پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۱
کد مطلب: 57320
۱

«مدارا» با خواسته‌های خانواده همسر «بردگی» است؟

«مدارا» با خواسته‌های خانواده همسر «بردگی» است؟
به گزارش میگنا شبنم طلوعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زوجین و خانواده‌ها اگر از حساسیت‌های والدین همسر و عروس و داماد خود آگاه باشند بسیاری از مشکلاتشان رفع می‌شود، اظهار کرد: زن و شوهر می‌توانند با درک همه شرایط و آشنا بودن با ویژگی‌های پدر و مادر همسر خود رابطه خوبی با آنها برقرار کرده و باید توجه داشته باشند که احترام گذاشتن، مدارا کردن و توجه به خواسته‌های والدین یا خواهر و برادر همسر به معنی بردگی و اطاعت آنها نیست.

این روانشناس با بیان اینکه تمام افراد آزادی در عمل و رفتار را دوست دارند و تمایلی به "اطاعت" از دیگران در انجام اعمال را ندارند، ادامه داد: اغلب این کدورت‌ها به دلیل عدم آگاهی نسبت به حساسیت‌های عروس و داماد و خانواده همسر است چراکه اگر نسبت به ویژگیهای اخلاقی یکدیگر آگاه باشند می‌توانند این خواسته‌ها را مدیریت کنند. با این حال زوجین باید دقت داشته باشند که اگر مشکل و یا کدورتی میان آنها و خانواده همسر ایجاد شد سعی کنند این مشکل و کدورت را با صبر و شکیبایی، ملایمت و گفت‌وگوی موثر حل کنند و تحت هیچ شرایطی مشکلاتشان با خانواده همسر را با والدین خود در میان نگذارند.

وی با بیان اینکه در زندگی زوجین علاوه بر عروس و داماد افراد دیگری اعم از خانواده‌های زوجین نیز ایفای نقش می‌کنند، تصریح کرد: نقش والدین زوجین در زندگی عروس و داماد بسیار مهم و موثر است. متاسفانه برخی خانواده‌ها نسبت به عروس یا داماد رفتار مناسبی ندارند و یا دخالت‌های بی‌جایی در زندگی آنها دارند که خود متوجه اثرات این رفتار بر زندگی فرزندان نیستند و از این رو رفتار خود را عادی تلقی می‌کنند.

طلوعی نقش زن و شوهر در تبادل نظر برای مدیریت رفتار خانواده‌ها را بسیار مهم دانست و این را هم گفت که بعضا دلایلی نظیر وابستگی شدید همسر به خانواده یا انفعال شخصیتی می‌تواند منجر به این شود که تبادل درستی میان زوجین برای مدیریت رفتار خانواده‌ها شکل نگیرد.

 این روانشناس معتقد است، بهتر است زوجین مساله و کدورت پیش آمده را با همسر خود مطرح نکنند تا به سردی عاطفی و خراب شدن رابطه زوجین منجر نشود و دراین راه از کمک مشاوران بهره گیرند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نمی‌توان منکر این امر شد که رفتار زن و شوهر با هم و با خانواده همسر بازتابی از جو موجود در خانواده پدری و والدین آنها است، افزود: جو موجود در خانواده‌ها بیانگر روابط اعضای خانواده با یکدیگر و با دیگران است. از این رو اینکه والدین چه اصولی را در خصوص روابط بین فردی به فرزندشان آموخته‌اند بسیار حائز اهمیت است و والدین باید به این امر توجه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!