کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر اندوه مادر بر جنین

باشگاه خبرنگاران , 14 بهمن 1400 ساعت 10:57

سه ماهه اول بارداری سن حساس برای شکل گیری ارگان‌های حیاتی جنین است، استرس مادر در این ماه‌ها جنین را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهد.


بر اساس مطالعات گروهی از محققان دانشگاه زوریخ مشخص شد متابولیسم جنین تحت تأثیر غم و اندوه مادر قرار می‌گیرد، زیرا غم و اندوه زن باردار منجر به تغییرات سریع هورمونی می‌شود که مستقیماً روی جنین او تأثیر می‌گذارد.
 
غم و اندوه یک زن باردار منجر به افزایش کورتیزون، هورمون استرس زنان می‌شود که متابولیسم جنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک قاعده کلی وجود دارد که وضعیت روانی یک زن باردار ممکن است بر جنین او در دوران بارداری تأثیر منفی یا مثبت بگذارد، طبیعی است که یک زن باردار احساس غم و اندوه یا درد داشته باشد، اما درصد این احساس موردی است که باید در سنجش تاثیر آن بر روی جنین و رشد او به آن اتکا داشت.

محققان ثابت کرده اند که جفت تحت تأثیر وضعیت روحی و روانی زن باردار قرار می‌گیرد و سپس جنین در داخل رحم تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در دوران بارداری ممکن است مادر دچار اضطراب یا افسردگی شود که به آن، حالت افسردگی قبل از زایمان می‌گویند. برای کاهش این خطرات مهم است که رژیم غذایی مناسب داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که زنی که در انتظار یک فرزند است لزوماً باید همیشه احساس شادی کند، اگرچه این تصور از پیش تعیین شده احساس گناه را در زنانی که از افسردگی قبل از زایمان رنج می‌برند تقویت می‌کند، بنابراین مهم است که این معضل را که می‌تواند باعث افزایش استرس زنان باردار شود را حل کرد.


منبع: العرب


کد مطلب: 57409

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57409/تاثیر-اندوه-مادر-جنین

میگنا
  https://www.migna.ir