پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۳
کد مطلب: 57661
۵
برگرفته از کتاب راهنمای آسان برای داشتن زندگی معنوی و پُرانگیزه

زندگی را آسان بگیرید / عفت حیدری

اثر دکتر کریستین نورتراپ
زندگی را آسان بگیرید / عفت حیدری
نخستین کاری که باید برای آسان گرفتن زندگی خود انجام دهید این است که بدانید شما چیزی بیش از جسم­تان هستید. درحقیقت روحی هستید که بارها و بارها زندگی می­کند. بارها و بارها برای آن­که به روح مادیت ببخشید مرده و زنده شده­ اید.

وجود الهی و پر ارتعاش شما یاد می­گیرد که با ورود به ماده در جهان به رقص و پایکوبی بپردازد. هدف نهایی آن است که همین‌جا روی زمین به آفریننده ­ای الهی تبدیل شوید. مسیری که ما به دنبال آن هستیم توسط روح ما تنظیم شده است تا به نزدیک‌ترین منبع خود برسیم. هر دوره ­ای که زندگی می­کنیم با درس­هایی تازه همراه است که به ما کمک می­کند با بخش الهی و پروردگار وجود خود در تماس باشیم.

نهایت همه رسیدن به این روشنگری است اما قطعاً سطوح متفاوت هوشیاری این­جا روی زمین در کار است.

با درک کامل آن­که ما موجوداتی فانی هستیم و تجربه فعلی ما به ­سادگی استمرار روح ماست؛ بهتر می­توانیم آنچه را که زندگی را آسان می­کند درک کنیم؛ این درک به ما کمک می­کند تا بفهمیم با چه چالش­هایی روبه ­رو هستیم و برای حل آن­ها چه باید کنیم.

همچنین باعث می­شود که با مسیر روح خود ارتباط برقرار کنیم طوری که درک بهتری از روشنگری و اتحاد با خدا پیدا کنیم. این دو نکته باعث می­شود که برای ما صلح و سلامتی بیاورند.

وقایع دردناکی مثل به دنیا آوردن نوزاد مرده؛ ابتلا به سرطان در دوران کودکی یا از دست دادن والدین در دوران کودکی‌‌، می­توانند وقایع بحرانی به شمار بروند. با درک معنای عمیق ­تر این وقایع بهتر می­توانیم غم و غصه و درد فقدان­ها که بخشی از انسان بودن است را بفهمیم.
اگر چنین دیدگاهی ندارید‌‌، پس سراسر زندگی­تان احساس شرم و خشم خواهید کرد. برای مثال در سفری اخیر به خانه دوران کودکی ­ام‌‌، از قبرستانی که خانواده نورتراپ در آن آرمیده ­اند دیدن کردم و داستانی درمورد فرزند یکی از اقوام شنیدم که اوایل قرن20 فوت کرده بود.

این کودک تنها فرزند اجداد من بود و در یک­ سالگی درگذشت. پدرش باقی عمر را به سرزنش خدا به دلیل این فقدان گذراند. او هیچ­گاه از این فقدان بهبود نیافت.

قلب و ذهن آدمی نمی­تواند به آسانی بر این فقدان­ها پیروز شود مگر آن­که از خدای خود بخواهیم تا به ما کمک کند تصویری بزرگتر را ببینیم. اگر این کار را نکنیم‌‌، محکوم به ادامه زندگی هستیم و باور کنیم که سرنوشت ما به سادگی با خوش‌بختی یا بدبختی تعیین شده است.

صادقانه بگویم داشتن چنین نگرشی باعث می­شود که زندگی روی زمین به جهنم تبدیل شود. اگر تصویر بزرگتر را در نظر نگیریم؛ درس­هایی را که قرار است بیاموزیم را یاد نمی‌گیریم. بنابراین بار دیگر به جسمی وارد می­شویم و این بار درس­های ما سخت­ تر خواهد بود.

با هر چیزی که مواجه می­شوید دلیلی دارد. روح شما به شما کار احساسی لازم را نشان می­دهد تا بتوانید در جاهای تیره و تار نور بیفشانید. شما به این جهان آمده ­اید تا به کمال برسید و بدون کمک پروردگار این کار از شما برنمی­ آید.

درک ماهیت فناناپذیر خودتان و این درک که روح­تان در دوره­ های بسیاری در مسیر سفر است؛ می­تواند ابزاری قوی برای آسان­ سازی زندگی باشد. دانستن آنکه نیروهای جهانی در کار هستند و به شیوه ­های مختلفی کار می‌کنند که ورای قدرت تحت کنترل ماست به ما کمک می­کند تا به زندگی خود معنا دهیم.

کار با این نیروها به ­صورت آگاهانه به روش­ها و شیوه­ هایی چون واکاوی زندگی گذشته و طالع­ بینی توانایی آن‌را به ما می­دهد تا با حداکثر کارآیی خود زندگی کنیم و فرصتی می­دهد تا درس­های لازم را بیاموزیم.

این درس­ها بسیار ساده ­اند. آوردن عشق و بخشش و درک به حوزه­ هایی از زندگی­مان. به ما کمک می­کند تا دیگر در ترس زندگی نکنیم.

این امر شامل دوست داشتن و بخشیدن خودتان نیز می­شود. همه­ ما در مسیر نیروی الهی هستیم و هنوز در این سیاره فانی زندگی می­کنیم. در فشرده­ ترین و جنجالی­ ترین مکان زندگی می‌کنیم. قرار است که به این سیاره عشق و نور بیاوریم و جهان را تغییر دهیم و به پویایی آن کمک کنیم.

این خدمت بزرگی است نه؟ تلفیق واقعیت­ها و کار ماهرانه با آن­ها مهم‌ترین و عملی­ترین کاری است که می­توان انجام داد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...