چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ / ۱۹:۵۸
کد مطلب: 5758
۰
۲

چند دلیل مهم خیانت زنان/ حراست حریم خانواده برمبنای روابط صمیمانه همسران

چند دلیل مهم خیانت زنان/ حراست حریم خانواده برمبنای روابط صمیمانه همسران
 خیانت زیان آورترین عمل در یک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمات غیر قابل جبران به طرفین می شـود، بلـکه اعتماد و اطـمیـنان کسـی که مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیـگر از بین خواهـد برد. مـعمولا نارضايتي  از مسائل گوناگون در يك رابطه باعث خيانت مي شود ولي در كل هيچ عذري براي اين عمل نكوهيده پذيرفته نيست و بايد از آن دروي نـمود.

خـوشـبـختانه در جامعه ما بدليل فرهنگ و آداب و رسوم غني و اصيـل ايرانـي- اسلامی ، تعـداد زناني كه بـه شوهـران خود خيانت مي كنند بسيار اندك است.
در زير برخي از دلايل خيانت زنان را مي خوانيد. اما از سوی دیگر متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است.

خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد:

1- عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر
یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.

زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آنها برقرار باشد، احتمال خیانت در آنها بسیار کم است. تنها چيزي كه مي توان با اطمينان كامل بيان كرد اين است كه هـمـه زنـان تـشـنـه و عاشق تعريف و تمجيد توسط شوهرشان هستند بخصوص هنگاميكـه تغييري در آنها بوجود  آيد. اگر او موهاي بلند و بلوند خود را كوتاه و تيره نمود و توسط شوهرش مورد توجه و تعريف قرار نگرفت بايد انتظار داشت فرد ديگري زحمت اينكار را بكشد!!!  

2- گذشته بی‌بندوبار زن
یکی دیگر از عوامل خیانت زن، گذشته اوست که در یک خانواده بی‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ است و تربیت غلط گذشته باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که روابط زیادی داشته اند، به دلیل اینکه روابط صمیمانه و یا دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان بسیار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در همان چارچوب به روابط خود ادامه می‌دهند. و فساد اخلاقي و عدم داشتن پاكدامني برخي از زنان باعث ميشود  اين عمل ناپسند انجام گيرد.


3- احساس تنهایی کردن
مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آنها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند. او احساس مي كنـد كـسي كه دوسـت داشـت تمام اوقـات خود را با او بـگـذرانـد اكنون بيشتر وقتش را در محل كار  و با همكاران و دوستان خود صرف ميكند، احساس تنهايي مي كند چراكه هرگاه همسر خود را  مي طلبد با پاسخ منفي مواجه مي شود، بخاطر آنچه كه انجام داده مورد تحسين قرار نميگيرد، احساس كمبود مينمايد  چون شوهرش حداقل انتظاراتش را برآورده نمي كند.

4- عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان
عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.

5- دوران مجردی  محدود
برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.

6- مشکلات اقتصادی
مسئله دیگر مشکلات اقتصادی که در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد؛ امکان ندارد با هر تحریک، وضعیت معیشتی کنار بیایند؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فراتر از چارچوب خانواده رو می آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.

در این زمینه تعداد زنانی که به دلیل فقر مادی به ارتباط با جنس مخالف رو می‌آورند بسیار کم است. اما وقتی زن به دلیل اینکه همسرش معتاد بوده و یا بیکار و مریض است خیانت می‌کند در واقع «فحشا» است؛ یعنی زن خودفروشی می‌کند تا نیازهای مالی خود را تامین کند. با كمال تاسف برخي از زنان بدليل اينكه شوهر آنها داراي وضعيت مالي خوبي نيست و به مـقدار كافي به آنها پول پرداخت نمي كند فقط و فقط بخاطر پـول ( و نه عشق ) و برآورده شدن نيازهاي مادي خود سمت ديگري كشيده مي شوند كه اين بسيار جلوه زشت و نا پسند دارد چرا كه با كمي همدلي و تلاش مي توان براحتي به خواسته اي معقول مادي زندگي دست يافت.  

7- تنوع طلبی و ارضا نشدن جنس ي
علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بارها و بارها ازدواج کرده است.

بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روانشناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی داردو یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و... باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند. مشكل برطرف نـشدن نـياز  جنس ي هـم از جمله مواردي است كـه گـاهـي توسل به پديده نكوهيـده خـيانت را در برخي زنان موجب مي شـود. امـروزه با پـيـشـرفـت علـم پزشكي بسياري از مشكلات و كمبودهاي جنسي چه در مردان و چه در زنان براحتي قابل درمان مي باشد.
 

9- خيانت شوهر
 اگرچه همه زنان براي انتقام جويي از هـمسرشان به آنها خيانت نميكنند، ولي اكثرا"  احساس مي كنند حال كه مورد خيـانت قرار گرفته اند آنها نيز مجاز به مقابله بـه مثـل مي باشند. برخي تصور مي كنند بايـد طعم تلخ دارويي كه به آنها خورانده شده را به شوهراشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آنچه كه برسر همسرشان آمده بشوند.  

10- ماجرا جويي و حسادت
به نظر مي رسـد پـست تـرين دليـل بـراي انـجام خيـانت حس ماجرا جويي و برانگيخه شدن احساسات بر اثر حسادت نسبت بـه شـوهـران زنـان ديـگر مـيـبـاشـد. ايـن نـوع  انگيزه ها معمولا در زناني كه به نوعي داراي مشكلات و كمبودهـاي روانـي در زندگي مي باشند ديده شده و خوشبختانه داراي تعدد بسيار اندك است.  

نتيجه: خيانت به هر صورتي كه باشد و به هر دليلي كه انجام گرفته باشد ناپسند و منفور است و تنها يك نتيجه در بر خواهد داشت: شرمندگي و از هم پاشیدگی زندگی...

  برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شیما
Iran, Islamic Republic of
نه اینطور نیست شایدبعضی هاازروی نادانی دس ب خیانت میزنن اگ پشیمون شدن چی؟/ من 18 سالمه ودر17 سالگی ازدواج فامیلی کردم حالابش خیانت کردم اماپشیمونم ودیگم تکرارنمیکنم چون جدیدا عاشق پسرعموم یعنی همسرم شدم
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از مطالب مفیدتون
یکی از دلایلشم می تونه وضع ظاهری مرد باشد (که شاید جزو همین مورد اخر باشد که فرمودید)
روایت ۳۷۷ نهج الفصاحه: به این مضمون است که لباسهایتان را بشویید موهایتان را کوتاه کنید مسواک کنید٬ خودتان را اراسته کنید و نظافت را رعایت کنید  زیرا بنی اسراییل این کارها را نمی کردند پس زنانشان زنا کردند
اگ اشتباه نکنم روایاتی داریم که هر عضوی زنای مخصوص به خودش را دارد
نگاه حرام لمس حرام گوش دادن به صدای نامحرم با شهوت ... اینها هم نوعی زنا هستند
پس شاید منظور حضرت صرفا اون نوع خاصی که توی ذهن ماست نباشد
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند