کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای محبوب شدن

در خانواده همسر، «نقش» بازی نکنید!

4 بهمن 1400 ساعت 10:03

یک روانشناس با اشاره‌ به اینکه برخی از زوجین در ابتدای ورود به خانواده همسر و زندگی مشترک برای اینکه محبوب واقع شوند خارج از توانشان خانواده همسر را حمایت کرده تا مورد تشویق آنها قرار گیرند، تاکید کرد: به این افراد توصیه می‌کنیم که خودتان باشید چراکه پس از مدتی از نقش بازی کردن خسته شده و در آن زمان طبیعی است که رفتار خانواده همسر با شما تغییر کند چراکه رفتار شما نیز تغییر کرده است.


به گزارش میگنا شبنم طلوعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از زوجین در ابتدای ورود به خانواده همسر و زندگی مشترک برای اینکه محبوب واقع شوند خارج از توانشان خانواده همسر را حمایت کرده تا مورد تشویق آنها قرار گیرند. به این افراد توصیه می‌کنیم که خودتان باشید. بر عهده گرفتن نقش‌های پررنگ در خانواده همسر و یا نشان دادن انرژی زیاد در اوایل ورود به خانواده همسر اگر ویژگی حقیقی عروس یا داماد باشد، پسندیده است و در غیر این صورت نقش بازی کردن است.

زوجین باید بدانند که شاید در اوایل زندگی مشترک این "نقش بازی کردن" منجر به دریافت توجه و تشویق خانواده همسر شود اما به مرور زمان این امر آنها را خسته کرده و به هر حال مجبور می‌شوند به خود واقعی‌شان نزدیک شده و آنگونه که هستند رفتار کنند.

این روانشناس با بیان اینکه دیگران تماشاگر رفتار زوجین هستند و از این رو تشخیص نمی‌دهند که عروس یا داماد بیش از توانش امور را انجام می‌دهد و به اصطلاح "نقش" بازی می‌کند، تصریح کرد: اینگونه پس از خسته شدن و کنار گذاشتن این نقش، خانواده همسر با فردی مواجه می‌شوند که او را نمی‌شناسند و از این رو ممکن است رفتار آنها در پی این تغییر رفتار عروس یا داماد، تغییر کند.

طلوعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره‌ به اینکه اغلب زوجین به ویژه در ابتدای زندگی مشترک خود را همانند دختر و یا پسر خانواده همسر می‌دانند، گفت: اینکه عروس و داماد خود را دختر و پسر خانواده همسر می‌دانند بسیار خوب است به شرط اینکه به این نکته هم توجه کنند که این پدر و مادر جدید فرهنگ جدیدی دارند که باید برای شناختن آنها زمان بگذارند و آزمون و خطا انجام دهند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ جامعه ما مورد خطاب قرار دادن خواهر و برادر همسر با عناوینی نظیر "داداش" و "آبجی" برای خانواده‌ها آشنا است و عروس و داماد با این القاب خواهر و برادر همسر خود را مورد خطاب قرار می‌دهند، تصریح کرد: البته اینکه خواهر و برادر همسر را به چه عنوانی صدا خطاب کنیم به فرهنگ خانواده‌ همسر نیز بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود از فرد مورد نظر سوال شود که می‌توانم با این عنوان تو را صدا کنم یا خیر و یا اینکه نظر آنها را بپرسیم که دوست دارند با چه عنوانی آنها را صدا کنیم.  

این روانشناس در پاسخ به این سوال که بعضا تصور می‌شود مورد خطاب قرار دادن خواهر و برادر همسر با عناوین "برادر" یا "خواهر" منجر به صمیمت بیش از حد و بعضا ایجاد توقعاتی خارج از توان عروس یا داماد می‌شود، توضیح داد: مورد خطاب دادن خواهر و برادر زوجین با این عناوین و کلمات به خودی خود منجر به ایجاد مسئولیت نمی‌شود بلکه نوعی رابطه مثبت نیز ایجاد می‌کند؛ مشکل  جایی است که بعضی از زوجین در ابتدای زندگی مشترک، خود را بیش از آنچه در توان دارند به خانواده همسر معرفی می‌کنند. 
 


کد مطلب: 57219

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57219/خانواده-همسر-نقش-بازی-نکنید

میگنا
  https://www.migna.ir