰ درصد پرونده های ارسالی به روان شناسان و مشاوران در تهران به سازش منجر شده است.


پرونده بی نظمی های اجتماعی اول به روان شناس احاله شود.در صورت عدم سازش یا حل و فصل به بخش های دیگر فرستاده شود.

🔷 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی به دعوت نیروی انتظامی تهران بزرگ روز سه شنبه 28 دی ماه 1400 با حضور در جمع روانشناسان و مشاوران کلانتری ها و پاسگاههای نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حفظ اخلاق حرفه ای در رشته، توجه به فرهنگ و باور های مردم و رعایت مسأله راز داری و توجه به حقوق مراجعین اظهار داشت: کسی که اسم خود را روان شناس و یا مشاور می گذارد باید از نظر شخصیتی شایستگی این عنوان را داشته باشد، شایستگی حرفه ای وجه بارز ماست.

همه روان شناسان و مشاوران باید دانش و تجربه لازم در این امر مهم را داشته باشند. روان شناسان باید شخصیت های ممتاز و تاثیر گذار باشند و استاندارهای اخلاقی و حرفه ای را رعایت کنند.

مهم ترین ویژگی و برجستگی ما این است که مورد اعتماد مردم هستیم و ما باید قدر آن را بدانیم و اعتماد مردم را پاس بداریم.

فعالیت در محیط رسمی،احترام به مراجع محافظت از اطلاعات مراجعین،عدم تبعیض ،احترام به ارزش های جامعه و فرهنگ جامعه،رعایت تعرفه های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، مرز های تعامل با مراجع، عدم سوء استفاده از اعتماد مردم مواردی که جزء کد های اخلاق حرفه ای است.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ روان شناس و مشاور به صورت تمام و نیمه وقت با نیروی انتظامی همکاری می کنند.

باید به نیروی انتظامی تهران بزرگ تبریک بگویم که از سرمایه اجتماعی روان شناسان و مشاوران به نحو احسن در جهت استیفای حقوق مردم استفاده می کنند.

بنا به گزارشی که به اینجانب داده شد ۸۰ درصد پرونده های ارسالی به روان شناسان  در تهران به سازش منجر شده است.

🔶 همان طوری که معاونت محترم اجتماعی ناجا در نظر دارند، در تمام ایران‌ در همه پاسگاه ها و کلانتری ها دفتر خدمات مشاوره روانشناسی ایجاد شود. افراد مراجعه کننده اول به روان شناس ارجاع داده شود. اگر مشکلش حل نشد به بخش های دیگر فرستاده شود.

سازمان نظام روان شناسی و مشاوره اماده هرگونه همکاری و تعامل با نیروهای انتظامی می باشد،تفاهمنامه منعقده در حال اجرایی شدن است.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در پایان به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
 
 


کد مطلب: 57158

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57158/بیش-دو-هزارنفر-روان-شناس-مشاور-نیروی-انتظامی-همکاری-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir