پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
کد مطلب: 57286
۱

از هر سه دانشجو یک نفر افسردگی دارد!

از هر سه دانشجو یک نفر افسردگی دارد!
شروع دانشگاه می تواند زمان سرگرمی، تجربیات جدید و رشد باشد. با این حال، برای بسیاری از دانش‌جویانی که با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند یک انتقال سخت باشد.
 
یک مطالعه جدید از محققان در بریتانیا و کانادا نشان داد که حدود یک سوم از دانشجویان سال اول دارای اضطراب یا افسردگی متوسط تا شدید هستند.
 
هنگامی که این افراد جوان مصرف فزاینده ای از مواد غیرقانونی داشتند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سطوح بالای اضطراب یا افسردگی داشتند. با این حال، اگر از نظر اجتماعی فعال تر بودند، سلامت روان آنها بهتر بود.
 
در حالی که این تحقیق شامل دانشجویان سال اول کالج در کانادا بود، کارشناسان می گویند این یافته ها در مورد دانشجویان کالج در ایالات متحده نیز صدق می کند.
 
دکتر راشل کنراد، مدیر سلامت روان جوانان در بوستون، گفت: «ما شاهد بودیم که سلامت روانی دانشجویان رو به وخامت گذاشته است». 
 
«قبل از همه‌گیری [COVID-19]، مصرف الکل در حال کاهش بود، اما استرس، فشار، تروما و افکار خودکشی در حال افزایش بود. و سپس در طول همه‌گیری، مصرف الکل به طور قابل توجهی در جمعیت سنین دانشگاه نیز افزایش یافت.
 
این مطالعه توسط کیرا لوئیز آدامز، دانشجوی دکترا در دانشگاه آکسفورد در انگلستان انجام شد. او و همکارانش نزدیک به 1700 پاسخ را از یک نظرسنجی از دانشجویان سال اول کارشناسی در یک دانشگاه دولتی کانادا که در سپتامبر 2018 و مارس 2019 انجام شد، تجزیه و تحلیل کردند.
 
شرکت کنندگان به سوالاتی در مورد تحصیلات والدین، ناملایمات اولیه زندگی و بروز اختلالات خلقی و اضطرابی در طول زندگی پاسخ دادند. محققان میزان و دفعات مصرف الکل، قرص‌های خواب‌آور و محرک‌های تجویز نشده، حشیش، مسکن‌ها، مواد افیونی، روان‌گردان‌ها و سایر داروهای تفریحی که دانش‌جویان، استفاده می‌کردند را ارزیابی کردند. این معیارها بر اساس یک مقیاس رتبه بندی شدند.
 
حدود 32 درصد از پاسخ دهندگان در شروع سال تحصیلی اضطراب و 27 درصد علائم افسردگی داشتند. شش ماه بعد، 37 درصد از دانشجویان علائم اضطراب و 33 درصد علائم افسردگی را تجربه کردند.
 
مشارکت اجتماعی کمک کننده است:
بر اساس این تحقیق، دانشجویانی که سابقه اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی را داشتند، تقریباً چهار برابر بیشتر از افرادی که این سابقه را نداشتند، از سطوح قابل توجهی از علائم اضطراب/افسردگی برخودارند که به سختی بهبود میابند. برعکس، دانشجویانی که احساس می‌کردند با زندگی دانشگاهی و همسالانشان مرتبط هستند و نشاط بیشتری داشتند و سلامت روان بهتری را تجربه کرده بودند، شانس بیشتری برای بهبودی داشتند.
 
دکتر کنراد گفت که تنهایی یک عامل خطر مهم هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی است و برخی مطالعات نشان می‌دهند که تنهایی در واقع برای سلامت جسمانی افراد خطرناک‌تر از چاقی است.
 
اریک اندلیچ، روانشناس بالینی، گفت: "نویسندگان اشاره می کنند که مصرف مواد و علائم سلامت روان می تواند یک خیابان دو طرفه باشد. بسیاری از افراد برای کمک به مدیریت احساسات ناخوشایند به مواد روی می آورند که گاهی اوقات به عنوان "خوددرمانی" از آن یاد می شود." (بنیانگذار مشاوران کالج برتر در سانفرانسیسکو).
 
اندلیچ ادامه داد: «افسردگی و اختلالات اضطرابی می‌توانند منجر به سوء مصرف الکل و مواد مخدر شوند. اما علیت می‌تواند در جهت دیگری نیز باشد.» به عنوان مثال، الکل یک مضاعف کننده سیستم عصبی مرکزی است و مصرف بیش از حد مزمن می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. به همین ترتیب، اگر از محرک ها استفاده کنید، می توانند شما را عصبانی و مضطرب کنند و علائم ترک می تواند شامل احساس افسردگی و حتی خودکشی باشد. "
 
نویسندگان خاطرنشان کردند که عوامل بیولوژیکی، روانی و اجتماعی به مسائل مربوط به سلامت روان کمک می کنند.
 
اندلیچ گفت: "عوامل زیادی در میزان بالای اضطراب و افسردگی در این سن نقش دارند، از جمله دور بودن از خانه و مواجهه با تقاضاهای بالاتر از نظر سختگیری تحصیلی در دوره های دانشگاه."
 
اندلیچ گفت، وقتی دانش‌جویان وارد کالج می‌شوند، از ابتدا با شبکه‌های اجتماعی جدید شروع می‌کنند، که این چیزی است که ارتباط را بسیار مهم می‌کند.
 
و همین ارتباطات، باعث میشود که بهتر با این مراحل و بحران ها کنار بیایند. البته که نه صرفا از طریق فضای مجازی. بلکه ارتباطات حقیقی اجتماعی و خانوادگی.
 
منابع: راشل کنراد، دکتر و مدیر سلامت روان بزرگسالان جوان، بخش روانپزشکی، بوستون. اریک اندلیچ، دکتر و روانشناس بالینی و بنیانگذار مشاوران کالج برتر، سانفرانسیسکو. 30 نوامبر 2021
 
مرجع : روزپلاس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند