شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۵
کد مطلب: 57846
۲

محتواهای اروتیک خشونت علیه زنان را افزایش می‌دهد

محتواهای اروتیک خشونت علیه زنان را افزایش می‌دهد
تولید محتواهای جنسی و اروتیک دیگر برای بزرگسالان نیست. در سال‌های اخیر افراد مختلفی تلاش کردند به طرق مختلف این محتواها را داخل موسیقی‌ها و کلیپ‌هایی بریزند که گروه‌های سنی کودک و نوجوان به آن‌ها رغبت نشان می‌دهند. ویدیوکلیپ‌هایی که جنس ادبیات و حتی سن و سال بازیگران آن نشان می‌دهند که مخاطب هدف آن‌ها کم سن و سال خواهد بود. موضوعی که در چندسال گذشته دغدغه بسیاری از والدین و حتی فعالان تربیتی حوزه کودک و نوجوان بوده‌است. اما این جنس محتواهای مستهجن چه اثرات سوءی در ذهن مخاطبان کودک و نوجوان خواهد داشت؟
 
تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از رسانه به ویژه در مواردی که محتواهای خشونت آمیز و یا جنسی داشته باشد دیدگاه کودکان را نسبت به جهان منحرف می‌کند و رفتارهای پرخطر را میان آن‌ها افزایش می‌دهد. همچنین ظرفیت آنها را برای داشتن روابط انسانی موفق و پایدار کم می‌کند.

در تحقیقی آمده‌است محتواهای جنسی پرخاشگری و خشونت علیه زنان را افزایش می‌دهد. از آنجایی که در تصاویر و کلیپ‌های اروتیک رفتارهای تحقیرآمیز و زننده‌ای نسبت به زنان و شخصیت آن‌ها وجود دارد و اغلب چند زن را برای لذت جنسی یک مرد کنار هم قرار می‌دهند، غیرمستقیم می‌توااند به پسران و مردان بیاموزد که رفتارهای پرخاشگرانه و تحقیرآمیز نسبت به زنان قابل قبول و حتی عادی‌است. چون این قبیل رفتارها در این نوع محتواها به عنوان هنجاری جذاب و بدون خطر نشان داده می‌شود و چون گروه سنی کودک و نوجوان آنچه را که می‌بینند می‌پذیرند و یاد می‌گیرند ممکن است از آنها تقلید کنند.
 

یک تجزیه و تحلیل در سال 2009 از مطالعات انجام شده روی محتواهای جنسی و خشونت علیه زنان نشان می‌دهد بین این دو یعنی مصرف محتوای اروتیک و نگرش‌هایی که منجر به خشونت علیه زنان می‌شود رابطه معناداری وجود دارد. به گونه‌ای که بررسی روی جوانانی که مرتکب به نوعی آزار و اذیت جنسی شده‌اند نشان داد 76درصد آنها مخاطبان محتواهای جنسی بوده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهند جوانانی که در گذشته مصرف محتواهای اروتیک داشته‌اند سطح اعتماد کمتری نسبت به اطرافیان خود به ویژه همسرشان داشته باشند و همین ممکن است باعث شود این بی‌اعتمادی امید آن‌ها را برای داشتن یک شریک زندگی و روابط زناشویی سالم از دست بدهند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!