پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۲
کد مطلب: 57755
۲

انتقال اختلافات زن و شوهری به فضای مجازی؛ یکدیگر را "بلاک" نکنید!

انتقال اختلافات زن و شوهری به فضای مجازی؛ یکدیگر را "بلاک" نکنید!
به گزارش میگنا شبنم طلوعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی زوجین اثرات دعواهای خود با یکدیگر را برای گرفتن انتقام از همسر در فضای مجازی پخش می‌کنند و متوجه نیستند علاوه بر مفهومی که این انتشار برای همسر دارد، چنین محتواهای کنایه آمیزی در نظر دیگران نیز با معنی و مفهوم همراه است و دیگران نیز متوجه اختلاف زوجین می‌شوند.

این روانشناس با بیان اینکه انتخاب فضای مجازی برای انتقام راه حلی پیش پا افتاده است که زوجین ضعیف آن را برمی‌گزینند، درباره اثرات مخرب این امر ادامه داد: اولین اثر مخرب انتشار دعوای زوجین در فضای مجازی، سوءاستفاده دیگران و سودجویی افرادی است که نسبت به اختلاف زوجین آگاه شده و دقیقا از همین خلاء موجود وارد رابطه زوجین می‌شوند. از طرفی زوجین آگاه نیستند راهی که در پیش گرفته‌اند و به اشتباه آن را حل مساله تلقی می‌کنند به دعوا و اختلاف آنها دامن زده و دیگران با دیدن چنین محتواهایی دیدشان به این زن و شوهر تغییر می‌کند. به طوری که حتی اگر این اختلاف‌ها رفع شده و زندگی زوجین اصلاح شود، همچنان دیگران همان دید و تصور را نسبت به رابطه زوجین دارند و در رابطه آنها دخالت می‌کنند چراکه زوجین با انتشار این تصاویر به طور غیر مستقیم حق دخالت در رابطه‌شان را به دیگران داده‌اند.

به گفته وی، زوجین متوجه نیستند که با انتشار این محتواها در فضای مجازی و به اشتراک گذاشتن اختلافات زندگی مشترک با دیگران در واقع غرور همسر خود را شکسته و او را ناراحت می‌کنند.

این روانشناس معتقد است که  فضای مجازی همچون دنیای واقعی دارای جمعیتی است و از این رو حفظ احترام همسر در این فضا برای القاء حس امنیت به او امری ضروری است.

طلوعی با توصیه به اینکه زوجین در فضای مجازی باید طرفدار همسر خود باشند و حتی اگر اختلافی نیز وجود دارد آن را نه در فضای مجازی بلکه در فضای خصوصی میان خود مطرح کنند، این را هم گفت که زوجین می‌توانند از فضای مجازی برای ارتباط با همسر خود استفاده کرده و حتی در میانه روز از خود عکسی گرفته و برای همسر ارسال کنند. اینگونه هم از عشق خود مراقبت کرده و هم از فضای مجازی برای بهبود ارتباط خود با همسر استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بهتر است زوجین از طریق موبایل برای همسر در دسترس باشند و اجازه دهند همسر از لحظه "آنلاین" (حضور بر خط) بودن زن یا شوهر مطلع باشد و بهتر است این حضور را برای همسر پنهان نکنند چراکه اینگونه احساس امنیت به همسر داده و اعتمادش زیاد می‌شود.

این روانشناس در پایان سخنان خود خطاب به زوجین توصیه کرد: در فضای مجازی به همسرتان متعهد باشید و این تعهد را ابراز و با رفتار خود آن را نشان دهید. اگر صفحه شما خصوصی است حضور هر شخصی را در صفحه نپذیرید و هر فردی را دنبال نکنید. هر تصویری را از فضای خصوصی خود منتشر نکنید و مراقب ارتباط خود در فضای مجازی باشید و به نوعی ارتباط بگیرید که تعهد خود را نشان دهید تا دیگران گمان نکنند شما فردی متاهل نیستید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم