چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - 25 May 2022
تاریخ انتشار :
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۳
کد مطلب: 57176
۰

فشارهای روانی محیط اطرافتان را کنترل کنید

فشارهای روانی محیط اطرافتان را کنترل کنید
همه ما در هر سطح شغلی که قرار داریم، با فشار‌های روانی در محیط کار مواجه می‌شویم. این فشار‌ها با توجه به شغل ما ایجاد می‌شوند. مثلا ممکن است گاهی دریافت یک ایمیل کاری ما را تحت فشار بگذارد یا به عنوان فروشنده، پایین بودن میزان فروش‌ یا دیدن نام در پایین لیست تیم فروش، ضربان قلب را افزایش دهد.
 
گاهی هم هشدار رئیس تان که ممکن است به زودی اخراج شوید، شما را تحت فشار روانی شدید قرار می دهد؛ چرا که همه این فشار‌ها ناشی از ترس از دست دادن شغل هستند. بیکاری و عدم تامین خانواده، مشکلی است که هر فردی را شدیدا به لحاظ روحی آسیب پذیر می‌کند.

در این گزارش به راه‌های مقابله با فشار‌های روانی محیط کار پرداخته شده است. توجه به این نکات باعث می‌شود که شما از سلامت روانی بیشتری برخوردار شوید.

در مورد فشار‌های روحی خود صحبت کنید
همه ما انسان‌ها به تشویق نیاز داریم. به خصوص زمانی که احساس می‌کنیم پشتمان خالی می‌شود و قرار است اتفاقی جدی در زندگی ما بیفتد. در چنین حالتی ممکن است دچار فشار‌های روانی شدیدی شویم؛ بنابراین توصیه می‌شود که در مورد این فشار‌ها با کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید، صحبت کنید.

اگر متاهل نیستید، با یکی از عزیزان یا دوستان صمیمی خود صحبت کنید. مسائل و مشکلاتتان را با او در میان بگذارید، شاید به راه حل مشترکی برسید.

اگر متاهل هستید، با همسرتان صحبت کنید. هر چقدر هم که نیت خوبی داشته باشید، این مسائل را از او پنهان نکنید. همسر و شریک زندگی یعنی کسی که باید همه شادی‌ها و غم‌هایتان را با هم شریک شوید. در مورد مشکلاتتان با هم حرف بزنید. این فرصت خوبی است که بهتر می‌توانید به هم نزدیک شوید و رابطه مستحکم‌تر شود. به یاد داشته باشید که عشق، دعا، درک و حمایت همسرتان به بهتر شدن وضعیت روحی شما بسیار کمک می‌کند.

 تمرکز بر مسائل مثبت
بسیاری از ما علاقه داریم که به مسائل منفی و پیش فرض‌های منفی فکر کنیم. به همین خاطر دچار نگرانی و اضطراب شدید می‌شویم. در حالی که باید روی بهبود نقاط ضعفمان فکر کنیم. یا روی مسائل مثبتی که انجام داده ایم و یا قرار است که در آینده انجام بدهیم، تمرکز کنیم. به استعداد و ظرفیت‌هایتان باور داشته باشید و توانایی‌هایتان را در حوزه‌های کاری یادداشت کنید. در نهایت همیشه تلاش کنید تا با مثبت نگری فعال بمانید و نتایج به دست آمده را بپذیرید و خودتان را تشویق کنید.

ورزش کنید و سالم غذا بخورید
فشار روحی و روانی ما را فرسوده می‌کند؛ بنابراین یکی از راه‌های رهایی از فشار‌های روحی ورزش منظم است. ورزش کنید و به ظاهرتان برسید. تناسب اندام باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. به علاوه انرژی لازم را به شما می‌دهد و اعتماد به نفس شما را بهبود می‌بخشد. غذا‌های سالم و کامل بخورید. مطمئن شوید که مواد مغذی توصیه شده را دریافت می‌کنید. کوچکترین چیز‌ها می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. هر روز ورزش کنید، حتی اگر قبل از دوش گرفتن، فقط چند بار فشار دادن یا دویدن یک حلقه در اطراف محله باشد.

استراحت به موقع
در مورد استراحت منظم و به موقع بسیار دقیق باشید. شب‌بیداری شما را فرسوده می‌کند و انرژی شما را در طول روز کاهش می‌دهد. اگر شب‌ها در خوابیدن مشکل دارید، کتابی بخوانید که البته ربطی به کار شما نداشته باشد. در صورت متاهل بودن، از همسرتان بخواهید که برای شما با صدای بلند آواز بخواند یا شما برای او بخوانید. اگر مجرد هستید به یک کتاب صوتی گوش دهید یا هر چیزی که ذهن شما را آرام می‌کند.

هر روز را با یک دعا شروع کنید
لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید و با منفی نگری به کار‌ها و آدم‌های اطرافتان فکر می‌کنید، تمام مشکلات جهان را می‌بینید. از همان لحظه خسته و افسرده می‌شوید؛ اما به جای این طور بیدار شدن، سعی کنید صبح‌ها چشمانتان را ببندید و در دلتان دعایی بخوانید و بعد چشم‌هایتان را باز کنید. لبخند بزنید و چند بار نفس عمیق بکشید. قطعا تمام فشار‌های موجود در جهان از بین می‌روند. خودتان را به خدا بسپارید و از او بخواهید که مواظب شما باشد و به شما آرامش دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

در تایید اقدام سازمان نظام در معرفی روانشناسان فاقد مجوز
اعلام اسامی روانشناس نماهای فاقد مجوز
چرخهٔ پُرخوری‌های هیجانی را بشناسید
روانشناسی انتقام
آشنایی با گروه درمانی و مزایای آن
گربه‌های هم‌خانه یکدیگر را به نام می‌شناسند!
چرا نداشتن شریک زندگی باعث قضاوت زودهنگام مردم می‌شود؟!
۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت
بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت روان
۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند
علائم شخصیت ضد اجتماعی
.افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در اینستاگرام پست می‌گذارند
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند