جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۴
کد مطلب: 57569
۰

اجرای طرح غربالگری روانشناسی برای ۱۰۰ درصد ورودی‌ها به زندان

اجرای طرح غربالگری روانشناسی برای ۱۰۰ درصد ورودی‌ها به زندان
حمیدرضا حیدری مدیرکل زند‌ان‌های چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به فراوانی جرایم کیفری در این استان اظهار کرد: درحال حاضر جرایم مواد مخدر با 7/43 درصد بیشترین فراوانی را دارد، جرایم سرقت با 55/19 در رتبه دوم، جرایم علیه اشخاص و اطفال با 44/14 درصد در رتبه سوم و جرایم مالی با فراوانی هفت درصد در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه در ده ماهه نخست سال جاری 4 هزار و 57 مورد مرخصی اعطا شده است که در مقایسه با سال قبل 38 درصد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: در این مدت 4 هزار و 250 مورد رسیدگی الکترونیکی صورت گرفته و 125 مورد حکم نظارت الکترونیکی اجرا شده که نسبت به سال قبل 152 درصد افزایش نشان داده و در رتبه پنجم کشوری قرار گرفتیم.
 
حیدری با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی بیان داشت: در این زمینه موفق شدیم در سطح سازمان رتبه سوم کشوری را به دست آوریم، همچنین رتبه برتر استانی در امور کتابخانه‌های مشارکتی کسب شده است.
 
رئیس زندان‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مددکاری در سطح زندان‌های این استان یادآور شد: با پیگیری و تلاش 665 مورد جلسه صلح و سازش میان زندانیان و شکات برقرار شد، که حاصل آن اخذ رضایت در هشت مورد برای محکومان قصاص بوده که منجر به آزادی این افراد از زندان شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست سال 1400 در مجموع در سطح استان‌ یک هزار و 177 مورد بازدید قضات صورت گرفته است.
 
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری به اشتغال زندانیان اشاره و افزود: در این حوزه ما با توجه به سیاست‌گذاری که امسال صورت گرفت، 66 درصد از زندانیان محکوم در سه بخش اشتغال نشسته در داخل زندان، اشتغال در کارگاه‌های داخل زندان و اشتغال در خارج از زندان مشغول هستند.
 
وی از شرکت یک هزار و 497 نفر در دوره‌های حرفه‌آموزی خبر داد و گفت: بخشی از بسترسازی اشتغال زندانیان در این زمینه است.
 
حیدری با اشاره به حوزه بهداشت و درمان در زندان اذعان داشت: 19 هزار و 586 مورد ویزیت عمومی، یک هزار و 346 مورد ویزیت دندان‌پزشکی و 413 مورد ویزیت تخصصی برای زندانیان داشتیم، همچنین 381 مورد اعزام زندانیان به مراکز درمانی در سطح استان بنا به تشخیص پزشکان ثبت شده است.
 
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری بیان داشت: امسال در حوزه روانشناسی در زمینه آسیب‌شناسی رفتار زندانیان در بدو ورود برای 100 درصد زندانیان طرحی را تحت عنوان "غربالگری روانشناسی" انجام دادیم که تاکنون 5 هزار و 246 مورد تحت اجرای این طرح قرار گرفتند و خروجی آن این است که بیش از 12 درصد از افرادی که در این غربالگری مورد بررسی قرار گرفتند دارای مشکلات رفتاری و روانی هستند که از طریق مبادی ذی‌ربط درخصوص درمان و خدمات روانشناسی اقداماتی صورت گرفته است.
 
حیدری ادامه داد: 759 نفر از مددجویان در زندان مورد آموزش روانشناسی و مهارت‌های اساسی زندگی قرار گرفتند.
 
وی با اشاره به حوزه عملکرد ستاد دیه این استان در دهه ماهه نخست سال جاری تاکید کرد: 128 نفر زندانیان جرایم مالی غیرعمد که میزان بدهی آن‌ها بیش از 25 میلیارد تومان بود با همکاری ستاد دیه، خیرین و مشارکت خود مددجویان و گذشت شکات از زندان آزاد شدند.
 
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری از اقدام انجمن‌های حمایت از زندانیان این استان در راستای آزادی 55 نفر از زندانیانی که دیونی داشتند و نمی‌توانستند آن را پرداخت کنند خبر داد و عنوان داشت: در این مدت درمجموع یک میلیارد و 150 میلیون تومان خدمات معیشتی و حمایتی توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان صورت گرفته است و درمجموع 890 خانوار زندانی تحت پوشش این انجمن‌ها قرار دارد که از این تعداد 680 خانواده به کمیته امداد امام خمینی (ره)، 32 خانوار به بهزیستی و درنهایت با پیگیری این انجمن‌ها درخصوص اخذ تسهیلات بانکی 100 خانواده مورد حمایت قرار گرفتند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!