پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۰
کد مطلب: 57842
۱

به چه علت کودک در شب سرفه می‌کند؟

به چه علت کودک در شب سرفه می‌کند؟
آیا سرماخوردگی باعث سرفه در شب می‌شود؟
سرفه‌های شبانه معمولاً به دلیل تخلیه در هنگام دراز کشیدن کودک ایجاد می‌شود. این می‌تواند نتیجه یک سرماخوردگی یا آلرژی فصلی باشد. در این صورت سرفه اغلب در عرض چند روز یا چند هفته فروکش می‌کند زیرا سایر علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند تخلیه و احتقان بینی کاهش می‌یابد.

سرفه‌های شبانه را چطور درمان کنیم؟
اگر سرفه شبانه فرزندتان ناشی از ترشحات بینی باشد می‌توانید از دارو‌های طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال عسل می‌تواند به کاهش سرفه کودک شما کمک کند (تا زمانی که او بیش از 1 سال سن داشته باشد). برای استفاده از عسل کافی است به کودک خود یک قاشق چایخوری عسل قبل از خواب یا چون سرفه او را در شب بیدار می‌کند، بدهید. خواص ضد میکروبی و ضد التهابی عسل به کاهش سرفه کمک می‌کند و در عین حال گلوی کودک شما را نیز تسکین می‌دهد. همچنین می‌توانید موقعیت کودک خود را تغییر دهید و سر او را بالا بیاورید یا مایعات گرمی مانند چای یا آبگوشت را به کودک خود بدهید.
 
آیا عفونت گوش باعث سرفه در شب می‌شود؟
اگر متوجه شدید که فرزندتان شب‌ها سرفه می‌کند و همچنین گوشش را می‌کشد یا از درد مکرر گوشش شکایت می‌کند، این سرفه‌های شبانه ممکن است نشانه‌ای از عفونت گوش باشد. عفونت گوش در کودکان نوپا معمولاً همراه با سرماخوردگی رخ می‌دهد. با این حال اگر متوجه شدید که فرزندتان به سختی می‌خوابد، شب‌ها سرفه می‌کند و تب دارد ممکن است نشانه‌ای از ارتباط سرفه‌های او با عفونت گوش باشد. عفونت گوش می‌تواند خود به خود برطرف شود. اگر مشکوک هستید که کودک نوپا عفونت گوش دارد همیشه بهتر است به پزشک اطفال مراجعه کنید.

آسم چه تأثیری در سرفه کردن کودک در شب دارد؟
گاهی اوقات سرفه شبانه در کودکان نوپا می‌تواند نشانه آسم باشد. در برخی موارد کودک شما ممکن است در شب در معرض محرک‌های آسم مانند کنه‌های گرد و غبار یا خز حیوانات خانگی قرار گیرد و این قرار گرفتن در معرض باعث افزایش علائم می‌شود. اگر از قبل می‌دانید که کودک نوپا شما از آسم رنج می‌برد ممکن است بخواهید شب‌ها به دنبال محرک‌های احتمالی آسم در اتاق خواب فرزندتان بگردید و آن‌ها را حذف کنید. همچنین می‌توانید با متخصص اطفال کودک خود مشورت کنید تا ببینید چه راه حل‌هایی برای آسم کودک در طول شب وجود دارد. اگر آسم کودک را نمی‌توانید تشخیص دهید می‌توانید به دنبال نشانه‌های دیگری باشید مانند خس خس سینه یا تنگی نفس باشید. اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد یا به دلیل تورم نمی‌تواند بنوشد یا غذا بخورد به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری:
در حالی که دلایل متعددی پشت سرفه شبانه کودک نوپای شما وجود دارد بسیاری از آن‌ها را می‌توان با فهرست کردن سریع علائم دیگر آن‌ها یا با مشورت با پزشک خانواده برطرف کرد. در بیشتر مواقع سرفه یک کودک نوپا بیشتر از اینکه مشکل ساز باشد آزاردهنده است. با این حال همیشه باید با پزشک مشورت کنید.
 
منبع:
 
مرجع : نی نی سایت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.