جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
کد مطلب: 57192
۱

کاربردهای انواع تست های روانشناسی

کاربردهای انواع تست های روانشناسی
در طول تاریخ انسان ها تمایل به شناخت خود و دیگران داشته اند و بر اساس حدس و گمان یا مراجعه به افرادی که اصطلاحا روشن بین نامیده می شدند، سعی می کردند از این حوزه، بهره ای ببرند. اما اکنون انواع تست های روانشناسی آنلاین وجود دارد که راه خودشناسی و دیگرشناسی را تسهیل نموده است.


انواع تست های روانشناسی آنلاین
وقتی شخصی پیگیر تست روانشناسی است به احتمال زیاد یک یا چند مورد از اهداف زیر برایش برجسته تر است:
خودشناسی
ازدواج
شناخت اطرافیان
یافتن استعداد خود
سرگرمی
شناخت میزان هوش خود و دیگران
شناخت وضعیت روحی و روانی خود

معرفی انواع تست های روانشناسی آنلاین
در این مقاله به معرفی انواع تست های روانشناسی آنلاین می پردازیم:

تست ازدواج چه مواردی را نشان می دهد؟
تستهای مختلف ازدواج موارد زیر را نشان می دهند:
- ثبات یا بی ثباتی هیجانی شما: مواردی مثل افسردگی، استرس، خشم و…
- میزان برون گرایی یا درون گرایی شما
- قدرت تصمیم گیری شما
- میزان بدبینی یا خوش بینی
وظیفه شناسی
اختلالات شخصیتی
رهبر یا پیرو بودن
میزان صمیمیت و ده ها مورد دیگر

آیا برای یک رابطه عاشقانه فقط تست ازدواج کافی است؟
قطعا خیر! در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موارد زیادی بررسی می شود که در مصاحبه و جلسات مشخص می شود ولی از تستها هم می توان به عنوان کمک بهره برد.


چرا مشاوره ازدواج لازم است؟
جلسات مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج کمک می کند که دو نفر با چالش های زندگی مشترک آشنا شوند و بدانند که چگونه با هم ارتباط بهتری داشته باشند. تحقیقات نشان داده است عامل اصلی طلاق و جدایی عدم ارتباط موثر زن و مرد است.

زوج درمانگران کمک می کنند که توانایی ارتباطی خود را تقویت کنند، انتظارات واقع بینانه نسبت به ازدواج پیدا کنند و روش های حل تعارضات و اختلافات را یاد بگیرند. گاتمن می گوید: کارگاه های ازدواج و مشاوره به زوجین کمک می کنند که زوجین از همان ابتدا رابطه سالم ایجاد کنند. در یاد داشته باشید که شما ارزش ها و عقاید و فرهنگ خاص خودتان را در ذهنتان دارید و با این ذهنیت وارد یک رابطه عاطفی می شوید و انتظار دارید که طرف مقابل با این عقاید و ارزش ها هماهنگ باشد. مثلا سیستم خانواده و ارزش های مذهبی بین دو نفر متفاوت است، ولی هر دو انتظار دارند طرف مقابل به آن شیوه ای فکر کند که خودش فکر می کند.

بسیاری از افراد به این امید ازدواج می کنند که شخصی بیاید و نیازهای اجتماعی، اقتصادی یا عاطفی شان را برآورده کند. اما در بسیاری از موارد این اتفاقات نمی افتد. در جلسات مشاوره روانشناسی این مباحث بررسی می شوند و دو نفر دیدگاه واقع بینانه ای نسبت به همدیگر پیدا می کنند که بتوانند مسیر زندگی را با هم به پیش ببرند.



تست ازدواج
هر چند تست ازدواج برای کمک به مشاوران ازدواج طراحی شده است ولی بعضی از افراد بدون کمک از متخصصین به انجام این تستها می پردازند که مطمئنا آسیب رسان است و باعث قضاوتهای ناصحیح می شود.

در روانشناسی انواع تست های ازدواج وجود دارد که بعضی از آن ها به شرح زیر می باشند:

تست نئو
این تست یکی از معروفترین تستها است که در جلسات مشاوره ازدواج یا در زوج درمانی ها استفاده می شود. شما می توانید این تست را همین الان انجام دهید. ولی تفسیر آن نیاز به همراهی یک روانشناس خانواده و یا کارشناس زوج درمانگر دارد.

