شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۴
کد مطلب: 57496
۱

حمایت حوزه علمیه خراسان از برنامه‌های روانشناسی

حمایت حوزه علمیه خراسان از برنامه‌های روانشناسی
به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در جلسه‌ای که با حضور جمعی از اعضای هیئت مؤسس انجمن روانشناسی اسلامی خراسان برگزار شد، گفت: این حرکت که شما در آن ورود پیدا کرده‌اید، یکی از اقدامات زیربنایی، اساسی و مهم و مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه پرداختن به روانشناسی، هم از منظر پیشگیری و هم حل آسیب، از اهمیت قابل اعتنایی برخوردار است، ابراز کرد: علم روانشناسی از دانش‌های با ارزشی است که با روح انسان سر و کار دارد و حضور افراد فرهیخته، مؤثر، باکیفیت و متخصص در برنامه‌‌های مرتبط با آن مهم است.

عضو شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه طلاب حوزه علمیه، اعم از شاغلان به تحصیل، فارغ‌التحصیلان و به‌خصوص طلاب جدیدالورود، به این خدمات روانشناسی نیاز دارند، عنوان کرد: ارائه خدمات به طلاب در این زمینه، ابعاد مختلفی از جمله در عرصه زندگی فردی و خانوادگی، استعدادسنجی و هدایت تحصیلی طلاب دارد و می‌توان با مشارکت مراکز مختلف، برنامه‌های بسیار خوبی در این باره اجرا کرد.

عاملی بر تعامل و اجرای برنامه‌های مشترک با مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان و حمایت از این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: در این برنامه طلاب، مخاطب اصلی و به ترتیب خانواده آنان و عموم مردم، مخاطب هستند و به برنامه‌هایی در این زمینه نیاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز در ادامه این جلسه به برگزاری موفق دوره آموزش مهارت‌های مشاوره‌ای توسط مرکز مشاوره این حوزه برای مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اشاره کرد و گفت: تعامل با نهادهای مختلف، برنامه‌های گسترده مربوط به مراکز صفی حوزه علمیه از جمله 3000 نفر استاد، 200 نفر مدیر، هزار نفر کادر اداری و 40 هزار طلبه و نیز، برگزاری برنامه‌هایی برای عموم مردم، سه عرصه‌ای است که می‌تواند محور تعامل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و انجمن روانشناسی اسلامی خراسان قرار گیرد.

گفتنی است، حجج‌اسلام جوانشیر، یونسی‌نژاد و غلامپور، از اعضا هیئت مؤسس انجمن روانشناسی اسلامی، در این جلسه به تبیین فرایند شکل‌گیری، سیاست‌ها و اهداف انجمن روانشناسی اسلامی خراسان و نیز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضای آن در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌ای و تبلیغی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين