جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۰
کد مطلب: 57773
۲
برگرفته از کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند

الهه خلاق / عفت حیدری

الهه خلاق / عفت حیدری
 به گزارش میگنا شکل تازه خلاقیت به معنای دیدن امکانات تازه در هر لحظه است . الهه ها خسته و بی حال نیستند. آنها تشخیص می­دهند که همیشه چیزهای تازه ایی برای کشف و یادگیری وجود دارد و می­توان رابطه های تازه ایی را شروع کرد. آنها در مورد زندگی کنجکاوند و کنجکاوی و بازیگوشی خود را نشان می­دهند.

دوست من برای سفر به یک جزیره تالابی فیروزه ایی رفته بود و عملا از لذت سرمست شده بود. خودش که ماجرا را اینطور وصف می کرد. او مشتاقانه از قایقی بالا رفته بود که گروه را به غواصی می فرستاد . دو دختر 20 ساله ایی که کنار او نشسته بودند می گفتند که آرزو دارند سوار قایقی می­شدند که موتور کم صداتری داشت.

و غر می­زدند که چقدر باد تند است و اینکه امواج آنقدر شدیدند که انگار می­خواهد آنها را به دریا بیاندازد.خوب حالا که شرایط غواصی برایت فراهم است ، از آن لذت ببر. اگر نمی­توانی با روحیه باشی باید سعی کنی که با قدرت خلاقه زمین انس بگیری.

بدون سن و سال بودن به معنای سرزندگی و نیروی خلاقی است که تازه به دنیا می­آید. آن نیروی زنانه الهی که باعث همه نوع رخدادی می شود. یک گیاه می­تواند حتی لابلای  زمین سخت از خاک سر برآورد و رو به سوی آفتاب کند. سرزندگی نیروی طبیعی است. خوردن یک عالم قرص مکمل نسخه ضد پیری نیست . این زندگی کردن بدون توجه به سن و سال است که حس جوانی و سرزندگی را برای تان به ارمغان می­آورد.

من طرفدار ورزش و خوردن غذای سالم هستم . اما مجبور کردن خودتان به انجام ورزش های سخت بدون بردن کوچکترین لذتی کار درستی نیست. ترکیب سالم بدن سازی و ورزش آیروبیک کار درست است . با پیری نجنگید. با زندگی برقصید. بدن تان را با شادی تکان بدهید.اگر برای ورزش تان شور وشوق  دارید، پس پیش بروید. اما فکر نکنید فرمول جادویی را پیدا کرده اید. چشمه واقعی جوانی چشمه خوشبختی و رفاه و ارتباط با آنچه که توشا سیلور می­گوید لطف الهی است. یعنی شما باید ارتباط خوبی با پروردگار که منشا لطف است داشته باشید . این نسخه ضد پیری برای زندگی عاشقانه است. چیزهای تازه  را امتحان کنید و قدر تجربیات خود را بدانید. شادی از احساس ارتباط با نیروی زندگی نشات می­گیرد.

شاید پوستتان مثل دوره 20 سالگی تان  ندرخشد، ولی میتوانید با سرزندگی خوب بدرخشید.اگر خودتان را سمبلی از عشق الهی بدانید. برای شما پیری می­تواند به معنای  آن باشد که جرات آن را داشته باشید که موهای خاکستری وسفیدتان را نشان بدهید و اهمیتی هم ندهید که دیگران چه نظری هم داشته باشند.  شما تصمیم بگیرید که چه چیزی باعث می­شود جوان به نظر برسید و چطور می توانید خود را بیان کنید. اگر دخترتان می گوید اوه مامان دیگر از سن تو گذشته که چنین چیزی را بپوشید ، به او بگویید که من پیر نیستم.

هنر ایستادن  در مقابل کسانی که می­خواهند شادی و آزادی  را از شما بگیرند ، را یاد بگیرید. باید به دخترانمان یاد بدهیم که آنها همینطور زندگی کنند. لازم است این هنجار را رها کنند که در سنی خاص ارزش آنها رو به افول است. این درسها با شما شروع می شوند.
 
هر وقت که نوبت به سلامت و سرزندگی جسمی می­رسد در مورد تازه ها پذیرا باشید و آنچه که به دردتان می خورد را نگه دارید. اگر در عصر دیجیتال زنی آنالوگ هستید و علیرغم  اینکه یاد گرفتن تکنولوژی جدید را خوار میشمارید یا دوست ندارید، می­توانید کمی به خودتان زمان بدهید و سر فرصت آن را یاد بگیرید. اگر دوست دارید چیزی تازه را امتحان کنید ، آنرا امتحان کنید و صرفا بخاطر آنکه می­ترسید از قافله عقب نیفتید ، این کار را انجام ندهید.گوش دادن به موسیقی هم باعث حس جوانی شما می­شود.

بدون سن و سال به نظر رسیدن به معنای آن است که تصمیم گیری های شما بخاطر امل به نظر رسیدن نباشد، بلکه بخاطر احساس راحتی در بدن تان و علاقه به جهان اطرافتان است.
 
برگرفته از کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند.
دکتر کریستین نورتراپ.
برگردان عفت حیدری.نشر بهارسبز.1396
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.