تست Neo نئو، کاربرد های بسیار زیادی دارد و تمامی افراد برای شناخت فردی و شناخت اختلالات روانشناسی می ‌توانند از این تست کاربردی استفاده کنند. همچنین انجام تست Neo پیش از ازدواج، به داشتن ازدواج موفق بسیار کمک می‌ کند. زیرا زوجین با اخلاقیات و نقاط ضعف و قوت یکدیگر به خوبی آشنا می شوند و می توانند راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کند. به علاوه کارفرمایان شرکت‌ های مختلف نیز می‌ توانند از این تست برای استخدام نیروی کار استفاده کنند. مدیران با انجام این تست می تواند به راحتی با شخصیت کارمندان خود آشنا شوند و با توجه به شخصیت آنها سمت های متناسب با شخصیت شان را به آن ها واگذار کنند.

این تست کاربردهای مختلفی در زمینه ازدواج، استخدام و تشخیص اختلالات روانشناسی دارد. فرم استاندارد مدل شخصیت شناسی NEO پنج عامل اصلی شخصیت بزرگسالان را بررسی می‌کند که همان BIGE FIVE است و علاوه بر ۵ صفت اصلی در هرکدام، شش ویژگی را نیز برمی‌شمرد. مک گری و کاستا توانسته‌اند از دل هزاران صفت شخصیتی که در انسان وجود دارد ۵ عامل بزرگ را پیدا کنند که به همین خاطر به این نظریه Big five نیز گفته می‌شود. این ۵ عامل بزرگ که در این تست مورد بررسی قرار می‌گیرد روان رنجورخویی، برون گرایی، گشودگی نسبت به تجربه، توافق پذیری و وجدان گرایی و وظیفه شناسی را شامل می‌شود.

تست نئو قدرت زیادی داشته و می‌تواند گوشه و کنارهای مختلفی از شخصیت افراد را نمایش بدهد. با تحلیل عوامل پنج‌گانه‌ی خروجی تست، می‌توان به شناخت کاملی نسبت به وضع عاطفی، اجتماعی، تجربی، نگرشی و انگیزشی فرد دست یافت و این به وضوح به شما بعنوان مدیر یا مشاور منابع انسانی هر مجموعه‌ای کمک خواهد کرد.
البته یکی از مهمترین کارکردهای این تست در مشاوره های قبل از ازدواج است.

این تست مجموعا 30 شاخص مهم از شخصیت هر کدام از طرفین را نشان می دهد و در جلسات مشاوره روانشناسی، می توان با نگاه کردن به نمودار هر دو طرف میزان سازگاری آن ها را پیش بینی کرد.

نئو دو مدل دارد: یکی NEO-PIR نامیده می شود و ۲۴۰ سوال دارد که علاوه بر ۵ عامل اصلی شخصیت شما ۵۵ عامل دیگر که زیرمجموعه این ۵ عامل هستند را نیز ارزیابی می کند. دیگری NEO-FFI نامیده می شود و ۶۰ سوال دارد که تنها ۵ عامل اصلی را ارزیابی می کند.

در واقع تست نئو یک تست خودشناسی بسیار دقیق و کامل است. این آزمون به منظور روان درمانی و سنجش شایستگی های شغلی نیز استفاده می شود.



تست ازدواج (تست ۱۶ عاملی کتل)
تست ۱۶ عامل شخصیت توسط ریموند کتل طراحی شده است. ۱۶ عامل این آزمون با تست MBTI که توسط مایرز و بریگز تهیه شده است، متفاوت می باشد. ریموند کتل، روانشناس انگلیسی، در تحقیقات خود متوجه شد كه تغییرات در شخصیت انسان را می توان با استفاده از یك روش آماری شناخته شده به عنوان تحلیل عاملی با مدلی كه دارای شانزده متغیر (ویژگیهای شخصیتی) است، توضیح داد. پس از این کشف، وی به ساخت و ترویج پرسشنامه ۱۶PF پرداخت. تست شخصیت شناسی کتل شامل ۱۷۸ جمله در مورد فرد است که باید به صورت ۵ گزینه ای به آن پاسخ دهد.

تست کتل به علت مطالعات علمی کتل و نظریه ۱۶ عاملی آن در بسیاری از مراکز استفاده می شود؛ مانند محیط های صنعتی، سازمانی، تحقیقاتی ، آموزشی و پزشکی و همچنین روانشناسان زیادی از این تست برای شناخت مراجعه کننده های خود استفاده می کنند . این ۱۶ عامل با این صفات نامیده شده‌اند: حمایتگری، تفکر انتزاعی، پایداری هیجانی، سلطه گری، سرزندگی، قانون‌مداری، جسور بودن، احساساتی بودن، بدگمانی، خیال‌پردازی، زیرکی، نگرانی، تحول‌گرایی، فردگرایی، نظم، چابکی. در طرف مقابل همین عامل‌ها داریم: خودخواهی، تفکر عینی، ناپایداری هیجانی، سلطه پذیری، گوشه‌گیری، قانون‌گریزی، محتاط بودن، منطقی بودن، خوش‌باوری، عملگرایی، خودافشاگری، آسودگی، محافظه‌کاری، جمع‌گرایی، بی‌نظمی، خونسردی طبیعی است که هر کدام از تست‌های روانشناسی به ما اطمینان ۱۰۰ درصدی نمی دهند اما در حد قابل قبولی ما را به پارامترهای شخصیت یک فرد نزدیک می‌کنند. هر یک از تست‌های روانشناسی برای یک موقعیت مورد استفاده می‌گیرند و یکسری فاکتورها را به خوبی اندازه گیری می‌کنند.

ریموند کتل، روانشناس انگلیسی، در تحقیقات خود متوجه شد که تغییرات در شخصیت انسان را می توان با استفاده از یک روش آماری شناخته شده به عنوان تحلیل عاملی با مدلی که دارای شانزده متغیر (ویژگیهای شخصیتی) است، توضیح داد. پس از این کشف، وی به ساخت و ترویج پرسشنامه ۱۶PF پرداخت.

عوامل مختلفی که از انجام این تست به دست می آیند به مشاور ازدواج کمک زیادی برای تشخیص سازگاری و عدم سازگاری زوجین می دهد.

تست ازدواج (تست MMPI)
تست MMPI برای افرادی که از بیماری های روانی رنج می برند ، مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که روانشناسان برای تشخیص نوع بیماری و شدت آن از این تست استفاده می کنند.

این تست چند وجهی در غالب یک پرسشنامه مطرح می شود که روانشناسان می بایستی نتایج حاصل از این تست را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و در نهایت نتیجه ی آن را بر روی نمودار نشان دهند که این نمودار بیانگر دو دسته مقیاس بالینی و اعتبارسنجی می باشد.
روانشناسان با استفاده از اطلاعات حاصل، درمان مناسب را انتخاب می کنند.

این تست روانشناسی قابلیت تفسیر و ارزیابی توسط سیستم های کامپیوتری را نیز دارا می باشد اما نتیجه حاصله توسط روانشناس از دقت بالاتری برخوردار است.

معروف ترین و جامع ترین تست روانشناسی تست mmpi فرم بلند است. این واقعیت که MMPI و MMPI2 رایج ترین وسیله روانشناختی شخصیت سنجی است و در نوع خود بیش از هر آزمونی مورد تحقیق قرار گرفته است بدون تردید یکی از امتیازات برجسته آن است و هر ساله چند صد مقاله تحقیقی در مورد MMPI نوشته می شود که بطور گسترده در مطالعات پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرار میگیرد. این تست نقش مهمی در تعیین مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری در بیماران روانی دارد و اطلاعات باارزشی در جهت تشخیص و درمان بیماران در اختیار پزشک قرار میدهد. از نقاط قوت MMPI، ماهیت غیر نظری آن است، خصوصیتی که احتمال مفید بودن آن را در طیفی گسترده افزایش می دهد. وجود مقیاس های اعتباری که برای ارزیابی نگرش نسبت به شرکت در آزمون طرح ریزی شده اند علاوه بر اطلاعات شخصیتی و بالینی یک مزیت مشخص MMPI است که موجب برتری آن بر بسیاری از ابزارهای شخصیت سنجی دیگر شده است.

