کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صفورا قاضی مراد

هشدار یونیسف در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان در پاندمی کرونا

11 بهمن 1400 ساعت 21:48

در سطح جهانی، اختلال در آموزش باعث شده تا میلیون ها کودک به طور قابل توجهی از یادگیری آکادمیکی که آنها اگر در کلاس درس می‌بودند و کسب می‌کردند، محروم شوند و کودکان حاشیه نشین با بیشترین ضرر روبرو هستند.


به گزارش میگنا بیشتر  از 616 میلیون دانش آموز در دنیا تحت تأثیر تعطیلی کامل یا جزئی مدارس قرار دارند. در روز جهانی آموزش و با نزدیک شدن به پایان دو سالگی همه‌گیری کووید-19، یونیسف آخرین داده‌های موجود در مورد تأثیر همه‌گیری بر یادگیری کودکان را به اشتراک می‌گذارد.

در ماه مارس ، از آموزش جهانی اختلالات مرتبط با کووید19 ، دو سال خواهد گذشت.  رابرت جنکینز، رئیس آموزش و پرورش یونیسف، گفت: ما خیلی ساده به مقیاسی از ترک تحصیل و عدم دسترسی به تحصیل کودکانی مینگریم که بسختی میشود برآن فائق شد. دانش آموزان برای بازیابی آموزش از دست رفته شان نیاز به یک حمایت فشرده دارند. مدارس همچنین باید برای بازسازی سلامت ذهنی و جسمی، رشد اجتماعی و تغذیه کودکان فراتر از مکان‌های یادگیری باشند.»

 بچه ها مهارت های اولیه حساب و سواد را از دست داده اند
در سطح جهانی، اختلال در آموزش باعث شده تا میلیون ها کودک به طور قابل توجهی از یادگیری آکادمیکی که آنها اگر در کلاس درس می‌بودند و کسب می‌کردند، محروم شوند و  کودکان حاشیه نشین با بیشترین ضرر روبرو هستند.

 در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، کاهش یادگیری به دلیل تعطیلی مدارس باعث شده تا 70 درصد از کودکان 10 ساله قادر به خواندن یا درک یک متن ساده نباشند، در حالی که  این آمار  پیش از شیوع همه گیری اخیر ، معادل 53 درصد بود.
 در اتیوپی، تخمین زده می شود که کودکان دبستانی تنها 30 تا 40 درصد از ریاضیاتی را که می بایست در شرایط عادی آموزش میدیدند ، یاد گرفتند.
 در ایالات متحده هم، کاهش یادگیری در بسیاری از ایالات از جمله تگزاس، کالیفرنیا، کلرادو، تنسی، کارولینای شمالی، اوهایو، ویرجینیا و مریلند ، مشاهده شده است. به عنوان مثال، در تگزاس، دو سوم از کودکان کلاس سوم، در سال 2021 در مقایسه با نیمی از کودکان همسال،  در  2019، گزارش کمتری  از سطح کلاس ریاضی خود را ارائه کردند.
 در مناطق مختلف برزیل، از هر 4 کودک محصل، حدود 2تا 3 کودک ، اطلاعات شان در تحقیات ثبت نشده است ، در حالی که این آمار پیش از همه گیری بیماری ، معادل 1  از  2  بود. بر مبنای گزارشی ، در این کشور، 1 نفر از هر 10 دانش آموز 10 تا 15 ساله ، قصد ندارد پس از بازگشایی مدارس به مدرسه بازگردد.

 در آفریقای جنوبی، دانش‌آموزان بین 75 درصد تا یک سال تحصیلی کامل ، از جایی که باید باشند عقب تر هستند. طبق گزارش ها، حدود 400000 تا 500000 دانش آموز بین مارس 2020 تا ژوئیه 2021 به طور کلی ترک تحصیل کرده اند.

پیامدهای بعدی تعطیلی مدارس در حال افزایش است. این امر علاوه بر کاهش چشمگیر یادگیری، بر سلامت روانی کودکان نیز تأثیر گذاشته و دسترسی آنها به منبع تغذیه منظم را کاهش داده و خطر سوء استفاده و تعارض را افزایش داده است.

 تعداد فزاینده‌ای از شواهد نشان می‌دهد که کووید-19 باعث افزایش نرخ بالای اضطراب و افسردگی در بین کودکان و جوانان شده ،  برخی از مطالعات حاکی از آنست که دختران، نوجوانان و افرادی که در مناطق روستایی ساکن هستند، احتمال بیشتری دارد که این مشکلات را تجربه کنند.

 بیش از 370 میلیون کودک در سراسر جهان ، با  تعطیلی و بسته شدن مدارس، از دریافت غذای رایگان در مدرسه محروم مانده اند و این به معنی از دست دادن تنها منبع مطمئن تغذیه روزانه برای برخی از کودکان است.  
 
ترجمه صفورا قاضی مراد از اینجا
 


کد مطلب: 57367

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57367/هشدار-یونیسف-خصوص-ترک-تحصیل-دانش-آموزان-پاندمی-کرونا

میگنا
  https://www.migna.ir