برای ازدواج تستهای دیگری نیز وجود دارد که در کلینیکهای روانشناسی کم و بیش استفاده می شوند. از جمله این تستها: آرکتایپها، MBTI و... است.


نسخه فارسی تست شخصیت MMPI
آزمون چند وجهی MMPI توسط گروهی از پژوهشگران آمریکایی ارائه شده است . این آزمون به علت جامع بودن و صحیح بودن نتیجه های آن ، به سرعت از محبوبیت بالایی برخوردار شد و بیش از پنجاه کشور آن را به زبان خود ترجمه کردند. از آنجایی که در فرهنگ غربی و فرهنگ ایرانی تفاوت هایی وجود دارد ، پس از ترجمه ی این آزمون محبوب آن طور که باید شخصیت فرد را منعکس نمی کرد و روانشناسان دچار مشکل می شدند. به همین خاطر به صورت نرم فارسی درآمد.

این تست به شناخت ویژگی‌های شخصیتی طرفین توسط مشاور ازدواج و خود آن‌ها کمک می‌کند. البته تحقیقات کمی در این زمینه صورت‌گرفته است. 

  شیوه استفاده تست MMPI چگونه است؟
MMPI دارای حق نشر و نسخه‌برداری توسط دانشگاه مینه‌سوتا است، به این معنی که برای اجرا و استفاده از این تست شخصیت باید هزینه پرداخت کرد. MMPI باید توسط یک متخصص، ترجیحاً یک روان‌شناس بالینی یا روانپزشک که آموزش خاصی در مورد تست MMPI دیده است، اجرا، امتیازدهی و تفسیر شود. MMPI را می‌توان به‌صورت جداگانه یا گروهی انجام داد و نسخه‌های رایانه‌ای آن هم در دسترس است. MMPI-2 و MMPI-2-RF برای افراد ۱۸ سال به بالا طراحی شده‌اند. MMPI-A و MMPI-A-RF هم ویژه نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال هستند. این آزمون را می‌توان به‌صورت دستی یا با کمک رایانه امتیاز داد، اما نتایج باید همیشه توسط یک روان‌شناس یا روانپزشک واجد شرایط که آموزش مفصلی در زمینه تفسیر MMPI داشته است، تفسیر شود.


تست شغلی
افراد زیادی تمایل دارند که در حرفه مناسب تیپ شخصیتی خود را در پیش بگیرند. خیلی ها دقیقا نمی داند که چه شغلی مناسب شخصیت شان است و در چه کاری احتمال پیشرفت بیشتری دارند. در این موقعیت ها تست های شناخت شغل مناسب کمک زیادی می کند.
از جمله تست های آنلاین روانشناسی در حوزه شغلی تست رغبت سنج هالند است.

این آزمون در دهه ۷۰ میلادی توسط جان.ال هالند ایجاد شد. آزمون رغبت شغلی هالند یک تست شخصیتی است که با انجام آن می‌توانید دریابید برای چه نوع شغلی مناسب هستید. این آزمون افراد را به ۶ دسته شغلی تقسیم می‌کند. این موارد به عنوان مضامین شغلی هالند شناخته می‌شوند که معمولاً به اختصار RIASEC از آن‌ها یاد می‌شود.
ابتدا باید بدانید که این آزمون به صورت آنلاین و رایگان در سایت کارزیلا در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.

در این آزمون شما با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، تجربه‌ها، مشاغل، توانایی‌ها و مهارت‌ها مواجه می‌شوید که باید با توجه به وضعیت خودتان آن‌ها را انتخاب کنید.
بر اساس این انتخاب‌ها در یکی از طبقه‌بندی‌های شغلی شخصیتی هالند قرار می‌گیرید که بر اساس تفسیر آن ویژگی‌های شغلی و بهترین مشاغل مناسب شما ارائه می‌شود.

تست استعدادیابی
تست های آنلاین استعدادیابی متنوع هستند که میتوانید از طریق لینک روبرو پک کامل آن را دریافت کنید: تست استعدادیابی
که چند مورد از معروفترین آن ها عبارتند از:
تست اوکانر
تست کلیفتون
تست هالند
تست دیسک و تست هوش
تست سلامت روان
تست سلامت روان یا تست سلامت عمومی GHQ در سال 1972 توسط گلدبرگ و هیلر طراحی و ساخته شد که هدف آن سنجش میزان سلامت عمومی افراد می باشد.آزمون دارای 28 ماده است و با استفاده از روش تحلیل عاملی بر روی فرم بلند این آزمون (که دارای 60 سوال است) ساخته شد. فرم های مختلف این پرسشنامه 12، 20 ، 28 ، 30 و 43 سوالی است که همگی از فرم بلند گرفته شده اند. این آزمون سلامت عمومی را در بعد های علایم جسمانی ، اضطراب و اختلال خواب ، اختلال در کارکرد اجتماعی و افسردگی شدید می سنجد.

تست شناخت اختلالات روانی
تست چک لیست علائم روانی (symptom checklist SCL-90-R) معروف به تست SCL-90 پرسشنامه ای است که بسیار کاربردی بوده و توسط روانشناسان و پژوهشگران مورد استفاده قرار می گیرد. این تست نخستین بار توسط لئونارد دروگاتیس جهت سنجش تعداد زیادی از مشکلات روانشناختی تهیه شد. تست SCL-90 دارای طیف پاسخ دهی 5 درجه ای است که میزان ناراحتی فرد را در جنبه های مختلف ارزیابی می کند. نسخه پیش رو آخرین ورژن این تست می باشد که بر اساس تجربیات بالینی و تحلیل های روانسنجی تجدید نظر شده است.

این تست با توجه به اینکه علائم اختلالات روانی را در طیف گسترده ای بررسی می کند برای ارزیابی روانشناختی کاربردهای فراوانی دارد. از تست SCL 90 می توان برای موارد زیر استفاده نمود:
تعیین وضعیت روانی عموم مردم
غربال اولیه بیماران با مشکلات روانشناختی
بررسی نتایج درمانی قبل و بعد از مداخلات روانشناختی
مطالعات علمی و بررسی روابط علائم با سایر جنبه های روانی-اجتماعی
البته علاوه بر این تست می توان از تست های معروفی مثل تست میلون و تست mmpi هم برای شناخت اختلالات روانی استفاده کرد.

تست خودشناسی
از جمله تست های معروف خودشناسی تست mbti و تست آرکتایپهای یونگ است.
تست مایرز بریگز که به اختصار MBTI نامیده می شود، یک ابزار سنجش شخصیت است که تمایلات و گرایش های فرد را مشخص ساخته و نتایج آن تفاوت های ارزشمندی را بین افراد مشخص می نماید. تیپ نمای مایرز بریگز به افراد کمک می کند که خود، انگیزه ها و توانایی های موجود و بالقوه ی خودشان را بشناسند. این ابزار در حوزه های وسیعی به کار می رود، از جمله خودشناسی، مدیریت استرس، تشکیل گروه، توسعه سازمانی، زوج درمانی، شناخت سبک های یادگیری و سبک های ارتباطی ترجیحی.

MBTI پس از سال ها تحقیق و بررسی در حال حاضر، مهم ترین ابزار اندازه گیری برای شناخت و درک تفاوت های شخصیت های افراد سالم معرفی می شود. این ابزار صرفا تیپ های شخصیتی را شناسایی می کند و جنبه ی تشخیصی و بیماری شناسی ندارد. چون همه تیپ ها ارزش مند هستند و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد.

این تست برای اولین بار هفتاد سال پیش طراحی و منتشر شد و در طول این سالها بارها مورد ویرایش و بهبود قرار گرفته است. یکی از اصلی ترین ویژگی های این تست که باعث محبوبیت آن شده است ساده و کاربردی بودن آن است. به همین دلیل این تست به عنوان پرکاربرد ترین تست شخصیت شناسی شناخته شده است و مطالب و تحلیل های زیادی بر اساس همین تست صورت گرفته است.

کاربردهای تست MBTI بی شمار هستند. به طور کلی در هر زمینه ای که شناخت خود و اطرافیان به کار می آید، تست MBTI قابل استفاده است. ولی به طور کلی این تست شخصیت شناسی در زمینه های استعدادیابی ، یافتن مسیر شغلی و حتی یافتن تیپ مناسب برای ازدواج کاربرد دارد.
مشاوره شغلی
مشاوره ازدواج
کارمند یابی
حل تعارضات
توسعه آموزشی
در نتیجه انجام تست تست چه به صورت آنلاین و چه به صورت دستی، نتیجه ای که فرد دریافت می کند یک عبارت انگلیسی تشکیل شده از چهار حرف است که در مجموع 16 تیپ شخصیتی مختلف را معرفی می کنند. این فاکتور ها عبارت اند از:
درونگرا (I) یا برونگرا (E)
شهودی (N) یا حسی (S)
فکری (T) یا احساسی (F)
منظم (J) یا منعطف (P)

این پرسشنامه شامل 4 مقیاس دوقطبی است که به هر قطب یک ترجیح شخصیتی گفته می شود. مقایس های “تفکری-احساسی” و “حسی-شهودی” کارکردهای روانی را مورد ارزیابی قرار می دهند و مقایس های “برونگرایی-درونگرایی” و “قضاوت-ادراک” نگرش های روانی را مورد ارزیابی قرار می دهند. بنابراین MBTI ترجیحات را بر اساس 4 دسته بندی زیر ارائه می دهد.

1- شیوه دریافت انرژی فرد ( درون گرا – برون گرا)
2- انواع اطلاعاتی که افراد بیشتر متوجه می شوند، دریافت می کنند و به خاطر می سپارند ( حسی – شهودی )
3- چگونگی تصمیم گیری فرد ( فکری – احساسی)
4- شیوه سازمان دهی دنیای بیرون ( ملاحظه کننده – داوری کننده)


تست آرکتایپها
تست شخصیت شناسی زنان بر اساس آرکتایپ ها و تست شخصیت شناسی مردان بر اساس آرکتایپ ها، به افراد کمک می کند تا خودشناسی کاملی از خود داشته باشند. تست آرکی تایپ ها تغییرات ضمیر ناخودآگاه افراد را از زمان کودکی تا بزرگسالی ارزیابی می کند. تست شخصیت شناسی کهن الگوها یا آرکی تایپ ها به نحوی طراحی شده که افراد را در شرایط و موقعیت های مختلف در نظر می گیرد و از این طریق الگوی زندگی او را تشخیص می دهد.

آرکتایپ ها در این تست نمادهای اسطوره‌ای برگرفته از الهه های یونانی هستند. ارزیابی انرژی کهن الگوها یکی از روش های شخصیت شناسی است. اسطوره شناسی کهن الگوهای یونگ می تواند باعث رمزگشایی شخصیت افراد و یافتن مسیر زندگی آنها شود.

تست آرکتایپ مردان و تست آرکی تایپ زنان می تواند علت بسیاری از انتخاب های افراد که خود فرد نسبت به آن آگاهی ندارد را کشف کند. از این جهت آشنایی با ضمیر ناخودآگاه به خودشناسی افراد کمک بسیاری می کند. اغلب مشکلات انسان در تعامل با دیگران ناشی از درک غلط آنها از روان خودشان است. در واقع افراد با شناخت ناخودآگاهشان می توانند کنترل بیشتری بر زندگی و رفتارها و هیجاناتشان داشته باشند. اگر به خودشناسی علاقه مند هستید و دنبال علل بسیاری از رفتارهای خود هستید تست کهن الگوها کمک شایانی به شما خواهد کرد.

تست طرحواره ها و ذهنیت های طرحواره ای
از جمله تست های آنلاین روانشناسی، تست طرحواره های یانگ است که در فرم کوتاه و فرم بلند موجود است. این تست انواع تله ها یا طرحواره های شخصیتی افراد را مشخص می کند.
طرحواره ها، قالب های ذهنی و شخصیتی هستند که از کودکی در ساختار روانی افراد ایجاد شده اند و زیربنای ارتباطات عاطفی و اجتماعی افراد را مشخص می کنند. نمره بالا در هر کدام از طرحواره ها نشان دهنده اشکال در رفتار شخص است.
انواع دیگر تست های آنلاین روانشناسی
تست های روانشناسی بسیار زیاد هستند که بعضی دیگر از این تست ها به شرح زیر می باشند:
تست رضایت از خود
تست اعتماد به نفس
تست سازگاری در ازدواج
تست استرس و افسردگی
تست سنجش گرایش جنسی
و...
مرجع : موسسه ذهن موفق
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